Spring naar bijdragen

Installatie kaarten op GPS (60CSx)


De Armadillo's

Aanbevolen berichten

Ik weet zeker dat deze vraag al eens eerder gesteld is, maar ik kan het antwoord niet vinden. Het gaat om het volgende:

Het rechtstreeks downloaden van in MapSource geselecteerde kaartsets van de PC naar de GPS is een tijdrovende bezigheid.

Een snellere manier was om het de memory kaart (een micro SD kaart bij mijn 60CSx) uit de GPS te halen en daarop rechtstreeks de kaarten te zetten.

 

Waar kan ik de link vinden hoe dit precies moet en welk programma ik daarvoor nodig heb?

Zijn er misschien beperkingen m.b.t. licenties (bijv. alleen downloaden via USB kabel geoorloofd)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik weet zeker dat deze vraag al eens eerder gesteld is, maar ik kan het antwoord niet vinden. Het gaat om het volgende:

Het rechtstreeks downloaden van in MapSource geselecteerde kaartsets van de PC naar de GPS is een tijdrovende bezigheid.

Een snellere manier was om het de memory kaart (een micro SD kaart bij mijn 60CSx) uit de GPS te halen en daarop rechtstreeks de kaarten te zetten.

 

Waar kan ik de link vinden hoe dit precies moet en welk programma ik daarvoor nodig heb?

Zijn er misschien beperkingen m.b.t. licenties (bijv. alleen downloaden via USB kabel geoorloofd)?

 

Ik denk niet dat hier (al) een link voor bestaat..

 

Als het goed is heb je bij je micro SD kaart een adapter kaartje in het formaat van een gewone SD kaart gekregen, zodat je de micro in een gewone cardreader kunt stoppen om 'm te vullen / leeg te maken.

 

Als je het geluk hebt dat je PC of laptop of Mac een ingebouwde cardreader heeft kun je de adapter-card (waar de micro in zit) daar in stoppen, zoniet zul je een card-reader via USB aan moeten sluiten. In beide gevallen wordt het (micro-)SD kaartje nu als drive gezien door de computer en kun je daar dingen heen zetten (ik meende dat ik ergens tijdens de installatie van mapsource een optie kreeg om alvast een SD-kaart te vullen met een basis-kaart).

Je kunt in mapsource in ieder geval kaart-info ook naar een andere drive sturen en omdat een SD kaartje als drive wordt gezien, kun je dat dus op die manier gebruiken.

 

Voor de detail-kaartjes en cache-posities heb ikzelf tot nu toe altijd de USB-verbinding tussen laptop en mijn eTrex Vista HCx gebruikt, want dat gaat snel genoeg (vind ik).

Maar ik heb dus geen ervaring met het communiceren met een 60CSx.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet zeker dat deze vraag al eens eerder gesteld is, maar ik kan het antwoord niet vinden. Het gaat om het volgende:

Het rechtstreeks downloaden van in MapSource geselecteerde kaartsets van de PC naar de GPS is een tijdrovende bezigheid.

Een snellere manier was om het de memory kaart (een micro SD kaart bij mijn 60CSx) uit de GPS te halen en daarop rechtstreeks de kaarten te zetten.

 

Waar kan ik de link vinden hoe dit precies moet en welk programma ik daarvoor nodig heb?

Zijn er misschien beperkingen m.b.t. licenties (bijv. alleen downloaden via USB kabel geoorloofd)?

Meestal kan je de micro SD kaart stoppen in een houder zodat het een SD card wordt. Daarna deze SD-card stoppen in de Cardreader van je computer (ingebouwd of via USB). Of je hebt een USB-stick waar de micro SD precies inpast. Kortom je moet je micro SD card rechtstreeks kunnen koppelen aan je computer.

 

Daarna via MAPSOURCE kan je aangeven waar de kaartenset naar toe moet. In het verzendmenu van Mapsource kan je aangeven wat de ontvanger is. Daar heb je een submenu waar alle USB-poorten zichtbaar worden en ook je GPS. Normaal pakt hij je GPS met ID-nr maar nu moet je zelf aangeven welke poort de computer moet pakken waar je SD-card zit. Daarna eenvoudig je kaarten uploaden.

 

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet zeker dat deze vraag al eens eerder gesteld is, maar ik kan het antwoord niet vinden. Het gaat om het volgende:

Het rechtstreeks downloaden van in MapSource geselecteerde kaartsets van de PC naar de GPS is een tijdrovende bezigheid.

Een snellere manier was om het de memory kaart (een micro SD kaart bij mijn 60CSx) uit de GPS te halen en daarop rechtstreeks de kaarten te zetten.

 

Waar kan ik de link vinden hoe dit precies moet en welk programma ik daarvoor nodig heb?

Zijn er misschien beperkingen m.b.t. licenties (bijv. alleen downloaden via USB kabel geoorloofd)?

 

 

kijk ook eens hier http://freegeographytools.com/2007/garmin-...osd-card-tricks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...