Spring naar bijdragen

Vereniging geocaching nederland - Oprichten of niet ?


Gast 67-1015246823

Aanbevolen berichten

Gast 77-1011013881
Ik ben tevreden met het werk wat jullie doen op de site en bv. het event.

 

Jij hebt ons niet 1 opmerking horen geven over het event, sterker nog wij hebben een geweldig weekend gehad

 

Bezemstelen: Ik vind dit gezeur van de bovendste plank. Wat zijn jullie ontevreden. Jullie horen jezelf graag, wil graag het eerste en het laatste woord hebben en denken de wijsheid in pacht te hebben.

 

Tja dat is jou mening, een ieder mag zijn mening hebben zo ook wij.

 

Geocaching is voor mij en ik denk vele andere een leuke hobby om alleen of met gezin of met vrienden in het ´veld´te doen.

 

Zoals je in logs van ons kunt lezen geld voor ons het zelfde, elk weekend trekken wij er gezellig opuit.

 

Gelukkig is het morgen weer 1 mei en kan iedereen weer aan het werk en dan hoef je ook niet meer na te denken over een vereniging. Schoenmaker houdt je bij je leest!

 

Sorry maar deze opmerking slaat nergens op, wij zouden zo reageren uit verveling omdat we vrij zouden zijn..??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Geoman, het was misschien duidelijker geweest als je direct had gezegd dat er eeen stichting In Oprichting is, maar goed , dat is nu duidelijk.

 

terug naar topic.

 

Zolang de naam geocaching.nl maar op korte termijn beschermd wordt vind ik een stichting prima. ik heb geen behoefte aan ledenvergaderingen en dus ook niet aan een vereniging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tevens is dit berichtje even een testje of ik weer kan pennen in het forum. Mijn accountje was nl. kapot of verwijderd of zo.
Al dan niet met opzet verwijderd is misschien voorbarig want ik weet dat dit reeds meer is gebeurd. Kun je daar eens naar kijken Geoman ?

 

Even iets uit wereld helpen.....

 

In forum zit een bug...(wordt opgelost als update er is, over een paar weken geloof ik).

De bug werkt als volgt:

Als je je eigen gegevens wijzigt (in je configuratiescherm) dan worden alle postjes opnieuw gelinkt aan je (veranderde) bestand.

Mocht je nou nog iets wijzigen, voordat alle postjes opnieuw gelinkt zijn, dan snapt de database de boel niet meer en wordt je account als corrupt/fout/etc beschouwd en gooit ie hem eruit.....

 

(Als een moderator je eruit gooit zijn ook al je postjes uit de database en sta je dus niet eens als guest of zo meer in het systeem)

 

Hopelijk zo voldoende uitleg... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 74-1020169930
Als je je eigen gegevens wijzigt (in je configuratiescherm) dan worden alle postjes opnieuw gelinkt aan je (veranderde) bestand.

Mocht je nou nog iets wijzigen, voordat alle postjes opnieuw gelinkt zijn, dan snapt de database de boel niet meer en wordt je account als corrupt/fout/etc beschouwd en gooit ie hem eruit.....

Las ik eveneens in een belangrijk ! topic. Helaas moet ik melden: ik heb NIETS veranderd aan mijn configuratie, slechts een nieuwe topic gestart. Lijkt dus niets met deze bug te maken te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 73-1011035307

Wat te doen als je voorkeur er niet bijstaat?

 

Er is nu slechts keuze uit

-stichting (zo laten)

-vereniging (en betalen)

-maakt niet uit

 

zijn dat alle opties??

Ik denk niet dat je deze discussie met een poll (of sowieso via het forum) kunt voeren. Heb dan ook niet gestemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 77-1011013881
-vereniging (en betalen)

Wil niet zeggen dat je dan geen toegang meer hebt tot de cache's overigens....dat staat helemaal los van elkaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om nog maar een spreekwoordelijke knuppel in het hoenderhok te gooien: Betalen is niet zonder meer gekoppeld aan een vereniging. Een stichting kan donateurs hebben, die (vrijwillig) een bijdrage leveren aan de stichting. Niets weerhoudt de stichting ervan om deze donateurs bepaalde voorrechten te geven.

 

Ik vraag mij af wat er mis is met de stichting. Het is inderdaad zo dat in een vereniging de leden inspraak hebben. Maar ik heb zelf niet het idee dat er niet wordt geluisterd naar zaken die via dit forum worden besproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net als vanlinde vraag ik mij af waarom het nu anders moet? Wat is de meerwaarde van de verandering?

 

Begrijp me nu niet verkeerd AUB ik sta helemaal open voor eventuele aanpassingen als die wenselijk zijn, ik wil alleen weten waarom...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een paar dagen gewacht en gedacht hoe ik hier op moet/wil reageren.

