DiedB Geplaatst 8 juni 2009 Geplaatst 8 juni 2009 Ben nu een aantal dagen op pad geweest met zowel mijn nieuwe Oregon 400t en mijn oude 60CSx.Mij zijn een groot aantal verschillen opgevallen. Teveel om hier op te noemen Wel wil ik drie punten noemen die het meest opvallen. 1. Nauwkeurigheid Ik kan niet met zekerheid vaststellen welke gps nauwkeuriger is. Als ik bij de cache sta heb ik de ene keer met de OR 8 meter afwijking en met de 60CSx maar 3. En bij de volgende cache zegt mijn OR 2 meter en de 60CSx 6 meter. Ook maakte het niet uit of het open was of onder bomen. Ze wijken allebei iets af soms en met allebei heb ik de caches kunnen vinden. 2. Leesbaarheid scherm De Oregon is prima af te lezen in de zon. Sterker nog, als de zon schijnt hoef ik juist niet de achtergrondverlichting aan te zetten. Als je het scherm een beetje kantelt dat de zon er opvalt is hij juist prima afleesbaar. 3. Menu's Dit vind ik het grootste nadeel aan de Oregon. Een onhandige menu-structuur waarbij sommige actie's ondanks het touchscreen net zo lang duren als bij de 60CSx. Voor je van het ene menu in het andere bent, ben je zo 5 a 6 'klikken' verder. Bij de 60CSx kun je eenvoudig ergens uit en in en is de structuur veel meer 'open'. Bij de OR ben je meer gebonden aan vaste keuzes die dus niet altijd even handig zijn. Maar goed, dit is software en hopelijk met updates steeds gebruiksvriendelijker te maken Mijn conclusie na een week stoeien. Ik moest ontzettend wennen aan de OR in het begin. En dan met name vwb de menu's. Na enkele frustratie's overwonnen te hebben ben ik langzaam gehecht geraakt aan dit nieuwe speeltje. Het veel mooiere scherm (kaarten), het touchscreen, de handzaamheid, de snelheid zijn punten waar je snel gewend aan raakt. Ook het waypoints en caches draadloos versturen naar een andere OR zijn erg eenvoudig en snel; superoptie De eerste paar dagen had ik nog gekozen voor mijn 60CSx, nu gaat alleen nog de Oregon mee. Ik ben een paar weken geleden van de Geko 101 overgestapt op de Oregon. Dan hoef je niet te beslissen, de Oregon is sowieso al veel beter! Het was wel even wennen, want ik vond de menustructuur in de Oregon ook niet zo handig. Maar voor de rest is het een geweldig apparaat, vooral dat Paperless Cachen is handig! En de Oregon is natuurlijk veel preciezer!
smeule Geplaatst 8 juni 2009 Geplaatst 8 juni 2009 - De optie's in Waypoint manager. Ik wil 'Bekijk kaart' naar boven hebben in het menu maar dat gaat niet? OR 180 graden draaien CW of CCW . Dan staat "Bekijk kaart" bijna bovenaan
Remunj Geplaatst 8 juni 2009 Geplaatst 8 juni 2009 - De optie's in Waypoint manager. Ik wil 'Bekijk kaart' naar boven hebben in het menu maar dat gaat niet? OR 180 graden draaien CW of CCW . Dan staat "Bekijk kaart" bijna bovenaan Oeps.
Lepman Geplaatst 8 juni 2009 Geplaatst 8 juni 2009 OR 180 graden draaien CW of CCW . Dan staat "Bekijk kaart" bijna bovenaan Hmm, welke Oregon heb jij? Dit zie ik dan:
smeule Geplaatst 8 juni 2009 Geplaatst 8 juni 2009 OR 180 graden draaien CW of CCW . Dan staat "Bekijk kaart" bijna bovenaan Hmm, welke Oregon heb jij? Dit zie ik dan: Kan het prima lezen . Vroeger op school geleerd.
Aanbevolen berichten