ET4FR & CO Geplaatst 11 november 2008 Geplaatst 11 november 2008 Hoi dit hebben wij gehad met een etrex legend.Deze heeft 2 jaar in de kast gelegen, daarna de nieuwste versie erop gezet , nog geen resultaat pas na een ouderwetse tik kwam het apparaat wonderwel tot leven. Overigens van korte duur want alhoewel hij wel werkt heeft ie nou regelmatig/onregelmatig een bibberend scherm....dus of die tik nou de oplossing is ? Nog een tik geven !! Misschien ligt het aan je batterijen, de groen-oranje oplaadbare (hoe heet dat merk ook weer) zijn iets korter dan zou moeten Dit ligt volgens mij eraan dat er binnenin iets niet helemaal kontakt maakt, ik heb het ook gehad met een legend. Daarna snel een 60 CSx gekocht
burgjong Geplaatst 11 november 2008 Auteur Geplaatst 11 november 2008 Hoi, Ik had een vergelijkbaar probleem. Zie je satalietjes in het "aquiring satallites" scherm? Stel eerst vast wat de versie nummers zijn van je software. Ga hiervoor naar het menu [menu], kies hier [setup], druk daarna [system] en druk dan weer op de menutoets en kies nu [softwareversion] Wanneer je bij een van 2 versies (de GPS SW Version) 0.0 ziet staan dan is dat niet goed. Up-date dan niet naar de allerlaaste versie maar naar de één na laatste versie van de sateliete software. Dit was bij mij de oplossing. Deze software is te vinden op de garmin site maar ook op andere sites. Mocht je dat willen weten dan kan ik het wel even voor je opzoeken. Bij mij was de GPS SW software ineens gereset toen ik na de baterij tijdens gebruik ineens opwas. Updaten naar de laatste versie hielp toen niet, de een na laatste versie wel. Waarom is me een raadsel, maar het werkt! Succes. Nou ik heb dus inderdaad een harde reset gedaan. Dit gaf geen verschil. Ook niet na een nieuwe locatie aangegeven te hebben. Als ik in bovenstaande menu mijn software version bekijk vind ik mijn Unit ID en de Software version te weten2.40. Oudere versies gezocht op internet maar niet kunnen vinden. Dus helaas nog geen oplossing!....
Peetee Geplaatst 11 november 2008 Geplaatst 11 november 2008 Oudere versies gezocht op internet maar niet kunnen vinden. Dus helaas nog geen oplossing!.... Hier vind je oudere versies.
burgjong Geplaatst 11 november 2008 Auteur Geplaatst 11 november 2008 Oudere versies gezocht op internet maar niet kunnen vinden. Dus helaas nog geen oplossing!.... Hier vind je oudere versies. OK. Heb mijn GPS gedowngrade naar versie 2.30. Echter geeft geen verschil met 2.40. Weer satellieten in beeld maar krijg geen coords helaas. Dus nog geen oplossing....dacht ik. Tot ik voor de zoveelste keer weer tot een New Search had verzocht. Dit gaf na 30 seconden toch ineens het gewenste effect! Bedankt voor de tips. We kunnen weer het veld in.
Peetee Geplaatst 12 november 2008 Geplaatst 12 november 2008 (bewerkt) OK. Heb mijn GPS gedowngrade naar versie 2.30. Echter geeft geen verschil met 2.40. Weer satellieten in beeld maar krijg geen coords helaas. Dus nog geen oplossing....dacht ik. Tot ik voor de zoveelste keer weer tot een New Search had verzocht. Dit gaf na 30 seconden toch ineens het gewenste effect!Bedankt voor de tips. We kunnen weer het veld in. Houd er rekening mee dat je gps na een hard reset "denkt" dat hij in Taiwan is. Houd er daarom ook rekening dat het bepalen van de juiste positie de eerste keer aanmerkelijk langer kan duren. 12 november 2008 bewerkt door Peetee
Honsbeek Geplaatst 12 november 2008 Geplaatst 12 november 2008 OK. Heb mijn GPS gedowngrade naar versie 2.30. Echter geeft geen verschil met 2.40. Weer satellieten in beeld maar krijg geen coords helaas. Dus nog geen oplossing....dacht ik. Tot ik voor de zoveelste keer weer tot een New Search had verzocht. Dit gaf na 30 seconden toch ineens het gewenste effect!Bedankt voor de tips. We kunnen weer het veld in. Houd er rekening mee dat je gps na een hard reset "denkt" dat hij in Taiwan is. Houd er daarom ook rekening dat het bepalen van de juiste positie de eerste keer aanmerkelijk langer kan duren. had eerst ook zoon vergelijkbaar probleem met mijn Garmin Etrex Vista, Daarbij had ik dus een hard reset gedaan maar helaas geen reseltaar, Maar achteraf vond ik ergens op het internet ( met hulp van forum) Dat er ook een super hard reset, bestond, Daarbij word gewoon alles gewist, en is die het zelfde als je hem kocht ( KAARTEN OOK WEG!) Maar daarna deed die het beter dan ooit gedaan,!