 

Allereerst moet me van het hart dat ik het absoluut vreemd vind dat een dergelijk onderwerp zo vreselijk kort na een event wordt gestart. Aan de reacties te zien kwam dit totaal als een verrassing voor velen en het lijkt mij vreemd (maar het zou kunnen) dat dit idee pas is opgekomen ná het event. Persoonlijk had ik dan een dergelijke (voor)stelling alvast geïntroduceerd tijdens dat event en daarna eventueel de rest voortgezet via het forum.

 

Hoewel, IJskimo waarschuwde ons reeds in het begin waar het toe zou kunnen leiden, je zou je kunnen afvragen of dit nu wel echt een onderwerp is om via het forum te bespreken. Ik krijg nu ook het gevoel dat bij een eventueel volgend event, een aantal mensen daar wat minder enthousiast naar toe zouden gaan ......... als ze al zouden gaan. Dat is jammer, want het was juist zo gezellig.

 

Vooralsnog ga ik er vanuit dat een ieder, of hij nu een voorstel deed of antwoordde op vragen en/of opmerkingen, danwel zich verweerde, dit deed ten behoeve van Geocaching. Met andere woorden voor een ieders bestwil.

 

Welnu, ik zou graag willen vragen of het niet mogelijk is om een bijeenkomst te organiseren (b.v. een avond) die ten doel heeft om:

* ieders stellingen uit te leggen c.q. te motiveren;

* elkaar weer tot elkaar te brengen, zodat het toch weer wat gezelliger wordt (nog mééééér);

* Strategiën worden besproken en hoe wordt omgegaan met inspraak etc., want laten we eerlijk zijn - kennelijk speelt dat een belangrijke rol bij diversen, of dat wel of niet wordt gehonoreerd;

* eventueel andere onderwerpen moeten worden aangesneden.

 

Er zou dan bijvoorbeeld een topic kunnen worden geopend met agendapunten. Ik wil niet al te formeel overkomen, maar kennelijk is dat wel nodig om elkaar (weer) tot elkaar te brengen ............ wij die zo zot zijn om met weer en wind een puzzeltocht van zo'n 8,5 km te lopen en daarna met z'n allen op de hei op zoek te gaan naar ............. ja, een munitiekistje met daarin een aantal cijfers ! En ............ daarna nog een voldaan gevoel te hebben ook  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 115-1019659476

:D

 

Na het lezen van dit onderwerp heb ik maar een conclusie: Het zijn net mensen die geocachers.

 

Dacht ik een leuke hobby te hebben zonder vereniging krijg ik dit weer. Ik ben in het verleden van een aantal verenigingen lid geweest, altijd ook actief in bestuur of organiseren. Maar vaak heb ik mijn lidmaatschap opgezegd door die vetes die ontstonden door leden die alles beter wisten maar niets daadwerkelijk toevoegden aan de activiteiten.

 

Ik ben nu werkzaam in de vol-continue dienst en heb dus absoluut geen behoefte aan welke vorm van gebondenheid aan wie of wat dan ook (behalve aan anne natuurlijk  :) ).

 

Afgelopen week een aantal caches voorbereid en met de zomer op komst ben ik van plan om flik wat te gaan wandelen met de GPS. Dus gewoon anoniem genieten van de omgeving die getipt is door andere GPS-gebruikers.

 

Dus veel geluk met events en andere groepsvormen, ik zie jullie waarschijnlijk nooit. :cool:

 

Stefan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus veel geluk met events en andere groepsvormen, ik zie jullie waarschijnlijk nooit.

Stefan,

 

als dat echt is wat je wilt respecteer ik uiteraard je stelling en/of mening. Als dat voort komt uit de woordenwisseling op het forum, vind ik het bijzonder jammer dat het kennelijk bij jou in het verkeerde keelgat is geschoten. IK zou je bijna willen verzoeken om in het forum nog eens te kijken naar het topic Dauwcachen onder de kop "Geodating". Verder is er nog meer te zien bij de cache "De elfsteden tocht". Bekijk de foto's eens en je komt erachter dat het e.e.a. een beetje gechargeerd is geweest. Het is verschrikkelijk gezellig geweest!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus veel geluk met events en andere groepsvormen, ik zie jullie waarschijnlijk nooit.

Dat zou toch wel jammer zijn. Hoewel het lijkt alsof de 28e aanleiding voor wat gemor was, kan ik toch niet anders zeggen dan dat ik een leuke dag heb gehad. Het was mijn eerste eventcache. Ik kan ook heel goed zonder gehakketak, en, tenzij ik iets gemist heb, heeft dit gemor niets te maken met de sfeer op 28 april. Kom dus vooral naar een eventcache, hoe meer mensen er zonder mot willen, hoe beter. (Volgens mij kan iedereen eigenlijk best goed zonder.) Zand is om in te graven, niet om mee te gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...