ronnie Geplaatst 28 april 2002 Geplaatst 28 april 2002 Ik ben op zoek naar Digitale topografische kaarten van Belgie. en dan met name de omgeving van Vielsalm, Het liefst schaal 1:25000 of 1:50000. Waarschijnlijk is het blad 55 en 56. Wie kan mij hier aan helpen, Ik wil ze gaan gebruiken voor mijn vakantie in Belgie.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 21 november 2002 Geplaatst 21 november 2002 Ik kreeg zo juist door dat vanaf 5 dec in België er voor bijna 50 euro per CD de digitale topokaarten 1:50.000 te krijgen zijn bij hun topo-dienst. Wanneer krijgen ze in ons land dit idee? Zie maar bij: http://www.ngi.be/NL/NL1-10.shtm http://www.ign.be/FR/FR1-10.shtm Er zit zo te lezen iets Ozi Explorer-achtigs bij. Maar zouden de kaarten in een algemeen picture formaat op disk staan? (jpeg, png, gif?) Als iemand iets meer weet: kom het hier vertellen!
ronnie Geplaatst 21 november 2002 Auteur Geplaatst 21 november 2002 Ik kom net naar het forum toe om hetzelfde te melden, zie ik dat de prof mij al is voorgeweest. Die kaarten lijken mij erg bruikbaar. dus net wat voor mij. Het wordt inderdaad tijd dat men in nederland ook zoiets doet, dit is tenminste te betalen. Afgelopen weekend bij de ANWB de Topografische Atlas schaal 1:50000 gekocht. Zeer mooie atlas en zeer bruikbaar, en nu maar scannen.
Gast 68-1037748881 Geplaatst 21 november 2002 Geplaatst 21 november 2002 Die kaarten op de site van ngi zijn ook hartstikke mooi en spotgoedkoop. 2 CD's.. Hoorde van Megaheks dat zij ze besteld heeft. Blijkt dat men niet aan "Ollanders" levert. Dus via een bekende Belg bestellen dan maar. Kruimeldief [i:post_uid0]Het zal toch niet aan de oplage liggen dat ze niet aan "Ollanders" willen leveren? [/i:post_uid0]
MegaHeks Geplaatst 21 november 2002 Geplaatst 21 november 2002 Dus via een bekende Belg bestellen dan maar. Done.. Het schijnt volgens die belgen te maken hebben met internationale betalingen en verzenden, aan de foon zeiden ze dus dat ze betalingen binnen krijgen, zij verzenden de hele hap, vervolgens krijgen ze foontje terug dat er niks is ontvangen, dat is ze zo vaak overkomen dat ze niet meer naar buitenland willen verzenden
Gast 68-1037748881 Geplaatst 22 november 2002 Geplaatst 22 november 2002 aan de foon zeiden ze dus dat ze betalingen binnen krijgen, zij verzenden de hele hap, vervolgens krijgen ze foontje terug dat er niks is ontvangen, dat is ze zo vaak overkomen dat ze niet meer naar buitenland willen verzenden Tja, de belgen weten niet eens precies waar Nederland ligt, dus hoe willen ze dan ook de 2 CD's naar het juiste adres in Nederland sturen? logisch dat de mensen hier bellen en zeggen dat ze niets ontvangen hebben
Rovertje Geplaatst 22 november 2002 Geplaatst 22 november 2002 Tja, de belgen weten niet eens precies waar Nederland ligt, dus hoe willen ze dan ook de 2 CD's naar het juiste adres in Nederland sturen? logisch dat de mensen hier bellen en zeggen dat ze niets ontvangen hebben Beste Dauwtrapper, ik ben Belg... ALs je op mijn lijst kijkt, dan zie je dat ik meer Nederlandse caches gezocht heb dan Belgische. Ik laat dit gelden als bewijs dat wij wel degelijk weten waar Nederland ligt ! Aan de andere kant als ik Uw lijst eens bekijk, dan kan ik mij afvragen of U weet waar Belgie ligt. Ik geef je alvast deze coordinaat : N50 53.000 E4 22.000 dit is ergens in Brussel, kan je op je GPS alvast de richting en afstand aflezen.. Genoeg gegrapt, als er interesse is, wil ik gerust een bestelling plaatsen om mijn Nederlandse vrienden te bevoorraden. Misschien iets voor de kabouterbond ?? Rovertje
Gast 68-1037748881 Geplaatst 22 november 2002 Geplaatst 22 november 2002 Beste Rovertje, Bijna op tijd. Ik zat al ff te wachten wanneer er nu net die ene Belg zou reageren die we geregeld hier op het forum tegenkomen. Toen ik het intypte dacht ik al dat jij in ieder geval wel zou reageren. Ik heb maar een paar excuses dat ik nog nooit een cache heb gezocht in België. Allereerst heb ik mijn 1e cache gevonden op 30 augustus, de rest in September en nog 2 in oktober en toen is er al weer een "verplichte" stop ingelast. Eerst de caches in je eigen land en dan pas die in andere landen. Verder woon ik te ver in het noorden van Nederland om maar zo ff naar België te rijden om te cachen. Ik ben niet eens zo vaak in België geweest, zo vergeef me. Maak ik het goed door te melden dat Brussel een heerlijke stad is? Ik denk dat er best wel belangstelling zal zijn voor wat van die Belgische CD's en vooral via de Kabouterbond Ik hoop dat ik je niet teveel gekrenkt heb . Vr.Gr. Kruimeldief [i:post_uid0]Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender [/i:post_uid0]