GonzAlex Geplaatst 28 maart 2009 Geplaatst 28 maart 2009 Vorig weekend had ik ook last van rare kuren met mn GPS60 (nu ongeveer 1,5 jr oud). Tijdens het cachen kan de GPS zich opeens niet meer oriënteren. De GPS had toen al voor zo'n 2 uur aangestaan, zonder problemen. Hij had nog wel ontvangst van satelieten etc, maar kon de locatie waar ik mij bevond niet vasthouden. De afstand tot een waypoint veranderde continu, variërend van 4m (wat ongeveer klopte) tot meer dan 100km. Aan de ontvangst kon het niet liggen, ik stond midden in een open heideveld. Vervolgens mijn GPS uitgezet, batterijen eruit gehaald, gereset, etc. Alles zonder resultaat. De cacheroute die ik samen met BOA aan het lopen was vervolgens vervolgd met zijn GPS. Mijn GPS gewoon aangelaten, in de hoop dat alles weer goed zo komen. En na een half uur dat ding hopeloos aan te laten, met de nog steeds variërende afstanden tot waypoints, begon ie zich te herstellen en werkte hij weer zoals van te voren. Weet iemand waar dit aan gelegen kan hebben? Ik vind het nogal raar dat een apparaat, na twee uur goed gefunctioneerd te hebben, zich opeens niet meer kon oriënteren. En dat het na ongeveer een half uur tot een uur weer over is. En zo ja, wat kan je er aan doen? Alvast bedankt voor de hulp, Groeten GonzAlex
Peetee Geplaatst 28 maart 2009 Geplaatst 28 maart 2009 (bewerkt) Weet iemand waar dit aan gelegen kan hebben? Ik vind het nogal raar dat een apparaat, na twee uur goed gefunctioneerd te hebben, zich opeens niet meer kon oriënteren. En dat het na ongeveer een half uur tot een uur weer over is. En zo ja, wat kan je er aan doen? Alvast bedankt voor de hulp, Groeten GonzAlex Het kan aan de stand van de satellieten hebben gelegen. Soms is hun onderlinge positie zo ongunstig dat je gps niet goed kan bepalen waar ie is. Dan kan bv. als ze bijna allemaal recht boven je staan. Je kunt dat zien door op het satelliet-schermpje te kijken. Ze staan dan sllemaal dichtbij de binnenste cirkels. Ik heb dat met mijn Quest 1 ook wel eens gehad, maar het komt gelukkig niet zoveel voor. 28 maart 2009 bewerkt door Peetee
GonzAlex Geplaatst 28 maart 2009 Geplaatst 28 maart 2009 Ik heb dat met mijn Quest 1 ook wel eens gehad, maar het komt gelukkig niet zoveel voor. Peetee, bedankt! Nu weet ik in ieder geval dat het niets te maken heeft met een defect in mn GPS. En dat het gelukkig geen dagelijks euvel is en hoeft te zijn! Groeten Gonzalex
marieholm Geplaatst 28 maart 2009 Geplaatst 28 maart 2009 (bewerkt) Handig programma om de beschikbaarheid van GPS-satellieten te bekijken. Satellite Predictor Tool. Op de site van Navcom kunt u de beschikbaarheid van de GPS-satellieten bekijken vanaf een door u zelf opgegeven datum en positie. Voor de positie van Beegden vult u bij de Latitude en Longitude resp. 51.11 en 005.55 in (denk om de decimale punt, geen komma). I.v.m. de huidige wintertijd tijd kiest u voor "(GMT +1:00)". In de kalender kunt u de gewenste datum aanklikken. Kies vervolgens "Get satellite prediction". De tab "Visibility" geeft de beschikbaarheid van de GPS-satellieten. 28 maart 2009 bewerkt door marieholm
Peetee Geplaatst 28 maart 2009 Geplaatst 28 maart 2009 Handig programma om de beschikbaarheid van GPS-satellieten te bekijken. Zeker een handig programma! Marieholm bedankt! Gonzalex, je zou de positie van waar je verleden weekend was eens in dit programma in kunnen brengen en kijken hoe het op dat moment stond met de DOP-waarden. Hier lees je daar meer over.
Aanbevolen berichten