miracles65 Geplaatst 1 mei 2009 Auteur Geplaatst 1 mei 2009 Ok, dat met die andere USB poort ga ik zo proberen. Maar die Vista drivers, dan heb je het ook over de drivers van Magellan die een NMEA-probleem oplossen? Die werden door mijn PC niet geaccepteerd. Schijnbaar was het geen nieuwere versie drivers als mijn huidige.
Team Firefox Geplaatst 1 mei 2009 Geplaatst 1 mei 2009 Ok, dat met die andere USB poort ga ik zo proberen.Maar die Vista drivers, dan heb je het ook over de drivers van Magellan die een NMEA-probleem oplossen? Op die vraag moet ik je het antwoord helaas schuldig blijven, Magellan is voor mij net iets te lang geleden. Switchen naar een andere poort en de compatibilteitsmodus naar XP zou eigenlijk al voldoende moeten zijn. Ook ik heb eens flink zitten worstelen met het versturen van data naar de 60CSx. Uiteindelijk bleek het de USB poort te zijn En anders iemand anders met een soortgelijke GPS vragen.
miracles65 Geplaatst 1 mei 2009 Auteur Geplaatst 1 mei 2009 Andere USB-poort betekende eveneens geen communicatie mogelijk met de Magellan Geocache Manager. Nogmaals de driver-update geprobeerd te installeren. "U heeft de lataste stuurprogramma's al ...".
miracles65 Geplaatst 1 mei 2009 Auteur Geplaatst 1 mei 2009 Ik hoop dat er nog meer mensen met me meedenken dan alleen Team Firefox, want hoe meer mensen hoe meer vreugde .......... Ik heb alle activiteiten gedaan op mijn zoontjes PC (Win XP !) en ja hoor. Daar werkt alles perfect. Zou het nu echt zo zijn, dat Magellan alleen maar drivers hoeft uit te geven, en dat nog steeds niet heeft gedaan voor Vista. Ik ben toch niet de enige Explorist 210 gebruiker met Windows Vista ??????
Team Firefox Geplaatst 1 mei 2009 Geplaatst 1 mei 2009 Ik ben toch niet de enige Explorist 210 gebruiker met Windows Vista ?????? Misschien toch een rondje Vista updaten: http://www.windows-vista-update.com/
miracles65 Geplaatst 1 mei 2009 Auteur Geplaatst 1 mei 2009 Even een vraagje aan een moderator. Ik weet niet of het kan, maar het zou mou mooi zijn als de titel van deze topic, nu ik zeker weet dat het aan Vista ligt, gewijzigd zou kunnen worden met als toevoeging achter "PC" het woord "Vista". Misschien zorgt dat ervoor dat een andere Explorist 210 het probleem herkent.
Buzzardseye Geplaatst 2 mei 2009 Geplaatst 2 mei 2009 (bewerkt) Veel programma's in Vista moet je als ( hoe noem je dat ook weer) installeren. Iemand heeft dat bij uitgezet. vraag me niet hoe. heb je dat als geprobeert? Lig nu met koorts te bed. Kan ff niet op de naam komen. 2 mei 2009 bewerkt door buzzarsdseye
miracles65 Geplaatst 2 mei 2009 Auteur Geplaatst 2 mei 2009 Hoi Buzzarsdseye Jij bedoelt de compabiliteitsmodus; het installeren van een niet-Vista-compatible programma door het te laten werken alsof het onder bijvoorbeeld Win XP draait. Yep, done it, tried it. Failed ! Helaas dus. Beterschap.