Rovertje Geplaatst 22 november 2002 Geplaatst 22 november 2002 Beste Dauwtrapper, don't wurry be happy. Geen zorg, normaal ben ik de eerste om de ambiance tussen Nederlanders en Belgen hoog te houden, dus voel ik mij absoluut niet gekrenkt. Maar ja als ze je een open doel aanbieden danscoor je toch .. nietwaar . :hehe: Rovertje
Gast 68-1037748881 Geplaatst 23 november 2002 Geplaatst 23 november 2002 Beste Dauwtrapper, don't wurry be happy. Geen zorg, normaal ben ik de eerste om de ambiance tussen Nederlanders en Belgen hoog te houden, dus voel ik mij absoluut niet gekrenkt. Maar ja als ze je een open doel aanbieden danscoor je toch .. nietwaar . :hehe: Rovertje Open doel?? Scoren?? We gaan het toch niet over voetbal hebben huh?? Hahaha, je hebt gelijk. Ik had mijn keeper al naar huis gestuurd en heb je volledig de gelegenheid gegeven om te scoren. Kruimeldief [i:post_uid0]Zou dat de reden zijn dat we niet op het WK waren?? We hebben de Belgen een kans gegeven.....[/i:post_uid0]
druiventuin Geplaatst 17 januari 2003 Geplaatst 17 januari 2003 Het schijnt volgens die belgen te maken hebben met internationale betalingen en verzenden, aan de foon zeiden ze dus dat ze betalingen binnen krijgen, zij verzenden de hele hap, vervolgens krijgen ze foontje terug dat er niks is ontvangen, dat is ze zo vaak overkomen dat ze niet meer naar buitenland willen verzenden Ik heb de proef op de som genomen. Er is gewoon een cd-rom opgestuurd, en ik woon toch echt in Nederland. Zonder ontvangstbevestiging van de postbode. Hij lag gewoon in de brievenbus. De betaling dien je via een eigen internationale overschrijvingskaart van de (post)bank te doen, deze zijn bij je (post)bank te verkrijgen. Echter kost dit wel €7,00 meer als het om een EU land gaat. De overschrijvingskaart of storting die er bij zit kunnen ze niet bij het postkantoor verwerken. Voor de geïntereseerden onder jullie de ISBN nummers, zodat je ze misschien bij de betere boekhandel kunt bestellen. Dit bespaart dan een hoop ellende met betalingen. Vlaanderen en Brussel : ISBN 90-209-5065-7 en Wallonië en Brussel : ISBN 90-209-5067-3. Ik heb eerst Vlaanderen en Brussel besteld en ben zeer tevreden. Nu nog de kabouter cd-roms. Groetjes geodruifje. P.S. hier een scan van de cd-rom hoes.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 3 februari 2003 Geplaatst 3 februari 2003 Ik ga ook gewoon bestellen. Maar ondertussen, mij afvragend hoe het in België met het gebruiksrecht van die digitale kaarten staat kwam ik tot de volgende ontboezeming: Nu de topografische 1:50.000 kaarten van België officieel verkocht worden, is de beer natuurlijk aldaar los en wie weet waar nog verder. Iedereen kan met zijn computer stukjes van hun kaarten voor van alles en nogwat gaan gebruiken. Zoals op geocaching webpages zetten ter illustratie van een cache. Maar op de website van NGI België staan de regels: voor private personen is een kaartdeel Al met al een heel redelijke regeling die rekening houdt met de feitelijke gang van zaken. Ik ken heel wat restrictere gebruiksregels voor kaarten in de trand van 'u mag er alleen maar naar kijken'.
godert Geplaatst 30 juli 2003 Geplaatst 30 juli 2003 Graag zou ik van de personen die de kaarten inmiddels in hun bezit hebben willen weten of ze deze ook al voor Ozi geschikt hebben gemaakt en hebben gebruikt! Ik ga volgende week weer eens naar België en baal op zo'n moment dat ik geen kaarten heb! Vind het een beetje zonde om 50 euro uit te geven als ze niet in Ozi gebruikt kunnen worden. Grt, Godert
prunie Geplaatst 31 januari 2005 Geplaatst 31 januari 2005 (bewerkt) Lijkt geen enkel probleem te geven om deze te importeren in ozi of andere toepassingen. Zowel die Topo, NGI als *** TERM VERWIJDERD *** lijken het prima te doen. Belgen die aan de Nederlandse grens wonen kennen Nederland iets beter... Groetjes Prunie 31 januari 2005 bewerkt door camelion
habot Geplaatst 14 juni 2005 Geplaatst 14 juni 2005 For Wallonia only. Maybee another way : "Direction générale del'Aménagement du territoire, du Logement et du Patrimoine" with "Plans de secteur". In DJVU or/and PDF file format. Sure, not real topomaps but 1:10 000 and free other : "Carte géologique de la Belgique" (1/10 000 but, bof, ) For IndexMap : Planotèque Sorry for english but my Dutch is very poor
Aanbevolen berichten