Spring naar bijdragen

Seizoen-afhankelijk


Ervani

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag mijn eigen cache even gecontroleerd, toch even kijken hoe alles er bij ligt. Wat een verandering, door het seizoen moet ik de moeilijkheid van de cache (wat betreft het terrein) met minimaal twee sterren extra naar boven bijstellen. Ik waande mij werkelijk in de jungle, zo blijkt maar weer dat een cache in de winter bijvoorbeeld makkelijker te vinden is dan in het voorjaar. De verschillen kunnen heel stevig zijn.

 

Wat eerst een mooi stuk natuur was lijkt nu het binnenland van en tropisch regenwoud wel, inclusief vocht en huilende bomen zoals ik dat noem. ja huilende bomen zo noemde ik dat vroeger als kind al, bomen waar druppels vanaf vallen. Struiken die zelfs bij mij tot op de schouder staan, de hele omgeving lijkt veranderd. Ik heb dan ook maar besloten om vanavond de cache pagina aan te passen, wat extra sterren en de omschrijving wat aanpassen. Voor cachers met kleine kinderen is mij cache nu bijvoorbeeld niet meer te doen. Sterker nog de cache is nu een echte mannen en stoere vrouwen cache geworden, niet voor watjes :)

 

Lange broek aan, lange mouwen en kapmessen mee als je die cache van mij wil bezoeken. Maar daar gaat het in eerste instantie in deze topic niet om, het gaat om het bijstellen van cacheomschrijving en de moeilijkheidsgraad als gevolg van het seizoen. Doen andere cache-eigenaren dat ook want ik kan mij voorstellen dat er veel meer caches zijn waar de omgeving zo drastisch veranderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nee, ik ga niet bij al mijn caches elk seizoen dingen aanpassen.

 

Als het nodig is vanwege de omgeving, zet ik in de beschrijving dat er bijvoorbeeld in de herfst een ster bijkomt ivm modder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze eerste cache is in de winter online gekomen en ik ga van de week even kijken hoe alles erbij ligt. Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het bos er nu uit ziet. Ik verwacht niet dat de veranderingen zodanig zijn dat de beschrijving aangepast moet worden, hoogstens op de cache lokatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een cache van mij heb ik indertijd een klein stukje (ca 10m) verplaatst omdat in het voorjaar ineens heel veel bramenstruiken en brandnetels rondom de cache groeiden. er was geen door komen meer aan. Natuurlijk de beschrijving ietwat aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

m.i. moet je de cachebeschrijving niet aanpassen, maar de cache zelf. Zodanig dat hij in alle seizoenen te lopen is. De natuur is immers de natuur nietwaar..

Als je dus een cache maakt, moet je wel weten hoe de verschillende seizoenen je cache beïnvloeden. Ik hoop dat meer mensen je voorbeeld volgen en hun eigen cache controleren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...