Spring naar bijdragen
  • 0

Vraag

Geplaatst

Gisteren heb ik het programma geinstalleerd, en ja problemen. Even gezocht... en vondt dit: http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=6349

Nah dat was zo gepiept, start ik vandaag mijn computer op, VISTA helemaal in de bonen. Beschadigd register?

Nu ben ik op zoek naar die patch wat in bovenstaand draadje staat, maar kan hem niet vinden? Weet iemand waar die staat?

Hoe weet ik dat het aan mijn aanpassing ligt, nou ik heb in mapsource nu geen Topo NL, en tot mijn verbazing staat TOPO NL nu helemaal niet meer in het register???? Zal VISTA de hele rataplan gewist hebben? Kan TOPO NL nergens meer vinden. :thumbup:

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Hij werkt nu :thumbup:

Na 3 keer installeren, maar ach dan heb je ook wat.

Eerst gezeur over een verkeerde registratie-code(in het duits)? Was hetzelfde.

Dus nog eens kwam hij weer met een of andere error, 3e keer weer een familly-error. Maar opgelost door onderstaande te doen:

(Nu hoop ik dat het programma morgen het ook nog doet)

Windows Vista

Klik op Start om het Windows startmenu te openen

Tik in de 'Zoekopdracht Starten' regel 'regedit' en klik op OK om de registry-editor te openen

Vervolgens voor zowel XP als Vista:

Open in de boom aan de linkerzijde de map HKEY_LOCAL_MACHINE

Open de map SOFTWARE

Open de map Garmin

Open de map Mapsource

Open de map Families

Open de map FAMILY_802

Dubbelklik aan de rechterzijde op IDX

Bij de waardegegevens staat: C:\Garmin\Family_802product.mdx

Plaats een backslash (\) tussen 802 en product en klik op OK.

Dubbelklik op MDR

Bij de waardegegevens staat: C:\Garmin\Family_802MDRMAP.IMG

Plaats een backslash (\) tussen 802 en MDRMAP.IMG en klik op OK.

Sluit de registry editor

Herstart uw PC.

Start Mapsource.

Sorry voor het paniek gehalte in dit bericht :thumbup: , maar stond versteld dat het programma gewoon weg was? Blijkbaar niet, want de installatie's gingen zo snel dat de bestanden (denk ik), niet overschreven werden?

Ach ik duim alvast voor morgen :thumbup:

• 0
Geplaatst

Topo.nl is gegarandeerd ook niet door Vista verwijderd maar heeft de naam family en niet topo.nl. Het moet gewoon te installeren zijn, ook zonder de patch. Vista doet niet moeilijk met de topokaarten van mapsource. Waar je misschien wel weer tegen aan loopt is dat je mapsource niet via Garminsite kunt updaten. Ik heb hier 2x XP laptops en 2x Visa laptops. Op beide Vista's lukt het me niet mapsource te updaten, De versie die op de installatie CD staan, staan nog steeds op de Vistadozen, de oude XP's hebben er geen enkel probleem mee.

Geen enkele keer de patch hoeven te ebruiken of hoeven te klooien met de registry om de kaarten te laten zien (Metroguide Europe 6, Metroguide Europe 8, Metroguide Europe 9 en dus Topo NL).

• 0
Geplaatst

:thumbup:

Nieuwe dag.. en... Hij werkt nog steeds. :ph34r:

Kruimeldief, ik heb Mapsource 6.13.7 en dat ging zonder problemen op Vista de andere kaart die ik heb is CitySelect 6 daar had ik ook geen problemen mee. Is voor het eerst dat ik een programma geinstalleerd hebt en dat je zelf in het register aanpassingen moet maken.

Maar ben helemaal happy peppy :blush:

• 0
Geplaatst

Pas een nieuw laptop gekocht met Vista,

Vanaf City Select V6 alles geïnstalleerd, inclusief TOPO-NL en België. Ook update gedaan naar 6.15.3

Geen problemen ondervonden; alles draait perfect. :thumbup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...