Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Wij zien wel eens caches waarbij de coördinaten niet weergegeven worden in hddd*mm.mmm' / WGS84 maar in bijvoorbeeld alleen maar een cijferreeks, of willekeurig welke andere instelling.

Is er een methode om eenvoudig te bepalen welke instelling er wordt gebruikt?

Bestaat er misschien een overzicht of een tabel waarin duidelijk staat aangegeven hoe diverse weegaven van coördinaten zijn opgebouwd?

Groetjes,

Team Zonnestraal

Geplaatst

Ik weet niet wat je bedoeld met "willekeurig welke instelling". Hier in Nederland is naast WGS84 de RD coordinaat de meest gebruikte. Andere heb ik niet zoveel gezien. Als je googled op "coordinaatsysteem" kom je nog een handje vol andere tegen. Meestal kan je aan het "format" van de cijferreeks wel ongeveer zien met wat voor je systeem je te maken hebt.

Betreft het echt iets wat helemaal nergens op lijkt: misschien heb je een "unknown" cache voor ogen waar je eerst nog een bewerking op de cijferreeks moet doen om er een coordinaat uit te krijgen?

Geplaatst

Bedankt voor jullie snelle reacties. :rolleyes:

Met RD formaat hebben we al te maken gehad, na even zoeken leverde dat geen problemen op.

Ook zoals Google-Earth de coördinaten aangeeft is makkelijk om te zetten.

Met X en Y coordinaten hebben we ook al ooit iets opgelost.

We blijven bijleren.

Nu komen we echter een 12-cijferige getallenreeks tegen, dat is toch abracadabra.

(Ja, het gaat dus idd om een "unknown" cache)

Ik had eigenlijk gehoopt dat er wat voorbeelden zijn, net zoals je weet dat zoals het bij een cache aangegeven staat het om hddd*mm.mmm' gaat.

:thumbup: En natuurlijk dat we er dan gemakkelijk afkomen door eenvoudig invoeren in de GPS met de afwijkende instelling en dan de instelling wijzigen zodat het op de meest gebruikelijke manier weergegeven wordt.

Vandaar de vraag.

Ik heb gegoogled op "coordinaatsysteem" maar daar niet gevonden wat ik zocht. De uitleg die op de diverse sites gegeven wordt gaat me eerlijk gezegd ook boven de pet. :)

Desalniettemin, Bedankt

Groetjes,

Team Zonnestraal

Geplaatst

Misschien heb je hier nog wat aan?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksdriehoek...ruikte_stelsels

Bedankt voor jullie snelle reacties. :rolleyes:

Met RD formaat hebben we al te maken gehad, na even zoeken leverde dat geen problemen op.

Ook zoals Google-Earth de coördinaten aangeeft is makkelijk om te zetten.

Met X en Y coordinaten hebben we ook al ooit iets opgelost.

We blijven bijleren.

Nu komen we echter een 12-cijferige getallenreeks tegen, dat is toch abracadabra.

(Ja, het gaat dus idd om een "unknown" cache)

Ik had eigenlijk gehoopt dat er wat voorbeelden zijn, net zoals je weet dat zoals het bij een cache aangegeven staat het om hddd*mm.mmm' gaat.

:thumbup: En natuurlijk dat we er dan gemakkelijk afkomen door eenvoudig invoeren in de GPS met de afwijkende instelling en dan de instelling wijzigen zodat het op de meest gebruikelijke manier weergegeven wordt.

Vandaar de vraag.

Ik heb gegoogled op "coordinaatsysteem" maar daar niet gevonden wat ik zocht. De uitleg die op de diverse sites gegeven wordt gaat me eerlijk gezegd ook boven de pet. :)

Desalniettemin, Bedankt

Groetjes,

Team Zonnestraal

Geplaatst

Doorgaans staan er bij een mysterie in de tekst wel (cryptische/verborgen) aanwijzingen hoe je de puzzel zou kunnen oplossen. En evt. kan je de eigenaar vragen om een hint voor een duwtje in de goede richting.

Geplaatst

Lijken mij gewoon de X en de Y van een RD-coördinaat achter elkaar :rolleyes:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...