Team Firefox Geplaatst 2 mei 2009 Geplaatst 2 mei 2009 Misschien een optie om eens te gaan zoeken op het forum van Groundspeak? http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showforum=11 In de VS zijn naar verhouding veel meer Magellan gebruikers dan hier.
miracles65 Geplaatst 2 mei 2009 Auteur Geplaatst 2 mei 2009 (bewerkt) Mogge Firefox, Hier (http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=176554) staat ook al e.e.a.. Heb net een mailtje gestuurd naar Magellan met de vraag hoe het zit met drivers. Ik vrees dat ik daar maar even op moet wachten. Ik vind het erg .... ehh, jammer dat ik op mijn zoons PC dit werk moet doen. Erg jammer. We wachten af. Bedankt zover voor jou inzet. Nieuwe ideeen hoor ik graag. 2 mei 2009 bewerkt door miracles65
marieholm Geplaatst 2 mei 2009 Geplaatst 2 mei 2009 (bewerkt) Vantagepoint (Magellan navigatoins) voor de Triton series geinstaleerd op Vista. Deze herkend ook de eXplorist en werkt probleemloos met o.a MapSent directroute en GSAK http://www.magellangps.com/assets/manuals/...t_Guide_DUT.pdf 2 mei 2009 bewerkt door marieholm
miracles65 Geplaatst 2 mei 2009 Auteur Geplaatst 2 mei 2009 (bewerkt) Hoi Marieholm, Ik heb het gedownload en loop al tegen de volgende problemen aan. Ten eerste kan ik het niet installeren omdat het geen geldige Win32-toepassing is. Ik vermoed dat jou Vista 64-bit is. Kun je dat eens hier (Configuratiescherm\Systeem) nakijken? Het staat bij type besturingssysteem. EDIT: In plaats van eerst het bestand te downloaden, op te slaan op mijn PC en dan te installeren, het programma vanaf de website geinstalleerd. Die installatie ging wel goed. Daarbij loop ik ook aan tegen het feit dat, zoals ik eerder ook al meldde, GSAK een geweldig programma is, maar omdat ik geen PM ben, er weinig mee kan doen. Ik kan namelijk ook geen GPX bestanden van GC.com downloaden. Nog een vraag. Wat is dan het verschil tussen Mapsend en de door jou genoemde MapSent directroute. Ik heb nu al zoveel progjes geinstalleerd , dat ik het overzicht kwijt ben. 3 mei 2009 bewerkt door miracles65
marieholm Geplaatst 3 mei 2009 Geplaatst 3 mei 2009 (bewerkt) Hoi miracles65, Vantagepoint draaid normaal op Windows Vista Home premium 32 bits besturingssysteem. Voor MapSent zie blz.77 Referentiehandleiding. MapSent Direct Route Europe v.2.00 is een op huisnummer routeerbaare kaart. http://magellan.cachefly.net/manuals/eXplorist_210_nl.pdf PM gestuurd. 3 mei 2009 bewerkt door marieholm
ShadowXs Geplaatst 3 mei 2009 Geplaatst 3 mei 2009 Wat ben je van plan met je Magellan? Je roept namelijk op mijn eerdere reply en ook nu weer dat GSAK niets is omdat je geen gpx bestanden kunt downloaden. Maar hoe vul je je Magellan dan en hoe kom je aan je data? GSAK kan ook .loc bestanden aan namelijk en die kan je gratis van GC.com halen. Ik probeer je geen GSAK aan te smeren, maar met dat proggie kan je in elk geval aan de slag op korte termijn.
miracles65 Geplaatst 3 mei 2009 Auteur Geplaatst 3 mei 2009 (bewerkt) Hallo ShadowXs, Omdat ik ook LOC bestanden op mijn Explorist kan zetten met de Magellan Geocache Manager, én omdat GSAK een programma is wat dusdanig veel mogelijkheden heeft, dat het doorgronden van GSAK (ik heb gelezen dat ik niet de enige ben met dat oordeel) best wat tijd kost, heb ik gekozen voorlopig, tot ik PM ben, daarmee te wachten. EDIT: Ik vind GSAK absoluut een mooi programma. Dus ik vind het niet NIETS. 3 mei 2009 bewerkt door miracles65
Aanbevolen berichten