Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal

Ik kom nog maar net kijken hier en zit met een vraag.

Ik heb vorige week een Garmin GPSmap 60CSx gekocht en er vandaag de Duitse topokaart erop gezet.

Nu wil ik er morgen de Nederlandse topo kaart opzetten,mijn vraag kunnen deze beide werken b.v ik wil van Duitsland naar Nederland gaat dit of moet ik de kaarten onderling wisselen.

Hoop het zo een beetje uitgelegd heb wat ik bedoel.

Alvast bedankt

Lumberjack

Geplaatst

Als je er mogen de NL-topo opzet ben je de DL-topo kwijt. je moet ze er tegelijkertijd in 1x opzetten. Je kunt dan kiezen op de CSx welke kaart actief moet zijn en volgens mij kun je ook beide op actief zetten (geloof ik).

Geplaatst (bewerkt)

Je kan prima beide kaarten erop zetten. Ook tegelijkertijd actief. Ik heb zelf dit ook op mijn 60CSx. Maar... je hebt dan soms in de grens gebieden (overlap) een probleempje... zo heb ik de ervaring in groningen dat bij de duitse grens de Duitse kaart de baas is... en dan zie je dus niks als je nog aan de nederlandse kant van de grens bent, want de Duitse kaart is daar wel de baas, maar heeft er niks ingetekend in Nederland. In dat geval moet je toch de nederlandse kaart even "uit" zetten.

Dus: gewoon alles in je GPS zetten, maar het land wat je niet gebruikt even uit zetten, dat is mijn advies.

PS je moet alle kaarten in 1x met Mapsource overzetten. Later een kaart erbij zetten kan niet, dan is de rest weer weg.

Suc6.

bewerkt door Travel Wolf
Geplaatst (bewerkt)
Hallo allemaal

Ik heb vorige week een Garmin GPSmap 60CSx gekocht en er vandaag de Duitse topokaart erop gezet.

Nu wil ik er morgen de Nederlandse topo kaart opzetten,mijn vraag kunnen deze beide werken b.v ik wil van Duitsland naar Nederland gaat dit of moet ik de kaarten onderling wisselen.

Alvast bedankt

Lumberjack

Je moet inderdaad de kaarten tegelijk op je GPS zetten. Maar maak eerst de kaarten transparant (trans_2a.exe) zodat je geen problemen in het overlapgebied krijgt. Zie http://www.gps-info.nl/handleiding9.php

Succes.

bewerkt door Krijgertjes
Geplaatst

Dankje wel allemaal voor jullie hulp ga het een en ander uitproberen,ik heb nu 2 geheugenkaartjes met een Nederland en de andere Duitsland maar is anders zo'n gedoe die kaartjes omruilen .

groet lumberjack

Geplaatst

Heb vandaag beide kaarten erop gezet en vervolgens vanuit Duitsland naar Nederland gereden en sluiten perfect aan op elkaar ,misschien omdat ik de nieuwste topokaart van Duitsland heb geen idee maar het werkt goed.

• 7 months later...
Geplaatst
Hallo allemaal

Alvast bedankt

Lumberjack

Je moet inderdaad de kaarten tegelijk op je GPS zetten. Maar maak eerst de kaarten transparant (trans_2a.exe) zodat je geen problemen in het overlapgebied krijgt. Zie http://www.gps-info.nl/handleiding9.php

Succes.

Hoe kom ik aan trans_2A

• 8 months later...
Geplaatst

Vraagje: stel ik laadt 2 kaartsets, waarvan er 1 transparant kan zijn (maar kan ook weer niet, dit maakt niet uit voro mijn vraag). Beide zijn auto navigeerbaar en zoekbaar op poi's en adressen. Van welke kaartset haalt een MAP 60csx nu de navigatie, de zoekschermen en poi's ?

Deze vraag is interresant geworden omdat topo nl (de oude die ik ooit gekocht heb) niet navigeerbaar was (auto routable), maar de actuele topo kaarten wel. Deze hebben echter een hekel aan snelwegen heb ik onlangs gemerkt.

Geplaatst

Het "probleem" in de auto met het mijden van snelwegen is mij ook opgevallen met de Oregon. Ik heb nog geen instelling gevonden die aangeeft of je een korte of snelle route wil. Ook viel mij op met de Benelux kaart dat de GPSr afslagen zag in Belgie die er niet waren, dit waren namelijk viaducten ;)

Met de fiets is de kaart perfect, na 5 a 10 minuten heeft deze door dat je fietst en rekend vervolgens alleen fietspaden (waar mogelijk natuurlijk)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...