Arie vis Geplaatst 28 juli 2009 Geplaatst 28 juli 2009 Ik heb een gps 60 en ik wil graag weten hoe ik het gemiddelde bereken tussen twee waypoints.. (als dat al kan met de gps 60) Groetjes arie vis
Ivo-tje Geplaatst 28 juli 2009 Geplaatst 28 juli 2009 Ik heb een gps 60 en ik wil graag weten hoe ik het gemiddelde bereken tussen twee waypoints.. (als dat al kan met de gps 60) Groetjes arie vis Als je de afstand en richting weet van WP1 naar WP2 kun je het middelpunt projecteren... Maar hoe je dat dan doet in de gps zelf.... heb het nooit nodig gehad.
Bloodwoosj Geplaatst 28 juli 2009 Geplaatst 28 juli 2009 Op de GPS kan het oa alsvolgt: Maak om beide waypoints een proximity alert (alarmcirkel) met gelijke straal die iets groter is dan de helft van de afstand tussen de twee waypoints zodat deze twee cirkels elkaar snijden. Bv ongeveer 3/4 van de afstand tussen de 2 waypoints. Maak daarna een route die loopt via WP1, naar WP2, naar het eerste cirkel snijpunt en dan naar het tweede cirkelsnijpunt en daar waar de routelijnen elkaar snijden ligt het middelpunt van lijnstuk WP1-WP2. Greetz en succes ermee, Bloodwoosj.
Ivo-tje Geplaatst 28 juli 2009 Geplaatst 28 juli 2009 Op de GPS kan het oa alsvolgt:Maak om beide waypoints een proximity alert (alarmcirkel) met gelijke straal die iets groter is dan de helft van de afstand tussen de twee waypoints zodat deze twee cirkels elkaar snijden. Bv ongeveer 3/4 van de afstand tussen de 2 waypoints. Maak daarna een route die loopt via WP1, naar WP2, naar het eerste cirkel snijpunt en dan naar het tweede cirkelsnijpunt en daar waar de routelijnen elkaar snijden ligt het middelpunt van lijnstuk WP1-WP2. Greetz en succes ermee, Bloodwoosj. Wist je dat de oude egyptenaren op deze manier hoeken van 90 graden uitzetten? Zo zorgden ze dat de pyramides helemaal recht waren Maar zo kun je natuurlijk ook met geocachen een punt bepalen
Bloodwoosj Geplaatst 28 juli 2009 Geplaatst 28 juli 2009 (bewerkt) Op de GPS kan het oa alsvolgt:Maak om beide waypoints een proximity alert (alarmcirkel) met gelijke straal die iets groter is dan de helft van de afstand tussen de twee waypoints zodat deze twee cirkels elkaar snijden. Bv ongeveer 3/4 van de afstand tussen de 2 waypoints. Maak daarna een route die loopt via WP1, naar WP2, naar het eerste cirkel snijpunt en dan naar het tweede cirkelsnijpunt en daar waar de routelijnen elkaar snijden ligt het middelpunt van lijnstuk WP1-WP2. Greetz en succes ermee, Bloodwoosj. Wist je dat de oude egyptenaren op deze manier hoeken van 90 graden uitzetten? Zo zorgden ze dat de pyramides helemaal recht waren Maar zo kun je natuurlijk ook met geocachen een punt bepalen Tsja, als wiskundeleraar is me zoiets inderdaad bekend. Wat was de mensheid vroeger toch al slim hé ;-) 28 juli 2009 bewerkt door Bloodwoosj
TheFalcon Geplaatst 28 juli 2009 Geplaatst 28 juli 2009 (bewerkt) Of doe 'meet afstand' tussen de twee punten, zet 1ste punt als referentie, ga dan met de cursor naar het tweede punt. Kijk dan wat de hoek (H) en afstand (A) is. Dan een projectie van het eerste punt, hoek (H) en afstand (A/2). Moet kunnen op een gps 60 volgens mij. Of rekenkundig: Zet gps op RD, tel de noord coordinaten van beide WP's op, en deel door 2. Zelfde voor oost coordinaat. Voor Nederland, en niet te lange afstanden (dus zeker te doen met punten van de gemiddelde cache) geeft dit een goed gemiddelde waypoint. 28 juli 2009 bewerkt door TheFalcon
Arie vis Geplaatst 28 juli 2009 Auteur Geplaatst 28 juli 2009 bedankt voor de reacties..... draadje mag gesloten worden
Gast Geplaatst 28 juli 2009 Geplaatst 28 juli 2009 Op verzoek van de topicstarter gaat hier een slotje op.
Aanbevolen berichten