Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik wou vandaag 2 caches gaan doen, 1 opgeloste multi die ik gisteren niet meer kon doen, en 1 opgeloste mystery. Ik zie dat de 2 eindcoordinaten maar ongeveer 100 meter van elkaar af liggen. :dribble: Mijn vraag: Was er dan vroeger (toen die caches online kwamen) geen regel dat twee cache minstens 161 meter van elkaar af moeten liggen?

Geplaatst

Die regel is er nog steeds, maar met toestemming van de andere cache eigenaar is er veel mogelijk.

Geplaatst

Dus je kunt je cache wel minder dan 161 meter van een andere cache af leggen, als je maar toestemming hebt van de eigenaar van die andere cache?

Geplaatst
Dus je kunt je cache wel minder dan 161 meter van een andere cache af leggen, als je maar toestemming hebt van de eigenaar van die andere cache?

Niet helemaal, Kruimel moet het allemaal wel goed keuren.

Geplaatst

Op die lijst van waar je cache aan moet voldoen staat namelijk dat hij 161 meter van een andere cache af moet liggen, en anders [AFGEKEURD]. Maar waarom 161 meter? Zeker 1/10 mijl?

Geplaatst
Op die lijst van waar je cache aan moet voldoen staat namelijk dat hij 161 meter van een andere cache af moet liggen, en anders [AFGEKEURD]. Maar waarom 161 meter? Zeker 1/10 mijl?

Klopt helemaal. De 161 meter is op basis van 1/10 mijl

Geplaatst
las het volgende op een van de cache pagina's

ook deze gaat verdwijnen de coins&tb worden zo snel mogelijk verplaatst.

Welke cache dan?

Geplaatst

Niet helemaal, Kruimel moet het allemaal wel goed keuren.

Nou, niet alleen Kruimel, maar iedere reviewer :blink:

En de regel is daarin zo verscherpt dat de andere zig volledig aan 161 meter houden en ik niet naar een paar meter kijk. Maar de andere geocacher zijn toestemming doet daarin niet meer mee.

De reden daarvoor is dat er ineens iemand was die zichzelf steeds toestemming gaf en zo op een veel kleiner terrein veel meer eigen caches kon droppen en dat is niet echt eerlijk tegenover anderen.

las het volgende op een van de cache pagina's

ook deze gaat verdwijnen de coins&tb worden zo snel mogelijk verplaatst.

Dat heeft dan niets met de 161 meter te maken.

En wat wil men nu? één van de twee caches laten verdwijnen of zoiets?

Nee, zo werkt het niet. Één van de twee komt gewoon niet online, wordt niet gepubliceerd, wordt door de reviewer afgekeurd.

We mogen er toch vanuit gaan dat als iemand een cache gaat leggen, hij dat doet in zijn eigen gebied en in ieder geval in zijn eigen gebied wel weet waar de fysieke caches van zijn collega's weet te liggen. Helaas is dit in de praktijk vaak anders.

Ik wou vandaag 2 caches gaan doen, 1 opgeloste multi die ik gisteren niet meer kon doen, en 1 opgeloste mystery. Ik zie dat de 2 eindcoordinaten maar ongeveer 100 meter van elkaar af liggen. :eek: Mijn vraag: Was er dan vroeger (toen die caches online kwamen) geen regel dat twee cache minstens 161 meter van elkaar af moeten liggen?

Vroeger was dat niet te controleren als het geen Traditional caches betrof. Nu, met de tussenpunten en het eindpunt in te voeren in de additional waypoints, is het dus goed te controleren.

trouwens, de officiele regel is dat de 161 meter niet alleen geldt voor de werkelijke fysieke cache, maar ook voor de coördinaten bovenaan de cachepagina en ook voor alle tussenpunten van welke cache in de omgeving dan ook.

Dat is officieel, maar daar maken we ons niet altijd druk om. In Nederland moeten we, willen we nog caches in Nederland online krijgen, wel een beetje soepeler omgaan met zowel de coördinaten bovenaan de cachepagina als de tussenpunten.

Probleem die we dan weer krijgen met het versoepelen van deze regel is dat we dan ook weer een probleem ermee kunnen scheppen als de tussenpunen niet een infobord of iets dergelijks is, maar fysieke tussencaches of tags ergens aan vastgeknoopt. Niets vervelender dan per ongeluk tijdens het cachen ineens met een andere cache verdergaan terwijl je het niet doorhebt.

Als iedereen de additional waypoints invult, ingevuld laat, up to date houdt en van oude caches het alsnog doet, dan hebben we met elkaar het probleem van overlappen of op elkaar liggen, uit de wereld geholpen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...