Spring naar bijdragen

out of memory


langzaam

Aanbevolen berichten

Ik heb al gezocht op het forum en bij gsak maar kan hier niets over vinden

Ik probeer een html export te maken van 6500 caches. Daar is mijn pc ongeveer 2 uur mee bezig. Hij laat zien dat hij 6500 aanmaakt maar daana krijg ik een foutmelding out of memory. De plek waar de output moet worden weggezet heeft 50gb ruimte dus dat is het probleem niet. Als ik een testbestand maak van 100 lukt de export wel. Is er een beperking in het aantal caches of de bestandsgrote. Wie weet waar dit aan kan liggen. Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Out of memory heeft niets te maken met je harddisk-ruimte, maar met de hoeveelheid werkgeheugen die je PC heeft. Het kan zijn dat de job die je opgeeft zo veel werkgeheugen vergt van je computer dat ie er na 2 uur de brui aan geeft. Maar het kan ook zijn dat er zgn. "lekken" in de programma's zitten, waardoor het werkgeheugen langzaam vol loopt.

 

Oplossingen die een beetje kunnen helpen (als je beslist wil dat die 6500 caches in 1 html-export gaan):

- Stop meer werkgeheugen in je computer. Als je dit doet moet je de stap hieronder ook doen.

- Vergroot de swap-file ("tijdelijk geheugen-bestand" (of zoiets) in het Nederlands). De computer slaat de inhoud van het werk-geheugen op op harddisk als ie het geheugen even ergens anders voor nodig heeft. En vergroten van die file betekend dat er iets meer op harddisk kan worden gezet.

 

Echter het beste is om niet alle 6500 caches in 1 keer te exporteren. Deel het op in stukken. Kost meer tijd en levert meer html-pagina's op, maar je bent dan wel van dit probleem af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om op Nemelis zijn uitleg door te gaan, als je die 6500 wilt opdelen, is iets wat vaak gedaan wordt per type cache.

Dus multi's, trads, etc apart.

Het is vrij eenvoudig filters in te stellen in GSAK zodat je elke groep simpel kunt maken en op kan slaan op je computer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Out of memory heeft niets te maken met je harddisk-ruimte, maar met de hoeveelheid werkgeheugen die je PC heeft. Het kan zijn dat de job die je opgeeft zo veel werkgeheugen vergt van je computer dat ie er na 2 uur de brui aan geeft. Maar het kan ook zijn dat er zgn. "lekken" in de programma's zitten, waardoor het werkgeheugen langzaam vol loopt.

 

Oplossingen die een beetje kunnen helpen (als je beslist wil dat die 6500 caches in 1 html-export gaan):

- Stop meer werkgeheugen in je computer. Als je dit doet moet je de stap hieronder ook doen.

- Vergroot de swap-file ("tijdelijk geheugen-bestand" (of zoiets) in het Nederlands). De computer slaat de inhoud van het werk-geheugen op op harddisk als ie het geheugen even ergens anders voor nodig heeft. En vergroten van die file betekend dat er iets meer op harddisk kan worden gezet.

 

Echter het beste is om niet alle 6500 caches in 1 keer te exporteren. Deel het op in stukken. Kost meer tijd en levert meer html-pagina's op, maar je bent dan wel van dit probleem af.

 

Bedankt voor reactie

Werk geheugen heb ik doorlopend gemonitored en daar zit het probleem niet. Het zou inderdaad het swap-bestand kunnen zijn. Moet even kijken hoe groot die is, ik dacht dat dit normaal gesproken zichzelf vergroot indien dit nodig is. De laatste oplossing om niet alle 6500 te exporteren ben ik nu mee bezig maar ik vroeg me af of en waarom ik de melding kreeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer een html export te maken van 6500 caches.

 

Je gaat nogal wat doen deze Kerstvakantie :)

 

 

Tja, ik dacht ik gooi een (kerst)balletje op :)

Wijzig je dan ook je teamnaam? :)

 

er staat toch nergens hoe snel dit moet gaan, voorlopig gaan dat bestand ook net zo Langzaam :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...