Spring naar bijdragen

Petitie Lymeonderzoek


De Kolonisten

Aanbevolen berichten

Graag jullie aandacht voor het volgende:

 

Rond de diagnose en behandeling van de ziekte van Lyme zijn grote problemen die de aandacht verdienen van de politiek, vindt de Nederlandse Vereniging voor Lymepatienten. De NVLP schat dat door de foute diagnoses het aantal Lymepatienten in Nederland een factor 10-15 hoger is dan de officiele cijfers. Vaak krijgen patienten de diagnose MS of fybromyalgie of reuma - dat moet echt anders! De Lymevereniging is een burgerinitiatief gestart. Ze streven o.a. naar de ontwikkeling van betere testen; een (coordinerend) Lyme Centrum voor meer onderzoek naar de microbiologie van de Borrelia-bacterie, hoe deze bacterie zich gedraagt in het menselijk lichaam en naar betere behandelingmogelijkheden; en het in Europees verband ontwikkelen van een vaccin. Dat dit breed gedragen wordt, blijkt wel uit de ruim 11.000 handtekeningen die de petitie heeft gekregen binnen 12 weken.

 

Help mee en onderteken ook! Een burgerinitiatief heeft 40.000 handtekeningen nodig om besproken te kunnen worden in de Tweede Kamer. De ziekte van Lyme kan iedereen overkomen door de toenemende aantallen besmette teken, maar de gevolgen zijn onnodig onrechtvaardig door hoe momenteel in Nederland met de ziekte om gegaan wordt.

 

Kijk op www.lymevereniging.nl om te ondertekenen! (rechterknop 'Teken de Petitie' en dan 'Naar de petitie').

 

Moderators: ik weet niet zeker of dit toegestaan is. Verwijder het anders maar weer.

bewerkt door De Kolonisten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

volgens mij was hier eerder al een bericht over, ik zal even zoeken.

Ja, ik ga verwijzen naar dit draadje. Het lijkt om dezelfde petitie te gaan. Dit topic zal ik daarom sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...