Tim Geplaatst 26 mei 2009 Geplaatst 26 mei 2009 Persoonlijk vind ik het geweldig als je zo doet. Maar ja... Als iemand niet reageert hoe kom je erachter waarom niet? ik zou het niet weten. Adopteren zoals je aangaf is een mogelijkheid mits er dan wel een reactie komt. Maar toppie zulke betrokkenheid
GeoVlinder Geplaatst 30 mei 2009 Geplaatst 30 mei 2009 Bemoeien of helpen, wij doen het ook regelmatig. Cache droogmaken, voorzien van een potlood die er in zou moeten zitten volgens beschrijving, maar niet meer aanwezig is, beschimmelde, kapotte en andere vieze dingen eruit halen, overvolle (voor-achter en soms zelfs zijkant beschreven) logrollen vervangen, logboekje toevoegen als huidige bijna vol is. Alles wat we eruit halen bewaren we netjes, we mailen bij thuiskomst de eigenaar, vaak met voor- en na- foto en een foto van wat we hebben liggen. Nog nooit, maar dan ook helemaal nooit is er iemand boos geworden, integendeel zelfs. Men roept meestal, dat wel meer mensen dat zouden mogen doen. Uitgebreidde bedankjes tot er 1 tegoed hebben van ze. En ook nog nooit heeft iemand de troep die wij hebben verwijderd terug willen hebben. 1x iemand die de logrol wel wilde hebben, dus opgestuurd en 2x iemand die vroeg of ik even wat wilde nakijken op de logrol, omdat getwijfeld werd over de echtheid vd log. Redenen waarom mensen het niet zelf doen, die ik heb gelezen: -men heeft het te druk -men komt niet in de buurt -men is het vergeten -men had het niet gezien -men had geen zin -men had grotere plannen voor de cache, maar geen tijd Dus ik zou niet twijfelen, gewoon doen! Nee niet als je niet eerst de eigenaar de kans hebt gegeven om het zelf op te lossen, maar na velen logjes met verzoeken en geruime tijd later en je komt er toch, kleine moeite. groetjes GeoVlinder ps Het moet dan echt wel heel erg zijn trouwens, we hebben niet als hobby andermans caches pimpen, maar als we het zelf te vies vinden om aan te pakken, gaan de handschoentjes aan en helpen we even andermans rotzooi opruimen. Even het zand en takjes die erin gevallen zijn eruit gooien en alle spulletjes weer echt netjes erin doen, soms zipbagje om iets heen doen, is wel standaard bij ons.
Kruimeldief Geplaatst 30 mei 2009 Geplaatst 30 mei 2009 Heb hier in de buurt een aantal niet zo actieve cachers, een is al een jaar niet meer online geweest.Mail wordt niet op gereageerd. Gisteren kreeg ik een aantal notifications waarbij de logrollen vol bleken. Nu wil het toeval dat alles voor mij redelijk bereikbaar op de fiets is richting werk, dus heb er vandaag 4 vervangen zodat ze niet verdwijnen. Ook mail gestuurd naar legger(s) om adoptie aan te bieden. Is dit nou bemoeizucht en had ik dit niet moeten doen of kan dit gewoon ??? Als eigenaar van een aantal caches waarvan het logboekje/logrolletje snel vol is of snel nat is, ben ik de cachers die uit eigen beweging een logboekje van mij vervangen, zeer erkentelijk. Als ik ga cachen, gebeurt zelden of nooit, heb ik altijd een stapel van die kleine watervaste logboekjes bij me die ik bij een vol boekje plaats en ik heb nooit enig commentaar ontvangen. Als ik naar mijn eigen situatie kijk, geregeld ziek of te druk met andere geocachewerkzaamheden, vind ik het super en tof dat men op zo'n manier collegiaal, vriendelijk, behulpzaam is. De eigenaar die het bemoeizucht vindt moet zich maar eens flink achter de oren krabben. Spontane hulp staat niet gelijk aan bemoeizucht. Ik wil geen namen noemen van geocachers die bij mij al logboekjes, logrolletjes en zelfs een lading startpapieren hebben gewisseld niet opnoemen omdat ik gegarandeerd er dan een vergeet en deze dan en publique te kort doe. Onlangs is er nog een logrol verwisseld voor me door een cacher die om en nabij zo'n 150 km van huis was. Zowel via Twitter als via SMS kreeg ik het anbod en die heb ik vriendelijk aangenomen. Ik wil zelfs nog een stap verder gaan. Ik zou willen dat iedere geocacher er zo over dacht. En dat is niet uit puur mij eigen eigenbelang gezien. Met mij zullen er meer zijn die er, om wat voor reden dan ook, niet direct er aan toe komen om een logboekje of logrol te wisselen. Dat staat niet gelijk natuurlijk met een complete cacheonderhoud, alhoewel ik dat ook al eens meegemaakt heb. Tot mijn wel zeer stomme verbazing lees ik ineens een found it logje waarbij de poster schreef de cache te hebben ontdaan van alle troep en de goodies uit eigen zak heeft aangevuld. Zulke mensen zijn er ook nog. Heel apart, heel aardig.
