Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

Sinds kort hebben we een Oregon waar we heel blij mee zijn. Ik ontdek steeds meer dingen om makkelijk te kunnen werken met het apparaat. In het veld doe ik elke keer als we een cache gevonden hebben een logpoging, zoals dat zo mooi heet. Markeren als gevonden dus. Het text bestand gebruik ik steeds om te loggen op de pc. Ineens viel me op dat de tijd die in dat tekst bestand wordt aangeven 2 uur afwijkt. achter loopt dus. Ik meteen gecontroleerd of de tijd in het apparaat goed staat, en jahoor. Dezelfde tijd als op de pc, horloge, kerkklok enz.

Nu vraag ik me af of er ergens in het apparaat een interne klok zit die niet middels het instellingen menu gewijzigd kan worden ?

groetjes wendy

Geplaatst
Hoi,

Sinds kort hebben we een Oregon waar we heel blij mee zijn. Ik ontdek steeds meer dingen om makkelijk te kunnen werken met het apparaat. In het veld doe ik elke keer als we een cache gevonden hebben een logpoging, zoals dat zo mooi heet. Markeren als gevonden dus. Het text bestand gebruik ik steeds om te loggen op de pc. Ineens viel me op dat de tijd die in dat tekst bestand wordt aangeven 2 uur afwijkt. achter loopt dus. Ik meteen gecontroleerd of de tijd in het apparaat goed staat, en jahoor. Dezelfde tijd als op de pc, horloge, kerkklok enz.

Nu vraag ik me af of er ergens in het apparaat een interne klok zit die niet middels het instellingen menu gewijzigd kan worden ?

groetjes wendy

De tijd die in je Field Notes wordt aangegeven is GMT, en jij wilt GMT +1. Voor zover ik weet kun je het niet veranderen, wat je wel kunt doen is de tijd zelf bijvoegen. Als je op gevonden hebt gedrukt krijg je een nieuw menu en daarin staat 'Opmerking toevoegen'. Als je daarop drukt kun je de goede tijd erbij zetten, en die staat dan in het scherm als je de log plaatst op gc.com. Veel succes! :thumbup:

Geplaatst

De tijd met 2 uur verschil is dus in GMT.

Op dit moment loopt GMT 2 uur achter op onze zomertijd.

Ik heb zelf geen oregon maar de colorado en de 60 CsX.

De colorado haalt volgens mij de tijd van de satelliet.

Bij de colorado kan ik dan de tijdzone instellen en de zomertijd op automatisch zetten.

Ik denk dat dit bij de oregon hetzelfde is.

Als je deze goed instelt krijg je ook de goede tijd op je scherm.

Ik volg het lijntje verder.

Succes.

Geplaatst
De tijd met 2 uur verschil is dus in GMT.

Op dit moment loopt GMT 2 uur achter op onze zomertijd.

Ik heb zelf geen oregon maar de colorado en de 60 CsX.

De colorado haalt volgens mij de tijd van de satelliet.

Bij de colorado kan ik dan de tijdzone instellen en de zomertijd op automatisch zetten.

Ik denk dat dit bij de oregon hetzelfde is.

Als je deze goed instelt krijg je ook de goede tijd op je scherm.

Ik volg het lijntje verder.

Succes.

Inderdaad komt de goede tijd op het scherm, want mijn instellingen zijn ook zo. Maar toch staan er dus andere tijden in de logtext bestand. En ik kan inderdaad als een opmerking de tijd toevoegen. Maar als de tijd goed wordt meegenomen in het textbestand, scheelt dat weer op een aantal knoppen drukken, dus ook wat sneller.

Geplaatst
Hoi,

groetjes wendy

Upload je het bestand ook via 'fieldnotes'? Of open je het bestand en tik je dan handmatig de GC nummers in?

Geplaatst
Hoi,

groetjes wendy

Upload je het bestand ook via 'fieldnotes'? Of open je het bestand en tik je dan handmatig de GC nummers in?

Nee ik upload het bestand niet via de fieldnotes. Dan ben ik steeds mijn logtemplate kwijt. Ik kijk in het tekstbestand en ga dan de caches loggen via hide and seek, google maps. Wat bedoel je precies met het hndmatig invullen van de GC nummers ?

gr wendy

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...