Botsballeke Geplaatst 10 april 2009 Geplaatst 10 april 2009 Onze gpsmap 60CSx van net twee jaar en een week oud heeft kuren gekregen. Na het aanzetten, licht het scherm wel op, maar meer dan dat gebeurt er niet. Je kan wel de helderheid van het scherm aanpassen, maar je kan niks geen informatie aflezen. We hebben onlangs niets aan de instellingen van het toestel gewijzigd, noch hebben we andere kaarten of tracks of zo op de gps geladen. De avond voordien deed alles het gewoon naar behoren. Ondertussen hebben we de batterijen nagekeken en vervangen door gloedjes nieuwe Dure Cellen, en hebben we de contacten nagekeken, maar ook dit bracht geen soelaas. Een harde reset van het toestel hebben we ook al gedaan.... Het toestel valt net buiten de garantieperiode en ik ben bang, als inderdaad het scherm naar de fillistijnen is, dat het dan een dure reparatie gaat worden. We zijn erg tevreden van dit toestel, en hebben eigenlijk geen zin in een nieuw model. Naar het schijnt is de Oregon niet verkeerd, maar ook niet erg gratis.. Groeten en alvast bedankt voor een reactie.
Team Ramy Geplaatst 10 april 2009 Geplaatst 10 april 2009 Het "net buiten de garantie periode vallen" is geen reden om deze vraag evengoed uit te zetten bij de leverancier..... Er bestaat op deze wereld ook nog zoiets als goodwill en coulance en ik heb al meerdere malen meegemaakt dat in dergelijke gevallen leveranciers niet moeilijk doen. In elk geval zou ik dat beslist proberen ! suc6 ermee, M.vr.gr. Jack Ramakers
Le Comte Geplaatst 10 april 2009 Geplaatst 10 april 2009 In Nederland wil het aflopen van de garantietermijn niet automatisch zeggen dat dan alle kosten van reparatie voor de consument zijn. Je mag van een apparaat een bepaalde levensduur verwachten, waarbinnen je hem gewoon kan gebruiken. Als het apparaat eerder kapot gaat moet een leverancier naar redelijkheid reparatiekosten in rekening brengen, mede afhankelijk van de resterende 'normale' levensduur. Veel leveranciers willen dat echter niet weten. Mijn verhaal is wat kort en simpel verwoord. Zoek eens op internet hoe het exact zit.
Team Artemis Geplaatst 10 april 2009 Geplaatst 10 april 2009 Mijn 60scx heeft een keer start probleem gehad, na aanzetten ging hij gelijk weer uit. Gelukkig starte het apparaat weer op nadat ik de geheugen kaart opnieuw geofromateerd had in de pc.
Botsballeke Geplaatst 18 april 2009 Auteur Geplaatst 18 april 2009 Bedankt voor de reactie, en sorry voor de late reply. We hebben inderdaad, mede door jullie raadgevingen, de gps naar Garmin laten opsturen om een bestek te laten opmaken. De leverancier zei inderdaad ook dat in feite de garantie net verlopen is, maar dat daarom nog niet alle reparaties volledig uit onze beurs zouden moeten komen. Daarbij; niet geschoten is altijd mis. Bedankt voor de reacties, groetjes, Joeri verlinden Botsballeke
Ringeling Geplaatst 18 april 2009 Geplaatst 18 april 2009 (bewerkt) In Nederland wil het aflopen van de garantietermijn niet automatisch zeggen dat dan alle kosten van reparatie voor de consument zijn. Je mag van een apparaat een bepaalde levensduur verwachten, waarbinnen je hem gewoon kan gebruiken. Als het apparaat eerder kapot gaat moet een leverancier naar redelijkheid reparatiekosten in rekening brengen, mede afhankelijk van de resterende 'normale' levensduur. Veel leveranciers willen dat echter niet weten. Kijk maar eens op Consuwijzer.nl - onderdeel Garantie 18 april 2009 bewerkt door Ringeling
Aanbevolen berichten