Geopatra Geplaatst 11 november 2008 Geplaatst 11 november 2008 (bewerkt) Nee hoor Dit is het plaatje: En die is echt niet groter dan 84 × 116 pxs. Probeer je een keer slim te zijn, ...... Ho groot is het formaat van een cachepagina dan in pixels ? Geopatra. 11 november 2008 bewerkt door Geopatra
KarelKraak Geplaatst 12 november 2008 Geplaatst 12 november 2008 (bewerkt) Ho groot is het formaat van een cachepagina dan in pixels ? Dat hangt van je instellingen af. Het is verleidelijk om te zeggen dat het aan de monitor ligt, maar je kan een 22 inch scherm best op 800 × 600 pixels instellen. Het ziet er niet meer uit, maar het kan wel. De minimale breedte van een pagina van gc.com is 750 pixels, maar dat is de 'gehele' pagina (de breedte van de donkergrijze balk bovenaan). Je kan alleen niet de gehele breedte gebruiken voor je beschrijving Links gaat de ruimte voor het menu eraf en rechts de ruimte voor de attributes en het google maps kaartje, etc. De effectieve ruimte komt minimaal uit op ongeveer 335 pixels. Bij een resolutie van 1024 × ... wordt dat ongeveer 520 pixels en bij 1680 × ... komt het hier op ongeveer 1184 pixels (gemeten aan de breedte van de disclaimer box). Resoluties met minder dan 1024 pixels breedte zullen wel niet erg veel meer gebruikt worden. Daarom houd ik altijd een maximale breedte voor plaatjes etc. van 500 pixels aan. Dat moet dan nog prima passen zonder voor problemen te zorgen. 12 november 2008 bewerkt door KarelKraak
Nemelis Geplaatst 12 november 2008 Geplaatst 12 november 2008 Hallo Knokjes, Op zich is het helemaal niet zo moelijk om HTML te gebruiken. Als je het eenmaal doorhebt.....(maar dat is met alles zo). Een html-programma gebruiken binnen geocaching is niet nodig. Ook zonder kun je hele mooie pagina's maken. Het enige wat je een beetje onder de knie moet hebben zijn html commando's. Wellicht wordt je op onderstaande link wat meer wegwijs gemaakt in html. http://www.mijnhomepage.nl/htmlcursus/lessenoverzicht.php Een andere zeer goede html-cursus is te vinden op de site van w3schools. Ook hier zijn nog veel meer online cursussen te vinden waarmee je webpages gelikter kunt maken. Maar het "nadeel" (voor mij niet, maar ik kan me voorstellen dat anderen het als nadeel zien) is dat het in het Engels is.
Aanbevolen berichten