Spring naar bijdragen
  • 0

ervaring met garmin mobile pc?

Vraag

Geplaatst

Ik vroeg mij af of er hier iemand is die ervaring heeft met garmin mobile PC (Navigatie software voor op de laptop)

Ik heb het via ebay gekocht en geïnstalleerd, maar loop tegen 2 problemen aan:

Het zou mogelijk moeten zijn gegevens (waypoint, routes, maps) over te dragen van mapsource naar garmin mobile pc. Ik krijg in mapsource nu ook "garmin mobile pc" te zien in het lijstje met apparaten (waar ik normaal mijn 60csx zie), maar zodra ik iets over wil zetten (ook al is het maar 1wp) krijg ik de melding "Er is een communicatieprobleem met het garmin-apparaat, de syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist". Iemand enig idee waar dit aan ligt?

Het 2e probleem wat ik heb is het gebruiken van mijn 60csx met garmin mobile pc. "officieel" wordt de 60csx niet ondersteund door GMP, maar ik vindt het een beetje onze om hier een extra gps voor te kopen. Iemand enig idee of er trucs zijn om dit te verhelpen? (ik ben aan de slag geweest met franson gps gate, maar de virtuele poorten daarvan worden niet door GMP herkend)

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Interessant topic, weet iemand wat het verschil (voordeel) is tussen GMP en Garmins nRoute? nRoute is ook een navigatiesysteem van Garmin voor je laptop waaraan je rechtstreeks je 60csx kunt koppelen.

nRoute gebruikt de (routeerbare) kaarten die je al via Mapsource hebt geregistreerd, bv, city navigator en je kunt ook met voice ondersteuning navigeren. nRoute is gratis te downloaden bij Garmin.

Nauwkeurigheid zal hetzelfde zijn als je een 60csx gebruikt, dus het verschil zit waarschijnlijk in de fraaiere interface en veel meer software opties?

• 0
Geplaatst
werkt de software ook samen met een Colorado? Is dan misschien wel heel erg leuk! :)

nRoute werkt in ieder geval met de Colorado. Wel moest ik in het systeemmenu van de Colorado de interface op 'Garmin Spanner' zetten. Ik ga er dus vanuit dat het ook moet werken met Garmin Mobile PC.

Ik zag dat in de Amerikaanse shop Garmin Mobile PC slecht 59.99 USD was en in de Nederlandse shop 80.00 euro. Ik vind dit nogal een verschil? Weet iemand waardoor dit komt?

• 0
Geplaatst

Heb sinds enige tijd ook Mobile PC op de Acer Aspire One (met m'n oude Alan Map 600 GPS), werkt perfect!

Toch een vraag: weet iemand of je ergens de maximaal te rijden snelheid kunt ingeven? Ik heb een oldtimer camper, waarmee we max. 80 willen rijden (harder kan, maar is erg slecht voor de portemonnee :rolleyes: ). Nu wil ik wel de optimaalste route laten uitrekenen, maar da's dus nu niet per se de kortste (want dat is vaak weer met erg veel oponthoud) en ook niet de snelste. Ik weet dat er 'vroeger' software was waarin je kon aangeven hoe hard je op verschillende wegen wilt rijden (dacht dat route66 dat kon), maar kan dat in Mobile PC ook?

• 0
Geplaatst
hallo

ik zit met hetzelfde probleem

zou ook graag de knoppen etz. in het nederlans hebben

ben al bezig geweest is alleen een hele lijst

heeft iemand een nederlands .gtt file

evt uit de mobile xt (is volgens mij hetzelde)

thanks

Weet iemand al hoe we dit kunnen fixen? Ik heb me namelijk helemaal lens gezocht naar de nederlandse stem. Schijnbaar niet goed genoeg want ik kan het maar nergens vinden. Nederlandse teksten zou ook fijn zijn maar niet noodzakelijk.

Alvast bedankt,

• 0
Geplaatst
heeft iemand een nederlands .gtt file

evt uit de mobile xt (is volgens mij hetzelde)

thanks

Garmin mobile XT gebruikt voor voice de extention VPM... De Nederlandstalige is Nederlands__.vpm

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...