Spring naar bijdragen

Cache gestolen, hoe voorkom ik dat?


elsinga

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal...

 

Ik kreeg vandaag helaas bericht dat mijn (GC4706) Nanne-cache was verdwenen. Het leek erop dat hij gestolen is, want de plastic zakjes lagen er nog wel.  :blush:

 

De ammo-kist was niet ergens aan vast geketend (zoals die van Froskestek 2 bijvoorbeeld), maar lag absoluut niet in het zicht. Wel echter op een plek waar nogal eens mensen langs komen en activiteit van verre te zien is.

 

Hoe kan ik in de toekomst dit soort dingen voorkomen? Ik denk zelf aan een slot op de ammo-kist (met cijfertjes, de code krijg je op geocaching.com) en met een ketting aan de omgeving vastgemaakt (sleutel van het slot hou ik). Maar dit kan natuurlijk alleen als de cache op een dusdanige plek ligt verstopt dat er iets is om de cache aan vast te maken...

 

Ander idee is om de cache te verstoppen op een dusdanig geisoleerde plek dat per ongeluk vinden niet waarschijnlijk is en geocachers niet snel gezien worden bij het zoeken/vinden.

 

Iemand andere tips?

 

Robert =8-)

(die nu wel wat verdrietig is...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijn ervaring is: als een cache eenmaal geroofd is, uitgeplunderd, vernield, gevandaliseerd, opgegeten of wat dan ook is: dan heeft het geen zin hem terug te plaatsen. Ik heb dat 2 keer met 2 caches geprobeerd met belabberd resultaat.

Ook is het vaak goed om te zorgen dat het vinden van een cache onopgemerkt kan blijven. Terreinbeheerders (boswachters) zijn er anders als de kippen bij om er haring of kuit van te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 1 roof, en een bijna roof heb ik uiteindelijk een virtuele cache gemaakt in het gebied. De 1e roof bleek door de veldwachter te zijn. De 2e had ik dus beter verstopt, alwaar de veldwachter eigenlijk nog meer bezwaren tegen had; "van het pad af", je weet wel. Wel moeilijk te vinden, want een zoeker werd door de veldwachter aangesproken, en heeft dat in zijn log vermeld. Ik heb de cache toen maar gevirtualiseerd. Niet half zo leuk, maar je hebt dan wel het mooie gebied gezien.

 

Tip: denk je ook eens in ("herinner je", hoop ik voor je) hoe onderzoekend kinderen kunnen zijn als ze in een gebied tot speelgebied hebben opgewaardeerd. Opvallende bomen, al of niet hol, boven op de hoogste heuvel, en andere landschaps kenmerken trekken vaak de aandacht. Kies ook niet de zondagse snelweg op, want dat is ook geen lang leven beschoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 73-1011035307

Maak gewoon wat aanwijzingen op de "virtuele punten" en plaats de uiteindelijke cache op een veiligere plek. Zie bijvoorbeeld "AWIP" en "het geheime wapen"

 

misschien heb je er wat aan...  :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hoi..

 

als ie echt gestolen is heeft terugplaatsen inderdaad geen zin.. een behoorlijk stuk verplaatsen kan dan helpen..

aan de ketting KAN helpen hoeft dus niet.. de betonschaar is niet meer zo zeldzaam hoor!

 

groetsels,

 

Gimli  :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil zelf ook een cache gaan plaatsen die op een plek komt, waar wel wat mensen komen. Nu vind ik de cache aan de ketting leggen wel een optie, maar de inhoud zou eventueel meegenomen kunnen worden.

 

Ik denk dat zeer goed camoufleren of ingraven een optie is.

Ik zie wel eens cache's waarbij er drie stokjes over de plek staan waar hij verstopt is. Als er gewoon goed gecamoufleerd word, ook zo dat het niet te opvallend is gecamoufleerd, dan is er al veel minder kans op vinden.

Ingraven is wel weer wat lastiger, aangezien we dan allemaal met een schep mogen gaan zeulen...

 

MAAR MENSEN MOETEN GEWOON VAN DIE DINGEN AFBLIJVEN!!

