Spring naar bijdragen

Kompas(roos) en kaart samen in beeld

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo

Ik ben sinds een paar dagen in bezit van een Colorado 300.

Het volgende: Via de snelkoppeling Geocaches kan men een cache kiezen(vooraf geladen uiteraard) om vervolgens een kaart met (transparant)kompasroos in beeld te krijgen. De kompasroos staat boven in het beeld.

Via de snelkoppeling WaarNaarToe/Waypoints kan ik deze kompasroos niet te voorschijn toveren.

Is dit uberhaupt wel mogelijk? Zo ja, hoe?

bvd en mvrg

Jan

Geplaatst

Het volgende: Via de snelkoppeling Geocaches kan men een cache kiezen(vooraf geladen uiteraard) om vervolgens een kaart met (transparant)kompasroos in beeld te krijgen. De kompasroos staat boven in het beeld.

Via de snelkoppeling WaarNaarToe/Waypoints kan ik deze kompasroos niet te voorschijn toveren.

Dat werk inderdaad alleen met geocaches..

Ik heb het apparaat niet maar misschien dat een Colorado-gebruiker je kan helpen?

waarom reageren als het niets toevoegt?

Geplaatst
Hallo

bvd en mvrg

Jan

hoe krijg je die transparant kompasroos er dan bij?

Geplaatst
;)

Laad een geocache, activeer deze mbv snelkoppeling geocaches, je krijgt dan een kaart met daar overheen transparant de naam van de gekozen cache met datavelden afstand to bestemming en tijd tot bestemming. Druk de cursor van de R&R naar beneden en de kompas verschijnt.

Allen: Bedankt voor de reacties inderdaad voelde ik ff buitengesloten :lol1:

Zijn er mischien mischien ervaren cachers ITC-ers die weten of ikzelf een waypoint kan aanmaken die dan door de CO als een geocache gelezen wordt?

Ik lees over GSAK, EasyGPS etc is het hiermee mogelijk?:thumbup:

Groet Triade

Geplaatst

Tja, op het gevaar afgeschoten te worden, probeer ik toch te helpen. Ik heb namelijk geen Colorado doch de ouderwetse GPSMAP 60Cx.

Als ik het goed begrijp wil jij een 'gewoon' waypoint kunnen benaderen als een 'geocache' waypoint. In mijn GPSMAP 60 Cx kan dat ook. Het verschil tussen beide soorten waypoints zit hem dan slechts in het gebruikte icoontje. Op mijn GPS kan ik instellen welk icoon staat voor een geocache, en welk icoon staat voor een gevonden geocache. Standaard zijn dit een dicht, respectievelijk een geopend kistje. Als ik nu een geocache zoek en op mijn kompas-pagina bevestig dat ik hem gevonden heb, dan verandert mijn GPS automatisch het icoontje van gesloten naar geopend kistje.

En ik denk (dit deel weet ik dus niet zeker), dat dat bij jouw Colorado precies zo werkt: je apparaat schakelt automatisch in geocache-modus als jij een geocache-waypoint selecteert. Selecteer je een willekeurig ander waypoint, dan schakelt je GPS blijkbaar naar een andere GoTo-modus. Om dit uit te proberen, zou je eens zo'n willekeurig waypoint moeten selecteren en daarvan het icoontje wijzigen naar het geocache-symbooltje. Vervolgens een GoTo en ik verwacht dat je dan de geocache-modus krijgt.

Ben nieuwsgierig of dit werkt!

Geplaatst

Bijna goed, helaas werkt dit niet bij de Colorado en de Oregon :thumbup::lol1:

Zonnig spoor

Zuurtje

Geplaatst

In Mapsource een wp aanmaken en opslaan als GPX.

Deze dan openen in GSAK en dan exporteren naar gpx/loc, en opslaan in de gpx map van de Colorado SW2.80.

Het wp is dan te vinden in de snelkopp/geocache.

En is dan op de zelfde manier te bekijken als een normale cache, dus ook met de kompasroos transparant over de kaart.

Grtz,

thira en Candor.

Geplaatst

Hiermee ga ik experimenteren.

Maar zal nog wel ff duren moet dan de nodige software downloaden en doorgronden.

Ik laat weten of het me gelukt is.

Ondertussen blijf ik dit onderwerp voorlopig nog volgen.

gr Triade

• 3 months later...
Geplaatst
;)

Laad een geocache, activeer deze mbv snelkoppeling geocaches, je krijgt dan een kaart met daar overheen transparant de naam van de gekozen cache met datavelden afstand to bestemming en tijd tot bestemming. Druk de cursor van de R&R naar beneden en de kompas verschijnt.

Groet Triade

Dank... die functie was ik net aan t uitpuzzelen!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...