GuppieRob Geplaatst 12 april 2009 Geplaatst 12 april 2009 Hallo Allen, Als ik een projectie doe moet ik eerst de projectie omschakelen van Kilometers naar meters. Met de caches in Nederland, moet je meestal meters invoeren. Weet iemand (op de eTrex Vista HCx) hoe je er voor kunt zorgen dat deze optie standaard met meters op komt (via een instelling of zo), zodat je niet bij elke projectie dit moet omzetten. Dank, GuppyRob
Team jemar Geplaatst 12 april 2009 Geplaatst 12 april 2009 Ik heb hetzelfde met onze 60CSx: volgens mij is hetgene wat jij wil niet mogelijk: je moet het steeds opnieuw instellen...Helaas !
Huntertje Geplaatst 12 april 2009 Geplaatst 12 april 2009 Je moet op de vista HCX hier zelf om denken, dat houd je scherp
GuppieRob Geplaatst 12 april 2009 Auteur Geplaatst 12 april 2009 Je moet op de vista HCX hier zelf om denken, dat houd je scherp Och, Ik moet van het guppyvrouwtje ook al het juiste aantal graden intypen, anders krijg ik heel lang te horen dat we echt 1,5 km te veel hebben gelopen .
Team Artemis Geplaatst 12 april 2009 Geplaatst 12 april 2009 Je moet op de vista HCX hier zelf om denken, dat houd je scherp Och, Ik moet van het guppyvrouwtje ook al het juiste aantal graden intypen, anders krijg ik heel lang te horen dat we echt 1,5 km te veel hebben gelopen . Ik moet laten zien wat ik ingevoerd heb, nu moet ik wel toegeven dat het heel wat kilometers scheelt. De meeste caches lopen we nu bijna in een keer goed binnen een dag.
Albertjan Geplaatst 21 maart 2010 Geplaatst 21 maart 2010 Ik heb hetzelfde met onze 60CSx: volgens mij is hetgene wat jij wil niet mogelijk: je moet het steeds opnieuw instellen...Helaas ! Kun je me ook vertellen hoe ik die gevarenzone instel van km in meters?
Bloodwoosj Geplaatst 21 maart 2010 Geplaatst 21 maart 2010 Helaas, de gevarenzone op de 60csx is slechts instelbaar in km (of mijlen uiteraard) op 2 decimalen nauwkeurig. In de praktijk kun je dus cirkels trekken met een precisie van 10 meter. Mocht je iets nauwkeurigers nodig hebben, dan zul je de laatste losse meters dus moeten afschatten. Greetz Bloodwoosj.
Team WECA Geplaatst 21 maart 2010 Geplaatst 21 maart 2010 Zover mij bekend, we hebben een 60csx, die ik al een tijdje niet meer bedient hebt (heb oregon), kun je op de 60 bij een peiling het symbool "km" omstellen naar "m". Ga hiervoor naar "km" en klik op enter om deze te selecteren en te wijzigen. Ik heb geen ervaring met ene eTrex, maar mogelijk biedt deze dezelfde functionaliteit ??!!?? gr, Team WECA jr
Bloodwoosj Geplaatst 21 maart 2010 Geplaatst 21 maart 2010 Zover mij bekend, we hebben een 60csx, die ik al een tijdje niet meer bedient hebt (heb oregon), kun je op de 60 bij een peiling het symbool "km" omstellen naar "m". Ga hiervoor naar "km" en klik op enter om deze te selecteren en te wijzigen. Ik heb geen ervaring met ene eTrex, maar mogelijk biedt deze dezelfde functionaliteit ??!!?? gr, Team WECA jr Dat klopt voor een peiling, maar niet voor een gevarenzone zoals de laatste vrager graag wilde weten. Daar kun je de km niet omzetten naar m, hooguit naar miles (maar dat is nog onnauwkeuriger) via de algemene instellingen. Greetz Bloodwoosj.
doppie Geplaatst 22 maart 2010 Geplaatst 22 maart 2010 Als je het niet in het veld hoeft te doen, kun je eerst je circels tot op een meter naukeurig in Mapsource aanmaken. Als je ze dan naar de GPS stuurt dan kun je ze daar ook zien. (ik weet niet of de gps ze eerst gaat afronden).
Aanbevolen berichten