Spring naar bijdragen

T4a Kaarten Op Garmin Etrex (vista)


The Scorpios

Aanbevolen berichten

We nemen onze Garmin Etrex Vista natuurlijk ook mee op vakantie en die gaat dit jaar naar Namibie. Kaarten gekocht bij Tracks4Africa en in mapsource 6.13 en nu 6.15.1 eerst mee gespeeld, gepland, geknipt, berekend en caches gezocht. Maar als ik de kaarten op de Vista wil zetten, krijg ik een melding dat de kaarten 10Mb zijn (klopt) maar dat het geheugen van 24Mb (op de vista dus) dus te weinig is. :thumbup: Andersom zou ik het begrijpen maar 10Mb is teveel voor 24Mb???

 

Gebeld met gps.nl maar volgens hen ligt de fout in de kaart.

Gemaild met T4A maar die zeggen dat het aan mapsource ligt. Dus upgrade gedaan maar helpt niet.

Gps.nl en T4A weten het nu niet meer.

T4A-users gebruiken bijna altijd andere produkten van Magellan of Garmin die beter geschikt zijn voor auto/motorverkeer.

 

Dus als soort van laatste hoop: Is er hier iemand die ervaring met de kaarten van T4A heeft in combi met garmin GPS? Bij voorkeur de Etrex Vista maar ook bijv de Oregon? Kan die het wel?

 

Kijk uit naar reactie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dit heeft inderdaad met de kaart te maken. Het bestandje waarin staat hoe groot alle tiles zijn is niet goed. Dit kan alleen door Tracks4Africa opgelost worden.

 

Heb je al met en zonder routeerbare info geprobeerd te versturen (vinkje onderaan in het map selectie tab)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We nemen onze Garmin Etrex Vista natuurlijk ook mee op vakantie en die gaat dit jaar naar Namibie. Kaarten gekocht bij Tracks4Africa en in mapsource 6.13 en nu 6.15.1 eerst mee gespeeld, gepland, geknipt, berekend en caches gezocht. Maar als ik de kaarten op de Vista wil zetten, krijg ik een melding dat de kaarten 10Mb zijn (klopt) maar dat het geheugen van 24Mb (op de vista dus) dus te weinig is. :thumbup: Andersom zou ik het begrijpen maar 10Mb is teveel voor 24Mb???

 

Gebeld met gps.nl maar volgens hen ligt de fout in de kaart.

Gemaild met T4A maar die zeggen dat het aan mapsource ligt. Dus upgrade gedaan maar helpt niet.

Gps.nl en T4A weten het nu niet meer.

T4A-users gebruiken bijna altijd andere produkten van Magellan of Garmin die beter geschikt zijn voor auto/motorverkeer.

 

Dus als soort van laatste hoop: Is er hier iemand die ervaring met de kaarten van T4A heeft in combi met garmin GPS? Bij voorkeur de Etrex Vista maar ook bijv de Oregon? Kan die het wel?

 

Kijk uit naar reactie!

Dezelfde soort fout treedt op bij een TOPO-kaart van Frankrijk (ik meen TOPO 1 Alpes, versie 1.10) en daar ligt het inderdaad aan het kaartmateriaal.

Als je daarvan een bepaald kaartsegment (ergens rond Lyon) selecteert, volgt dezelfde rare foutmelding. Hou je dat kaartsegment mis, dan is er niets aan de hand.

Door trial and error zou je kunnen proberen uit te vinden of dat bij de T4A-kaarten ook het geval is.

Selecteer eerst eens 1 kaartsegment en stuur die naar je Vista. Als dat goed gaat, dan de kaartselectie steeds iets uitbreiden.

Op het moment dat het dan weer mis gaat, heb je een idee waar de fout ongeveer moet zitten. Selecteer en verstuur dan alleen de kaartdelen waar de fout blijkbaar ergens in zit en maak die selectie steeds iets kleiner, tot het weer goed gaat. Enzovoort, enzovoort.

Een vervelend en tijdrovend klusje, dat niet nodig zou moeten zijn, maar ik zou zo geen andere oplossing weten.

Hopelijk helpt dit je verder en zit de fout in een kaartdeel dat je toch niet nodig hebt. In ieder geval vast een fijne vakantie gewenst, met veel mooie caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door trial and error zou je kunnen proberen uit te vinden of dat bij de T4A-kaarten ook het geval is.

Selecteer eerst eens 1 kaartsegment en stuur die naar je Vista. Als dat goed gaat, dan de kaartselectie steeds iets uitbreiden.

Op het moment dat het dan weer mis gaat, heb je een idee waar de fout ongeveer moet zitten. Selecteer en verstuur dan alleen de kaartdelen waar de fout blijkbaar ergens in zit en maak die selectie steeds iets kleiner, tot het weer goed gaat. Enzovoort, enzovoort.

Een vervelend en tijdrovend klusje, dat niet nodig zou moeten zijn, maar ik zou zo geen andere oplossing weten.

Hopelijk helpt dit je verder en zit de fout in een kaartdeel dat je toch niet nodig hebt. In ieder geval vast een fijne vakantie gewenst, met veel mooie caches.

 

Omdat Namibië (20 keer zo groot als Nederland) slechts 1 kaart kent (waar trouwens Angola ook op staat) hoef en kan ik dus niets verder uitzoeken. Jullie opmerking heb ik gemaild naar T4A en wacht nu op reactie. Hartstikke bedankt voor de snelle reacties :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door trial and error zou je kunnen proberen uit te vinden of dat bij de T4A-kaarten ook het geval is.

Selecteer eerst eens 1 kaartsegment en stuur die naar je Vista. Als dat goed gaat, dan de kaartselectie steeds iets uitbreiden.

Op het moment dat het dan weer mis gaat, heb je een idee waar de fout ongeveer moet zitten. Selecteer en verstuur dan alleen de kaartdelen waar de fout blijkbaar ergens in zit en maak die selectie steeds iets kleiner, tot het weer goed gaat. Enzovoort, enzovoort.

 

Omdat Namibië (20 keer zo groot als Nederland) slechts 1 kaart kent (waar trouwens Angola ook op staat) hoef en kan ik dus niets verder uitzoeken. Ik heb het vinkje bij automatische routering eens weggehaald en nu doet hij het ! :( Maar kun je me uitleggen waarom? Want die routering leek me wel wat, kan ik de garmin voor autonavigatie gebruiken.

bewerkt door The Scorpios
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...