Spring naar bijdragen

Caches Laden In Oregon


Mon-Roe

Aanbevolen berichten

Ik heb een Oregon 400T.

Als ik met de macro Colorado Export de database Nederland (7425 caches) naar de Oregon laad, kan ik alle caches zien op mijn kaart.

 

Als ik er een andere database bij doe, bijv. Frankrijk (758 caches) dan krijg ik Frankrijk niet te zien.

Als ik alles weghaal en dan Frankrijk exporteer en tevens ook Benidorm (30 caches) dan kan ik zowel Frankrijk als Benidorm zien, maar als ik dan bijv. Duitsland erbij doen (3556 caches) dan zie ik Duitsland weer niet.

 

Ik heb dus 4 databases die ik graag allemaal in de Oregon wil hebben zodat ik er tijdens onze vakantie niet meer naar om hoef te kijken.

Nederland 7425 caches (heb ik altijd standaard in de Oregon zitten)

Duitsland 3556 caches

Frankrijk 758 caches

Benidorm 30 caches.

 

Wat zie ik nu over het hoofd, wat doe ik niet goed en hoe kan ik het wel goed doen?

Alle databases bij elkaar gooien en dan exporteren met Colorado Export of moet ik een andere macro gebruiken? Ik wil wel graag de mogelijkheid hebben om paperless te cachen en ook om de caches te kunnen loggen op de Oregon.

 

Wie weet raad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik neem aan dat je met de macro er Points of Intrests van maakt? Op je GPS wordt dan in het mapje Garmin\POI\ een bestandje poi.gpi gemaakt.

Stel dat je b.v. alle cache van Nederland er in hebt zitten en je maakt daarna een bestandje voor Duitsland. Dan maakt de macro opnieuw een bestandje poi.gpi aan. Het oude bestand wordt overschreven dus je bent Nederland kwijt. Dit is eenvoudig op te lossen door het bestandje, zodra die op je GPS of insteekkaart staat, te hernoemen.

Ik maak er b.v. NL.gpi van. Zo doe je dat met elk bestand dat je erop zet, b.v. flitspalen, tankstations etc.

Is dat wat je bedoeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga het vanavond uit proberen, maar denk inderdaad dat het probleem ligt in POI of GPX en het overschrijven daarvan. Ben nu ook al andere macro's aan het uitproberen, maar ben nog niet tevreden.

 

Nu even het zonnetje in ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een Oregon 400T.

Als ik met de macro Colorado Export de database Nederland (7425 caches) naar de Oregon laad, kan ik alle caches zien op mijn kaart.

 

Als ik er een andere database bij doe, bijv. Frankrijk (758 caches) dan krijg ik Frankrijk niet te zien.

Als ik alles weghaal en dan Frankrijk exporteer en tevens ook Benidorm (30 caches) dan kan ik zowel Frankrijk als Benidorm zien, maar als ik dan bijv. Duitsland erbij doen (3556 caches) dan zie ik Duitsland weer niet.

 

Ik heb dus 4 databases die ik graag allemaal in de Oregon wil hebben zodat ik er tijdens onze vakantie niet meer naar om hoef te kijken.

Nederland 7425 caches (heb ik altijd standaard in de Oregon zitten)

Duitsland 3556 caches

Frankrijk 758 caches

Benidorm 30 caches.

 

Wat zie ik nu over het hoofd, wat doe ik niet goed en hoe kan ik het wel goed doen?

Alle databases bij elkaar gooien en dan exporteren met Colorado Export of moet ik een andere macro gebruiken? Ik wil wel graag de mogelijkheid hebben om paperless te cachen en ook om de caches te kunnen loggen op de Oregon.

 

Wie weet raad?

Ik heb zelf ook een Oregon 400T. Ik kan je vraag niet beantwoorden maar kun je aangeven hoe en waarmee ik databases in zijn geheel op mijn 400T kan plaatsen. Waar staan de DB's en waar vind ik de macro's om het te doen ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Databases heb ik gemaakt in GSAK en worden eigenlijk gevuld door middel van Pocket Queries. Er zijn verschillende soorten macro's en die zijn te vinden HIER

Voor het krijgen van Pocket Queries moet je wel Premium Member zijn bij geocaching.com

bewerkt door Mon-Roe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...