Spring naar bijdragen
  • 0

Mapsource Kaarten Op Sd 2gb

Vraag

Geplaatst

Ik heb een Garmin Etrex Vista HCX. Nu wil ik met mapsource voor de vakantie meerdere deelkaarten van Frankrijk op m'n sd-card van 2gb zetten. Als ik 1 deelkaart er op zet is er geen probleem. Wil ik nu echter meerdere kaarten van Frankrijk (of Belgie en Nederland heb ik ook geprobeerd) dan krijg ik een melding met o.a. de tekst:......dat ik voor 566mb aan kaarten heb en maar 1.885mb ruimte op de sd-card......of ik de kaart grote wil aanpassen?

Die kan ik dus niet volgen, genoeg geheugen op de sd-card echter toch deze foutmelding???

Wie kan mij helpen? Bvd.

Groetjes,

Geozes

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Even zoeken op dit forum. Maar de essentie is dat er in de Franse kaarten een paar foutjes zitten. Er zweeft zelfs een draadje rond die precies aangeeft welke kaarten corrupt zijn.

• 0
Geplaatst

Ik heb exact hetzelfde probleem met mij etrex legend hcx, donderdag gaan we op vakantie en de kaarten van Frankrijk staan er dus nog steeds niet op. Dus als iemand weet hoe het zit zouden wij ook erg blij zijn! En ik ga eens zoeken naar dat draadje over corrupte topokaarten...

• 0
Geplaatst

Geozes:

Ik heb het kaartje inderdaad al geformateerd. Helaas geen succes.

Ik al ook eens zoeken binnen het forum naar het "draadje"

In elk geval vast dank voor jullie reacties.

• 0
Geplaatst

@Geozes,

Welke versie van mapsource gebruik je?

Kreeg ongeveer gelijke meldingen bij gebruik van de "oude" mapsource 6.13.x (die ik nog steeds naast 6.15.6 gebruik)

Met deze laatste versie heb ik op een 4Gb kaartje o.a. de complete topo's van Frankrijk (v2), Engeland (v2), Duitsland (v3) gezet.

• 0
Geplaatst
Ik heb exact hetzelfde probleem met mij etrex legend hcx, donderdag gaan we op vakantie en de kaarten van Frankrijk staan er dus nog steeds niet op. Dus als iemand weet hoe het zit zouden wij ook erg blij zijn! En ik ga eens zoeken naar dat draadje over corrupte topokaarten...

Hier ging het installeren van de Franse kaarten zonder problemen, maar wel met een oudere versie van Mapsource 6.9.2. Wellicht dat dat het verschil maakt.

• 0
Geplaatst

Geozes:

Ha Allemaal, het is gelukt. Vanuit jullie reacties heb ik doorgezocht binnen dit forum en uiteindelijk onderstaande reactie gevonden. Ik ben even kwijt van wie die af kwam, echter dank daarvoor. Ik heb de corrupte deelkaart van Frankrijk topo 7 eruit gehaald en vervolgens vier deelkaarten Frankrijk, Nederland en België/Luxemburg zonder problemen op de SD-card kunnen zetten. Super!

Probeer dus onderstaande ook eens:

Hier zijn de gedeeltes van TOPO FRANKRIJK die corrupt zijn:

Van de kaarten 1 t.m 10 zijn alléén de kaarten nr. 1 Alpes, nr. 3 Cote d'Azur en nr. 7 Massief Central deels corrupt.

Van de corrupte kaarten moeten weggelaten worden de volgende sectoren:

Topo1_450_4575,4600,4625 en 4650.

Topo1_475-4550,4575,4600,4625 en 4650

Topo1_500_4550,4575,4600 en 4625.

Topo1_525-4575 en 4600

Topo3_325_4300 en 600_4325 en 625_4325 en 700_4350 en 775_4400

Topo7_150_4600. De overige kaarten kunnen in het geheel geselecteerd worden.

Succes.

Groetjes,

Geozes

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...