(kan er niet een stikker op met 'explosiegevaar', ofzo?...?  :butbut:  :blush: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(kan er niet een stikker op met 'explosiegevaar', ofzo?...?  :butbut:  :blush: )

Ik kan natuurlijk de stikkers met "Cartridges for weapons" en zo laten zitten... maar die zijn zo felgeel... =8-)

 

Mijn volgende cache (en wellicht de laatste, als deze ook gejat wordt...) komt op een redelijk uitgestorven plek te liggen, waar vrijwel niemand zomaar langs komt. En nog een mooi gebied ook nog, dus perfect voor een cache. :blush:

 

Nu nog de tijd om e.e.a. te plaatsen...  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:0

en wellicht de laatste, als deze ook gejat wordt...
Hou vol! Kop op! Als alle geocachers alleen maar schatten zoeken, dan kunnen we dus wel ophouden. We hoeven natuurlijk niet allemaal de verstop/vind verhouding aan te houden die Prof. Y. er op na houdt, als ik de statistieken mag geloven, maar neem vooral de moeite om caches te verstoppen! Neem ons geocachers mee en leid ons rond op jouw stukje mooi Nederland!!

:hehe:

Ik denk dat zeer goed camoufleren of ingraven een optie is.
Mijn "Jacoba" ligt wonderbaarlijk genoeg ook al geruime tijd aan een veel belopen wandelpad, onder een pol. Is wel "verdwenen" geweest, maar op doortastende wijze terug gehaald door het Rakkerteam (lees vooral het verslag van deze actie, weer een reden om zelf ook caches te verstoppen! Zulke mailtjes wil je graag ontvangen! )

??? Ik heb overigens niet de indruk dat de geocachingboodschap die in alle caches zit veel indruk maakt op GPS-loze vinders, of denkt iemand daar anders over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 77-1011013881
Ik heb overigens niet de indruk dat de geocachingboodschap die in alle caches zit veel indruk maakt op GPS-loze vinders, of denkt iemand daar anders over?

 

Als wij een cache bezoeken zorgen wij altijd dat de geocachingboodschap bovenaan ligt, daaronder het logboek, daaronder indien aanwezig het fototoestel en dan pas de goodies.

"[b:post_uid0]ZE[/b:post_uid0]" komen die boodschap  dus tegen.

Bij PIM's had dat dus effect, wild vreemde mensen hadden de cache dus gevonden na ons (ik was daar 2 weken later weer) en hadden netjes in logboek geschreven dat ze hem gevonden hadden , leuk enz enz, die PIM's ligt er dus nog  :blush:  :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij PIM's had dat dus effect
:blush: Oeps, da's waar, nu ik er weer over denk, geloof ik dat ik in 1 van mijn logboekjes ook wel eens zo'n verhaal heb gelezen. Desalniettemin (leuk woord voor galgje) denk ik dat de vinders in kwestie de cash zonder notificatie ook niet hadden meegenomen, maar gewoon hadden "meegespeeld". Alleen snappen ze nu beter waar het om gaat, denk ik (wie weet, nieuwe enthusiastelingen).

Ik gebruik meestal munitiekistjes, en daar is "bovenop" niet zo erg van toepassing, meer "naast elkaar" eigenlijk. Misschien ook maar een sticker van maken voor in de deksel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu ik er weer over denk, geloof ik dat ik in 1 van mijn logboekjes ook wel eens zo'n verhaal heb gelezen

In het logboekje van Landscheiding staat iets geschreven door mensen die hem vonden, maar zelf geen hunters zijn. Wellicht dat je die cache bedoelt. (Die cache lag ook wel _heel_ erg open en bloot. We hebben hem toen nog wat meer toegedekt.)

enthusiastelingen

...vind ik nog een veel mooier woord voor galgje. Alleen moet je het dan wel goed spellen: enth[u:post_uid0][b:post_uid0]o[/b:post_uid0][/u:post_uid0]usiastelingen.  :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heden heb ik - na een bericht van 'niet te vinden' - de cache 'Leiden Urban 2' opgezocht en vond ter plekke een 'geplunderd graf'. Cache foetsie.

In een tijd dat caches nog schaars waren leek deze plek mij een goed idee. Maar nu ik hem in wintertooi gezien heb (kale zooi) en gemerkt heb dat het eind van het parkje een trapveldje is voor de anabole jeugd moet ik hem toch als een mindere plek inschatten. Ik ga dus geen her-introductie proberen.

De cache is in het archief gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Landscheiding: Wellicht dat je die cache bedoelt.

Die bedoel ik inderdaad. Helaas laat niet iedereen de cache even goed achter als 'ie 'm vindt. Gelukkig zijn er ook enthousiastelingen (met een goed taalgevoel) en geocache-hart! :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...