Het Himbastel Geplaatst 30 mei 2009 Geplaatst 30 mei 2009 (bewerkt) Ik heb gisteren voor het het eerst gecached en bij twee caches was er inderdaad iets met de logrol/logboekje. Bij de ene was hij gewoon vol en vonden we nog net een plekje waar ik mijn gegevens kon noteren en degene die samen met mij was heeft zijn stickertje er maar los bij gedaan. De andere was te vochtig en er viel niet makkelijk op te schrijven. In het log heb ik beide eigenaars hiervan op de hoogte gesteld. Hopende dat ze het op prijs stellen. 30 mei 2009 bewerkt door Het Himbastel
Remunj Geplaatst 3 juni 2009 Geplaatst 3 juni 2009 Heb hier in de buurt een aantal niet zo actieve cachers, een is al een jaar niet meer online geweest.Mail wordt niet op gereageerd. Gisteren kreeg ik een aantal notifications waarbij de logrollen vol bleken. Nu wil het toeval dat alles voor mij redelijk bereikbaar op de fiets is richting werk, dus heb er vandaag 4 vervangen zodat ze niet verdwijnen. Ook mail gestuurd naar legger(s) om adoptie aan te bieden. Is dit nou bemoeizucht en had ik dit niet moeten doen of kan dit gewoon ??? Heb hier in de omgeving een paar dagen geleden geripte caches door nieuwe te plaatsen met ook een nieuwe logrol. De eigenaars hiervan op de hoogte gesteld, geen enkel probleem. Zeker als je weet dat de eigenaars in een andere plaats wonen en niet iedere dag naar Roermond kunnen komen.
the Haggies Geplaatst 3 juni 2009 Geplaatst 3 juni 2009 @Handleiding: ik vind het een goede actie van je Als de eigenaren hun caches niet meer kunnen of willen onderhouden dan kunnen ze deze toch archiveren of disabelen? Plezierig is het als betrokken cachers op deze of andere manieren zorgen dat de caches behouden blijven.
Quaerens Geplaatst 3 juni 2009 Geplaatst 3 juni 2009 Is dit nou bemoeizucht en had ik dit niet moeten doen of kan dit gewoon ??? Was iedereen op deze wereld maar zo aardig om een klein dingetje voor iemand anders te doen uit eigen beweging!
handleiding Geplaatst 27 juli 2009 Auteur Geplaatst 27 juli 2009 Ik heb gisteren voor het het eerst gecached en bij twee caches was er inderdaad iets met de logrol/logboekje. Bij de ene was hij gewoon vol en vonden we nog net een plekje waar ik mijn gegevens kon noteren en degene die samen met mij was heeft zijn stickertje er maar los bij gedaan. De andere was te vochtig en er viel niet makkelijk op te schrijven. In het log heb ik beide eigenaars hiervan op de hoogte gesteld. Hopende dat ze het op prijs stellen. heb bij www.centremaps.co.uk een aantal 'rite in the rain' pennen gekocht, die schrijven op vochtige logrollen en zelfs op dat speciale papier van 'rite in the rain' onder water.
Gast Geplaatst 27 juli 2009 Geplaatst 27 juli 2009 Op verzoek van de topicstarter gaat er een slotje op.
Aanbevolen berichten