Spring naar bijdragen

Camelbak...waar te 'krijgen'?


OmeAnne

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

:) ja die heb ik ook nog maar gebruik ik niet prive... je weet t toch..combi militair/burger... ;)

 

Zonder gekheid, die van de baas is de waterzak wel groot genoeg maar de zak eromheen kun je amper iets in kwijt.

Dus heb ik een andere gekocht.

 

Wie aanwezig was op het mzle2009 heeft gezien dat Jasper die om had. Niet als camelbag in dit geval maar zijn parachute zat erin ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben destijds een rugzak gekocht bij een outdoorwinkel. Bij ons kan er een waterzak in. Die hebben we er niet bij gekocht. Wij gebruiken eigenlijk altijd flesjes.

 

Ik denk dat als je zo een rugzak wilt hebben dat je gewoon naar een winkel moet waar ze wandelspullen verkopen en dan gaan passen. Zo zijn wij in 2 winkels geweest en hebben verschillende rugzakken gepast.

Welke zit lekker en waar past ook nog wat in. Ik ben toch wat kleiner dan mijn man, dus de rugzak die hij kocht is wat opbergruimte wat beter, maar bij mij zat hij niet.

 

Dus gewoon lekker gaan passen met rugzakken.

 

En wat geovlinder zegt, hoe meer je drinkt hoe meer je moet plassen. Voor de heren een minder groot probleem dan voor de dames onder ons.

Als je in het bos loopt of ergens waar het heel rustig is gaat het wel, maar soms is het toch lastig om een plekje te vinden. Dus ook ik drink niet zo heel veel onderweg. Haal het daarna wel weer in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik best riskant. Niet veel drinken omdat je dan moet plassen.

Drinken is het belangrijkste wat er is. Iedereen weet hoeveel vocht je per dag tot je moet nemen en vooral bij fysieke inspanningen droog je snel uit.

 

De gevaren van uitdroging zijn niet om te lachen. In mijn directe omgeving heb ik een aantal keren de gevolgen gezien en dat kan dus tot en met levensbedreigend zijn.

Zo ver zal het ongetwijfeld niet komen bij cachers maar laten we wel helder hebben dat te weinig drinken in ieder geval geen positieve invloed heeft op je lichaam.

 

Of je nu flesjes of een camelbag gebruikt, drink a.u.b. genoeg en laat het niet afhangen van een extra keer plassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krijgt Tuitje het nog druk, als ie met al die vrouwen mee moet gaan cachen. ;)

 

En maak je geen zorgen over uitdrogingsverschijnselen bij mij, mijn route duurt hoogstens 2 uur en alleen het eerste uur drink ik niet. Daarnaast is mijn lichaam niet in staat zich zo hard in te spannen dat het vochtverlies in de vorm van zweet creëert en zweten van de hitte, dan moet het wel tropisch warm zijn.

 

Verder vind ik het sjouwen van het water op zich geen probleem....dat doet PapaVlinder altijd. Die heeft zelf een camelbag en draagt een rugzak met oa flesjes drinken voor ons.

 

Een camelbag is dus niet handig voor een gezin, want de drager kan dan wel makkelijk drinken, maar de rest kan er niet of moeilijk bij.

Per gezinslid 1 bag kan wel, maar kost dan ook wat.

 

Als je niet houdt van delen is een camelbag wel een goeie oplossing.

Er kan ook bier in, dat zie je met carnaval hier veel, maar of dat zo goed is voor je lichaam. :)

 

groetjes GeoVlinder

bewerkt door GeoVlinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een camelbag is dus niet handig voor een gezin, want de drager kan dan wel makkelijk drinken, maar de rest kan er niet of moeilijk bij.

Per gezinslid 1 bag kan wel, maar kost dan ook wat.

 

Dat het onhandig is, ben ik niet helemaal met je eens.

Als we niet echt ver gaan, neem ik alleen mijn rugzak mee en de kids niet. In mijn rugzak zit dan 2 ltr water en de kids kunnen toch heel gemakkelijk met mijn water slang drinken. Je moet dan wel weer ff stilstaan terwijl je met je eigen drinkzak gewoon door kunt lopen.

