Spring naar bijdragen

100 Op Een Dag


drgold

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Nu het nog lang ligt is wil ik proberen een keer op een dag 100 caches te lopen. Er zijn mensen die dit eerder hebben gedaan en ik vroeg me af of zij een lijst met caches en eventueel een .gpx/.loc file voor me hebben.

 

Ook als je nog tips hebt dan hoor ik dat graag.

 

Dr. Gold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is niet juist de gezamenlijke voorbereidingen en het maken van het plan, wat het tot een geslaagde uitvoering maakt, een leuk onderdeel van de uitdaging?

 

In ieder geval succes, ik hoop dat je na die dag nog weet waar je bent geweest en wat je hebt gezien. Zou toch jammer zijn als je in de haast mooie plekjes niet ziet en bijzondere dingen mist.

 

Hopelijk lukt het je om 100 originele logjes te schrijven, daar gaat ook nog heel wat tijd in zitten.

 

groetjes GeoVlinder

 

ps Ik denk dat 100 caches lopen, 100 caches rijden zal zijn. Alhoewel ik meer respect ervoor zou hebben als je 100 caches loopt in 24 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Nu het nog lang ligt is wil ik proberen een keer op een dag 100 caches te lopen.

 

Dr. Gold

 

Succes. :blink: ..het huidige record caches LOPEN op 1 dag, staat (in elk geval in NL) op 38

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Nu het nog lang ligt is wil ik proberen een keer op een dag 100 caches te lopen.

 

Dr. Gold

 

Succes. :crybaby: ..het huidige record caches LOPEN op 1 dag, staat (in elk geval in NL) op 38

 

Je bedoelt 'uit de auto stappen en naar de cache lopen' of echt van de ene cache naar de andere lopen :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Het grootste gedeelte zou inderdaad rijden worden. En honderd logjes schrijven wordt inderdaad een hele taak. Ik ben wel blij met de Geocache Navigator op mijn Nokia waardoor ik eenvoudig de cache als found kan loggen en thuis de field notes bewerken. Dan hoef je niet zo met papier te rommelen.

 

Groeten,

 

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de auto naar de cache LOPEN, telt dat ook?

 

Twee zielen ..... :thumbup:

 

Nee. gewoon de auto parkeren en daarvandaan 38 caches achter elkaar lopen. Daarbij onderweg weer 1 x de auto gepasseerd voor proviandering en schone kleren en dan weer verder lopen.

 

Door de begeleider op de fiets, is de auto halverwege de tweede rondgang 1x verplaatst

 

zo dus:

 

faed4cab-047a-44e6-897f-c5a7061261f8.jpg

 

De beoogde 50 zijn niet gehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Het grootste gedeelte zou inderdaad rijden worden. En honderd logjes schrijven wordt inderdaad een hele taak. Ik ben wel blij met de Geocache Navigator op mijn Nokia waardoor ik eenvoudig de cache als found kan loggen en thuis de field notes bewerken. Dan hoef je niet zo met papier te rommelen.

 

Groeten,

 

Ronald

 

Het heeft allemaal te maken met plannen en de meest optimale route te plannen. Afgelopen jaar hebben wij een geomarathon gedaan in Duitsland en konden 164 caches in 24 uur loggen nadat wij 185 plaatsen hebben bezocht. Voorons ging het erom om te zien wat mogelijk was en gewoon een hele dag plezier hebben....de regels waren strak, maximaal 5 miniuten zoeken niet gevonden weer verder, loggen mbv een juiste log sticker EN HEEL BELANGRIJK,,,,,, de route strak plannen en er niet van afwijken.

 

Geloof me, (en ja wij deden het ook voor de puntjes) je komt er alleen maar als je de voorbereiding goed doet, de route meerdere malen optimaliseren, GSAK gebruiken om de evt disabled caches uit te filteren. En ook belangrijk,,,, uitgerust aan de challenge beginnen.

 

Persoonlijk vindt ik dit soort dingen leuk om te doen, het is een andere kijk op de hobby en iedereen doet het op zijn manier. Er zijn mensen die wandelen een autocache van 50KM... Dat is ook een hele prestatie. Maar doe gewoon wat je wilt doen en zorg ervoor dat jezelf pelzier er in hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de auto naar de cache LOPEN, telt dat ook?

 

Twee zielen ..... :thumbup:

 

Nee. gewoon de auto parkeren en daarvandaan 38 caches achter elkaar lopen. Daarbij onderweg weer 1 x de auto gepasseerd voor proviandering en schone kleren en dan weer verder lopen.

 

Door de begeleider op de fiets, is de auto halverwege de tweede rondgang 1x verplaatst

 

zo dus:

 

faed4cab-047a-44e6-897f-c5a7061261f8.jpg

 

De beoogde 50 zijn niet gehaald.

 

Kijk dat is nog eens een prestatie, petje af ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip,

loggen mbv een juiste log sticker EN HEEL BELANGRIJK,,,,,, de route strak plannen en er niet van afwijken.

 

knip

 

Ja, die logsticker lijkt me heel belangrijk, zorg dat je alleen de tijd nog erbij hoeft te zetten. Niet te grote stikkers, zodat je ook bij micro's met een kleine logrol uitkomt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft allemaal te maken met plannen en de meest optimale route te plannen.

 

Geloof me, (en ja wij deden het ook voor de puntjes) je komt er alleen maar als je de voorbereiding goed doet, de route meerdere malen optimaliseren,

 

Kijk dan ook eens op: http://gebweb.net/optimap/ "Google Maps Fastest Roundtrip Solver"

Hier kun je de gewenste coördinaten invullen. Het programma rekent dan de meest ideale route uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...