DanPan Geplaatst 29 april 2009 Geplaatst 29 april 2009 Een vriend van mij heeft zijn 60Cx laten vallen. Recht met het scherm op een rots en is gebarsten. Nog wel bruikbaar, maar voor hoe lang? En niet meer waterdicht. Kan je dit zelf herstellen? Zo ja, hoe begin je er aan?
thex Geplaatst 30 april 2009 Geplaatst 30 april 2009 Het schermpje is van een polymeer gemaakt welke zo sterk is dat ik het haast niet geloven kan. Krassen kan, scheuren zouden na uitgebreide testen bij Garmin niet op geroepen zijn. Ho heeft men ooit geprobeert een schermpje dubbel te vouwen door er een man op te laten staan. Ik denk wel dat je er een transparante reparatiehars in kan gieten, anders opsturen naar Sailtron of Garmin.
adrike Geplaatst 30 april 2009 Geplaatst 30 april 2009 Bj ons is het scherm ook stuk na een val op een steen. Een hele mooie ster en niet meer te gebruiken! Wij hebben een nieuwe gekocht omdat we dachten dat het niet meer te repareren was. We hebben nu een Oregon 400t
Tenre© Geplaatst 1 september 2009 Geplaatst 1 september 2009 (bewerkt) Ditto: een steen, struikelen, cache aan touwtje aan je hand, dus die valt precies op de ene steen binnen 10 meter :-) Opgestuurd naar Sailtron (of Notter, zelfde effect), frontje wordt vervangen. Enige nadeel is dat rubbertje bovenop dan geplakt wordt ipv wat het eerst wasvanuit de fabriek, dus dat is iets minder van kwaliteit. Maar je kan er gewoon weer een paar jaar mee verder. Wel goed dat je display dan doorgaans nog helemaal perfect is, ondanks de behoorlijke impact. Wat waren daar de kosten van? Ben benieuwd, want mijn schermpje van de Oregon 400t is dit afgelopen weekend ook gebarsten. Touchscreen werkt nog wel, maar er zit grote ster in het scherm, dat nu bijeengehouden wordt door de folie die ik erop had geplakt. edit: Ik heb vandaag naar Sailtron gebeld. De eerste reactie van de man die de telefoon opnam was dat het hele apparaat vervangen moet worden, dat de kosten zo hoog zijn tegenwoordig dat het niet rendabel is. Toen ik zei dat ik gelezen had dat het wel gedaan werd, zei hij dat ik hem maar op moest sturen en dat er dan gekeken werd. Heel professioneel dus. edit2: Ik heb net de oregon opgestuurd. Ben benieuwd wat de uitkomst zal zijn. 2 september 2009 bewerkt door Tenre©
Aanbevolen berichten