 

En voor mijn rugzak en die van de kids was ik totaal maar 60 euro kwijt. Alle drie voorzien van waterzak.

 

gr wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan, ieder zijn ervaringen.

 

Ik vraag me dan wel af, zit er bij jou zo'n lange slang aan, klimmen jouw kids ergens op of ga jij door je knieën?

 

Want dat is bij ons dus het probleem, dat gespring en gehang van zo'n kind dat om de haverklap wil drinken, vonden wij zeer irritant.

Ik heb er persoonlijk geen moeite mee om ff stil te staan, al hebben wij de flesjes wel speciaal aan de buitenkant vd rugzak, zodat wij ze eruit kunnen pakken, zonder dat PapaVlinder hoeft te stoppen.

 

Die prijs valt me heel erg mee inderdaad. Ik had gewoon gerekend, 3 of 4x zoveel als 1 camelbag en dat leek me veel. PapaVlinder had blijkbaar een dure, maar ja die wilde dezelfde als ie van de baas (ja zelfde baas als Lepman) had voor privé gebruik.

 

Maar goed, ik denk dat iedereen die er misschien 1 wil kopen, het beste kan kijken naar welke voor- en nadelen voor hem/haar wegen en (dan de goedkoopste gaan zoeken en) gaan passen inderdaad.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan, ieder zijn ervaringen.

 

Ik vraag me dan wel af, zit er bij jou zo'n lange slang aan, klimmen jouw kids ergens op of ga jij door je knieën?

 

Want dat is bij ons dus het probleem, dat gespring en gehang van zo'n kind dat om de haverklap wil drinken, vonden wij zeer irritant.

Ik heb er persoonlijk geen moeite mee om ff stil te staan, al hebben wij de flesjes wel speciaal aan de buitenkant vd rugzak, zodat wij ze eruit kunnen pakken, zonder dat PapaVlinder hoeft te stoppen.

 

Die prijs valt me heel erg mee inderdaad. Ik had gewoon gerekend, 3 of 4x zoveel als 1 camelbag en dat leek me veel. PapaVlinder had blijkbaar een dure, maar ja die wilde dezelfde als ie van de baas (ja zelfde baas als Lepman) had voor privé gebruik.

 

Maar goed, ik denk dat iedereen die er misschien 1 wil kopen, het beste kan kijken naar welke voor- en nadelen voor hem/haar wegen en (dan de goedkoopste gaan zoeken en) gaan passen inderdaad.

 

groetjes GeoVlinder

 

Mijn kids zijn inderdaad zo groot dat ze er zo bij kunnen. En ik ben maar 1,65 m, dus dat scheelt. Maar meestal vinden ze het zelf erg stoer om met de rugzak te lopen en dan drinken ze wanneer ze willen. In het begin was voor de helft van de route de zak leeg. Nu hebben we de regel dat ze alleen een paar slokken nemen als we op een wp staan. Aangezien deze meestal geen km's van elkaar zijn, gaat dat erg goed. Plastuitjes mee voor de dames en dat probleem is ook weer op gelost.

 

De prijs valt mee omdat wij onze spullen meestal bij de Decathlon kopen, en doet kwalitatief niet onder voor de originele camelbag.

 

gr wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:dribble: ja die heb ik ook nog maar gebruik ik niet prive... je weet t toch..combi militair/burger... :crybaby:

 

Zonder gekheid, die van de baas is de waterzak wel groot genoeg maar de zak eromheen kun je amper iets in kwijt.

Dus heb ik een andere gekocht.

 

Wie aanwezig was op het mzle2009 heeft gezien dat Jasper die om had. Niet als camelbag in dit geval maar zijn parachute zat erin :blush:

 

Hee lepman dan neem je je rugzak toch gewoon als cache rugzak, past het reservoir mooi in dat vakje. en kan je echt bijna alles meenemen :angry:

Idd die van de baas heeft weinig bergruimte.

Wel een ideaal ding, na het drinken wel ff de slang leegblazen bij warm weer anders krijg je bij de volgende slok zon lauwe golf uit de slang als eerste.

En goed schoonhouden!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...