Spring naar bijdragen

Instant online kaarten


BigBird

Aanbevolen berichten

Niet tevreden met de kaarten die gc.com bied bij een cache? ;)

Hier zijn een paar handige scriptjes om toch een goeie kaart direct te tonen. :)

 

1. Maak van onderstaande scriptjes hyperlinks in je favorieten*

2. Selecteer op een cachepagina de gegeven coordinaten (slepen met je muis)

3. Klik op de script-hyperlink en de kaart wordt opgehaald

 

Vicinity/MapBlast, 20km breed:

javascript:Q=document.selection.createRange().text;if(Q){myArr=Q.split(' ');latd=parseFloat(myArr[1])+parseFloat(myArr[2])/60;lond=parseFloat(myArr[4])+parseFloat(myArr[5])/60;if(myArr[0]=='S'){ns='-'} else{ns=''};if(myArr[3]=='W'){ew='-'}else{ew=''};window.open ('http://www.vicinity.com/gif?DU=both&FAM=myblast&W=500&H=500&CT='+ns+latd+':'+ew+lond+':96000&IC='+ns+latd+':'+ew+lond+':8:');gohistory(-1);}

 

Map24, 5km breed:

javascript:Q=document.selection.createRange().text;if(Q){myArr=Q.split(' ');latd=parseFloat(myArr[1])*60+parseFloat(myArr[2]);lond=parseFloat(myArr[4])*60+parseFloat(myArr[5]);if(myArr[0]=='S'){ns='-'} else{ns=''};if(myArr[3]=='W'){ew='-'}else{ew=''};window.open ('http://www.map24.nl/map24/link2Map24.php?lid=17ac66fb&maptype=cgi&wx='+ew+lond+'&wy='+ns+latd+'&width=5000&description=&maptype=RELOAD');gohistory(-1);}

 

Map24, 2km breed:

javascript:Q=document.selection.createRange().text;if(Q){myArr=Q.split(' ');latd=parseFloat(myArr[1])*60+parseFloat(myArr[2]);lond=parseFloat(myArr[4])*60+parseFloat(myArr[5]);if(myArr[0]=='S'){ns='-'} else{ns=''};if(myArr[3]=='W'){ew='-'}else{ew=''};window.open ('http://www.map24.nl/map24/link2Map24.php?lid=17ac66fb&maptype=cgi&wx='+ew+lond+'&wy='+ns+latd+'&width=2000&description=&maptype=RELOAD');gohistory(-1);}

 

Probeer maar: :dribble:

N 51° 29.971 E 003° 36.902 (Long John by Geoman)

 

*Klik op de scriptnaam om het script als url te downloaden. Save op je desktop en sleep naar je favorieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

:) Frappant toch weer hoe zulke spaggetty je toch naar een kaartje kan leiden. Mijn laatste duik in JavaScript is al weer enig jaren geleden. Toch eens kijken of ik er ook iets van kan volgen als ik wat langer kijk! Zelf alle karakters in de juiste volgorde getikt? Petje af! :dribble:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:yes: Frappant toch weer hoe zulke spaggetty je toch naar een kaartje kan leiden. Mijn laatste duik in JavaScript is al weer enig jaren geleden. Toch eens kijken of ik er ook iets van kan volgen als ik wat langer kijk! Zelf alle karakters in de juiste volgorde getikt? Petje af! :eek:

Met slim Copy-Paste kom je een heel eind. Script opzet is 'gejat' van het gc.com forum. :ph34r:

Aangepast naar kaarten die in Nederland bruikbaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi, 't werkt alleen resulteert het tevens een in runtime error.

 

Op regel 0 wordt een object verwacht.

 

OS: XP pro

Browser: IE 6.0.2800.xpsp2.030422-1633

Geen idee wat daar fout kan gaan. Het Q= statement maakt het object aan dat vervolgens gebruikt wordt.

 

Wat ik heb is dat de popup blocker van Google problemen met het nieuwe window heeft. Maar dat is niet echt een groot probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...