Spring naar bijdragen
  • 0

Map Source

Vraag

Geplaatst (bewerkt)

Hallo medecluppers,

Ik heb sinds kort een garmin origon300 en heb ook het mapsource programma.Ook de nederlandse topo cd family802 gekocht.

Deze wil ik graag naar mijn gps sturen via mapsource maar mapsource zegt dat het geen geldige formaten zijn ?? .Ik als beginner snap het niet meer, img is toch een bestandtype kaart voor garmin?Wie kan mij uitleggen wat ik fout doe???

b.v.d. groetjes luckyme

bewerkt door luckymeauke

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Wat is de exacte foutmelding die je krijgt? Ik kan een gok doen op de foutmelding (en dus oplossing), maar ik zie liever even de exacte foutmelding die je krijgt.

• 0
Geplaatst
Wat is de exacte foutmelding die je krijgt? Ik kan een gok doen op de foutmelding (en dus oplossing), maar ik zie liever even de exacte foutmelding die je krijgt.

Nou ShadowXS hij geeft het pad aan waar de map staat en dan krijg ik :family_802\00000002.img is geen geldig mapSource bestand en kan niet worden geopend ik heb dus het eerte img bestandje aan geklikt in de map.

Groetjes luckyme

• 0
Geplaatst

Ik krijg sterk de indruk dat Topo NL niet goed geïnstalleerd is.

Het is niet de bedoeling om op een .img bestand te klikken om het te installeren.

Via Mapsource is het mogelijk een bepaalde mapset te selecteren en als deze geladen is dan de kaarten te selecteren die je naar je GPS wilt verzenden.

Alles dus via Mapsource en niet via verkenner.

Succes Ruud :beerchug:

• 0
Geplaatst

Nou ShadowXS hij geeft het pad aan waar de map staat en dan krijg ik :family_802\00000002.img is geen geldig mapSource bestand en kan niet worden geopend ik heb dus het eerte img bestandje aan geklikt in de map.

Groetjes luckyme

Ok we zijn een stapje verder denk ik. Je probeert middels "Bestand - openen" een *.img file toe te voegen volgens mij, klopt dat?

Dat is in ieder geval niet de bedoeling. Je moet de .exe file die op de CD staat installeren. Dan verschijnt automatisch de TOPO NL in de linkerbovenhoek (in de twister). Het is niet de bedoeling om de *.img files separaat in te lezen in ieder geval.

• 0
Geplaatst
Dit is een bekend probleem met de TOPO-NL.

Op het forum van Notter is hier een draadje over:

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=6349

Succes.

CrankyHenkie,

dit probleem vermoedde ik in eerste instantie ook, maar gezien de foutmelding die omschreven wordt denk ik niet dat dit het probleem is. Ik denk dat de bestanden worden geopend middels File open of middels dubbelklikken op een *.img. Ben benieuwd naar de reactie van luckymeauke.

• 0
Geplaatst

Groetjes luckyme

Ok we zijn een stapje verder denk ik. Je probeert middels "Bestand - openen" een *.img file toe te voegen volgens mij, klopt dat?

Dat is in ieder geval niet de bedoeling. Je moet de .exe file die op de CD staat installeren. Dan verschijnt automatisch de TOPO NL in de linkerbovenhoek (in de twister). Het is niet de bedoeling om de *.img files separaat in te lezen in ieder geval.

oke exe bestandje niet gezien ga het opnieuw proberen bedankt

• 0
Geplaatst

Groetjes luckyme

oke exe bestandje niet gezien ga het opnieuw proberen bedankt

Heren bedankt!!!!! hij doet het stom dat ik hem via de verkenner wilde inlezen

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Dan graag het verzoek aan de moderator om ook dit draadje te sluiten.

En dan meteen in het goede deel van het forum te plaatsen: software, mapsource.

Beetje flauw sowieso om een en dezelfde vraag op twee verschillende plaatsen te posten.

(Hij staat ook hier. :beerchug: )

bewerkt door Erben
  • 0
Geplaatst (bewerkt)

Niets sollicitatie. Hij is het bijna of niet Ruud :blush:

Of zit weer draadjes door elkaar te halen. Moeilijk hoor zo'n forum :blush:

bewerkt door @rend
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...