Spring naar bijdragen
  • 0

ervaring met garmin mobile pc?

Vraag

Geplaatst

Ik vroeg mij af of er hier iemand is die ervaring heeft met garmin mobile PC (Navigatie software voor op de laptop)

Ik heb het via ebay gekocht en geïnstalleerd, maar loop tegen 2 problemen aan:

Het zou mogelijk moeten zijn gegevens (waypoint, routes, maps) over te dragen van mapsource naar garmin mobile pc. Ik krijg in mapsource nu ook "garmin mobile pc" te zien in het lijstje met apparaten (waar ik normaal mijn 60csx zie), maar zodra ik iets over wil zetten (ook al is het maar 1wp) krijg ik de melding "Er is een communicatieprobleem met het garmin-apparaat, de syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist". Iemand enig idee waar dit aan ligt?

Het 2e probleem wat ik heb is het gebruiken van mijn 60csx met garmin mobile pc. "officieel" wordt de 60csx niet ondersteund door GMP, maar ik vindt het een beetje onze om hier een extra gps voor te kopen. Iemand enig idee of er trucs zijn om dit te verhelpen? (ik ben aan de slag geweest met franson gps gate, maar de virtuele poorten daarvan worden niet door GMP herkend)

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Ik vroeg mij af of er hier iemand is die ervaring heeft met garmin mobile PC (Navigatie software voor op de laptop)

Ik ken deze applicatie niet, maar heb je al bij Garmin op de website gekeken naar software updates?

bv hier: https://my.garmin.com/shop/store/downloadsD...9&pID=13484

Bedankt! door de garmin mobile pc te update naar versie 5.00.50 kon ik fronson gpsgate wel gebruiken en werkt de software met de garmin 60csx.

Het probleem met het overbrengen van gegevens vanuit mapsouse heb ik ook weten te verhelpen, het bleek dat ik mapsource moest downgraden van 6.14.1 naar 6.13.7.

Nu nog uitvinden hoe ik hem in het nederlands krijg...

• 0
Geplaatst
Inmiddels heb ik ook de nederlandse taal er op staan :)

En voor wie zich nog af vraagt wat garmin mobile pc is heb ik even een filmpje gemaakt:

http://nl.youtube.com/watch?v=v_gVw8GecFg

Hiermee kan je dus van elke laptop een navigatiesysteem maken :lol1:

Werkt dus ook gewoon met een gps als de 60csx

dat ziet er wel fraai uit met dat touchscreen op die 901 :ph34r: ook maar eens mee aan de slag!

• 0
Geplaatst
dat touchscreen is trouwens niet standaard op de eee 901, die moet je er zelf inbouwen (en ik heb mijne al gebroken :thumbup: )

ik zag het op tweakers ja. zonde hoor die barst.

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Inmiddels heb ik ook de nederlandse taal er op staan :lol1:

Mag ik vragen hoe je dit hebt gedaan ?

Ik heb Garmin Mobiel PC besteld en zou hem straks ook graag in het Nederlands willen hebben.

Ik ben al op de site van Garmin op zoek geweest maar daar staat dat hij alleen in het Engels, Duits, Frans, Italiaans en Spaans is.

EDITE: Niet meer nodig ik heb het al voor elkaar, nu alleen nog even een NL tekst bestand voor de zumo iets aanpassen en dan is hij helemaal in het NL :)

bewerkt door EJS
  • 0
Geplaatst

Heb nu ook garmin mobile pc voor op mijn laptop.

Wie kan mij helpen hoe ik hem in het nederlands kan omzetten???

Alvast bedankt voor de info.

Groetjes Rini

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Garmin op de laptop; leuk!!!

Helaas valt er op de Garmin site niet veel te lezen over het soort kaarten dat wordt meegeleverd. Is het vergelijkbaar met de autonavigatiekaarten, en welk gebied wordt bestreken; Benelux of West Europa?

Werkt het ook samen met TopoNL?

Groetjes

Edit: Aha, ik zie het al...heel europa en het is echte autonavigatie...

bewerkt door Boswijk Posse
  • 0
Geplaatst
Garmin op de laptop; leuk!!!

Helaas valt er op de Garmin site niet veel te lezen over het soort kaarten dat wordt meegeleverd. Is het vergelijkbaar met de autonavigatiekaarten, en welk gebied wordt bestreken; Benelux of West Europa?

Werkt het ook samen met TopoNL?

Groetjes

Het werkt met alle kaarten die in mapsource werken ;) Dus je kan topo, fietskaarten, autokaaten, enz... gebruiken.

Voor wie de nederlandse taal er op wil, download de file hier: http://senduit.com/ae88cd

• 0
Geplaatst
Het werkt met alle kaarten die in mapsource werken ;) Dus je kan topo, fietskaarten, autokaaten, enz... gebruiken.

Voor wie de nederlandse taal er op wil, download de file hier: http://senduit.com/ae88cd

En wat dan? Heb e.e.a. gekopieerd naar map "voice", maar file wordt niet herkend.

• 0
Geplaatst

En wat dan? Heb e.e.a. gekopieerd naar map "voice", maar file wordt niet herkend.

Gevonden, geluid werkt, maar is er ook een vertaling voor de teksten?

• 0
Geplaatst (bewerkt)

kan het niet vinden kan je het hier zetten??

Oke heb het geluid nu ook gevonden en het werkt ook nog.

Is er ook zo iets voor de vertaling voor de teksten?

Groetjes Rini

bewerkt door Rini
  • 0
Geplaatst

hallo

ik zit met hetzelfde probleem

zou ook graag de knoppen etz. in het nederlans hebben

ben al bezig geweest is alleen een hele lijst

heeft iemand een nederlands .gtt file

evt uit de mobile xt (is volgens mij hetzelde)

thanks

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...