Spring naar bijdragen
  • 0

MapSource communiceert niet met Garmin GPSmap 60c

Vraag

Geplaatst (bewerkt)

Via via ben ik onlangs aan een Garmin GPSmap 60c gekomen. Mijn oude Etrex Vista liet wat betreft ontvangst en snelheid nogal wat te wensen over. Deze doet het veel beter ;) , echter: het reeds voorspelde probleem doet zich voor:

MapSource communiceert niet met mijn nieuwe gps. 'Kan brontaal-ID niet vinden in het kopiebestand'. :)

Ik heb begrepen dat je maar één gps kunt laten communiceren met MapSource. Uitbreiden tot twee schijnt te kunnen... ik heb geen idee hoe.

Ik heb geen installatie-cd bij mijn GPSmap 60c.

Wie kan mij helpen? Er schijnen programmaatjes te zijn die dit probleem kunnen 'verhelpen'... :lol1:

bewerkt door Casteel

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Komt mij nogal onbekend voor. Misschien is het een goed idee om mapsource te updaten? En even de USB-drivers voor de GPSmap 60C te downloaden, misschien zijn die wel anders dan voor de Etrex Vista. Kan je allemaal vinden op de website van Garmin: www.garmin.com.

Maar volgens mij is er geen beperking voor het aantal GPSsen dat je aan Mapsource kunt koppelen, zelf heb ik inmiddels vier verschillende GPSsen aan mijn laptop gehad (GPSMAP 76 CS, GPSMAP 60Cx, GPSMAP 60CSx en Etrex Vista HCx). Wél gaat het niet goed met het uploaden van City Navigator, omdat die alleen maar geregistreerd staat voor mijn eigen GPS. Topo NL kan ik zonder problemen op elk van de vier GPSsen installeren...

• 0
Geplaatst

Zit het probleem hem niet in dat de Etrex het via de com poort doet en de 60Cs via de USB. Dit kun je instellen in Mapsource.

Ik heb een Legend en een 60CSx en kan beide aansturen zonder problemen.

• 0
Geplaatst

Laatst ook een keer ergens zoiets gelezen, kan even niet zo snel meer vinden waar, maar bij deze persoon werd het opgelost door de SD-kaart opnieuw te formatteren.

Heb je een 60C, 60CS, of 60CSX?

Greetz, Bloodwoosj.

• 0
Geplaatst
En even de USB-drivers voor de GPSmap 60C te downloaden, misschien zijn die wel anders dan voor de Etrex Vista. Kan je allemaal vinden op de website van Garmin: www.garmin.com.

Dit was de oplossing... :blush:

Ik heb me teveel van de wijs laten brengen door iemand die zei dat het niet mogelijk was om meerdere apparaten aan te sluiten. Die persoon had het over licenties enzo...

Flatfisher (en de anderen natuurlijk ook), dank voor je hulp! :thumbup:

@moderator: mag gesloten worden.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...