Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Op m'n website staat een scriptje dat tussen twee punten de afstand en de richting kan bepalen:

http://geocaching.technetium.be/distance.p...ethod=haversine

Tijdens het cachen heb ik (nog) geen beschikking over Internet. Is het mogelijk om zo'n berekening ook met mijn eTrex Legend Cx te doen?

Ik heb wel gezien dat de de afstand tussen twee punten kan bepalen en ook dat ik van af mijn huidige positie de richting naar een andere punt kan zien, maar de richting tussen twee punten onderling heb ik niet kunnen vinden.

Groetjes,

Tc

Geplaatst
Hallo,

Op m'n website staat een scriptje dat tussen twee punten de afstand en de richting kan bepalen:

http://geocaching.technetium.be/distance.p...ethod=haversine

Tijdens het cachen heb ik (nog) geen beschikking over Internet. Is het mogelijk om zo'n berekening ook met mijn eTrex Legend Cx te doen?

Ik heb wel gezien dat de de afstand tussen twee punten kan bepalen en ook dat ik van af mijn huidige positie de richting naar een andere punt kan zien, maar de richting tussen twee punten onderling heb ik niet kunnen vinden.

Groetjes,

Tc

Helemaal zeker weet ik het niet, maar als je een route maakt van je standpunt => wpt 1 => wpt 2 etc, zou het wel eens mogelijk kunnen zijn om langs die weg de etappe wpt 1 => 2 te bepalen.

Geopatra.

Geplaatst

Referentiestelsel van de GPS omzetten van WGS84 naar RD. Resulterende coordinaten mag je als gewone getallen behandelen, afstand in X en Y richting is dus makkelijk te berekenen. Kortste afstand (schuine zijde van de driehoek) had je al gevonden en anders makkelijk te berekenen via stelling van Pythagoras.

Als je de lengtes van de 3 zijdes van de driehoek hebt, dan vallen de hoeken (graden) te berekenen via de 'SOSCASTOA' methode: sinus hoek = overstaande/schuine zijde etc.

Je hebt er even een kladpapiertje bij nodig en misschien een rekenmachientje, maar het kan in het veld. :rolleyes:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...