Macphisto Geplaatst 1 december 2003 Auteur Geplaatst 1 december 2003 Goed, deze cache is bijna klaar op geplaatst te worden. Het is een multicache geworden. De coordinaten zijn genoteerd en hij is al proefgelopen door iemand. Maar... er ligt nog niets. Moet de cache er zelf al liggen als je 'm laat approven? Ik heb namelijk niet zo'n zin om 'm al te verstoppen en vervolgens het risico lopen de cache afgekeurd te zien worden (hoewel ik aannneem dat 'ie wel goedgekeurd wordt.... maar je weet maar nooit). Kortom: mag ik 'm al opgeven, en pas na approval de cache zelf neerleggen? Nog een newbie-vraagje: volgens de guidelines moet je bij het opgeven van een multicache alle coordinaten doorgeven middels een "note to the approver" o.i.d. Ik neem aan dat die coordinaten niet te zien zullen zijn op de cachepagina? Alvast bedankt!
8BG Geplaatst 1 december 2003 Geplaatst 1 december 2003 Je hoeft niets te hebben liggen op het moment dat je hem aanmeld. Maar hou wel in gedachten dat wanneer je cache goedgekeurd wordt, dat meteen iedereen deze kan zien. En er lopen in dit landje nogal wat mensen rond die graag als eerste een cache vinden. Met andere woorden, juist de eerste 48 uur zal er een grote toeloop zijn. Wat betreft de note aan de approver, mijn ervaring is dat iedereen dit verhaal kan lezen, dus zeker niet alleen de approver zelf.
Macphisto Geplaatst 1 december 2003 Auteur Geplaatst 1 december 2003 Hmm, maar als je alle coordinaten moet vermelden voor die approver en iedereen kan die lezen; hoe voorkom je dan dat cachers gelijk op de eindcache afrennen zonder de hele route te doen?
steensnoeper Geplaatst 1 december 2003 Geplaatst 1 december 2003 Hmm, maar als je alle coordinaten moet vermelden voor die approver en iedereen kan die lezen; hoe voorkom je dan dat cachers gelijk op de eindcache afrennen zonder de hele route te doen? Een mail die je aan de approver stuurt is niet openbaar, jou cache pagina in principe wel. Je zou dus in een mail aan de approver meer tekst en uitleg kunnen geven als jij of hij dat nodig vind. Op de pagina kan je een begin coordinaat vermelden (of daar waar je de auto/fiets/trein kan parkeren) en een globaal verhaal van wat er gaat komen. Als een soort aankondiging, tot de tijd dat de cache approved is laat je dit zo staan en pas je hierna met de edit functie de tekst aan. Je zegt dat je er een Multicache van gemaakt hebt. Zo'n cache bestaat eigenlijk uit 2 of meer caches. Meestal bevat de eerste cache een hint om de tweede te vinden, en eventueel een tweede bevat een hint voor de derde, enz.. In het geval van een Multicache hoef je niet de exacte opgegeven coordinaten te publiceren op je cache-pagina. Het kan natuurlijk op een speelse manier in puzzels of vragen verwerkt zijn waarvan ke de antwoorden alleen weet als je op die plaats aanwezig bent. Heb je al op onderstaande link gekeken, hier wordt e.e.a. uitgelegd over plaatsing van caches. Cache plaatsen ? <- klik hier!
hatsjoe Geplaatst 1 december 2003 Geplaatst 1 december 2003 Ook wij hebben gisteravond onze allereerste cache opgegeven. Alles ligt al op z’n plaats dus dat is het probleem niet. Bij het invullen van het online-formulier zagen wij ook een box waar je in het geval van een multicache de coördinaat moet opgeven van de uiteindelijke cache en ook of er toestemming is verleend. Note to ReviewerIn order to expedite your new cache approval, please provide any details for the cache listing, such as final coordinates for a MultiCache, whether you received permission, or a description of the item for a virtual cache. The reviewer will delete this note before approving your listing. Hieruit begrijp ik toch echt dat alles wat je in deze box zet door de approver niet op de cachepagina gezet wordt. Wij hebben dan ook heel braaf en in goed vertrouwen hier de eindcoördinaat geplaatst. Laten we hopen dat de coördinaat niet op de cachepagina verschijnt, want dat zou toch wel héél erg jammer zijn Zelf kunnen we de cachepagina al bekijken en eventueel editen en inderdaad staat daar onderaan onze note aan de approver. We blijven het zaakje maar goed in de gaten houden om eventueel die note te verwijderen mocht die er nog opstaan als alles is goedgekeurd. Nog een newbie-vraagje: krijg je nog een mail ter bevestiging dat alles is goedgekeurd? Gr Thea
MegaHeks Geplaatst 1 december 2003 Geplaatst 1 december 2003 Die coordinaten komen echt niet op je cache pagina te staan. Je krijgt alleen een mailtje dat je hem hebt aangemeld niet als die is goegekeurt
Aanbevolen berichten