Spring naar bijdragen

Engeland


Aafke63

Aanbevolen berichten

Ik ga per openbaar vervoer, dus met het verkeer (behalve het levensgevaarlijke oversteken ;-)) heb ik weinig te maken. En omdat ik met mijn TomTom cache (ben opgelicht en heb een kapotte Geko via marktplaats toegestuurd gekregen..) ben ik veroordeeld tot cachen "langs de openbare weg". Off the road is TomTom niet echt handig.

Maar in Sheffield zelf liggen genoeg caches om een tijdje zoet mee te zijn.

Als je de caches / waypoints als POI in je Tommie zet, kan je nog wat meer doen! Kost wel iets meer tijd van te voren, maar dan heb je wel meer keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tijdje terug in Engeland gecached, erg fraai. Dat komt vooral doordat op het platteland de caches veel over 'public footpaths' lopen. Daar zit heel Engeland vol mee. Ze lopen langs akkers, door heggen, over riviertjes... Prachtig. Ze zijn beperkt aangegeven en het zijn 'tracks', dus wat ruigere paden (meestal). en je komt altijd weer op een punt uit waar het volgende bordje 'public footpath' staat, hoewel dat soms even duurt. Als je relaxed wil genieten van het Engelse platteland: zoek multi's in de countryside. Die zijn er wel (maar wel minder dan traditionals).

 

Veel plezier!

T-Bones

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Zijn er misschien cachers die de C2C (St. Bees - Robin Hood's Bay) hebben gelopen en onderweg ook nog caches hebben gevonden? Ik ben op zoek naar wat leuke cache-tips op deze route. Of is het gewoon afzien en mag je blij zijn als je het eindpunt uberhaupt haalt? Ook dan zijn tips welkom.... Ik ga de C2C (coast-to-coast) in augustus lopen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom oorspronkelijk uit Sheffield vandaan, en dus ken de gebied heel goed. De caches in de centruum zou opzich geen probleem geven om ze te pakken, maar als je iets verder wil dan lijkt de caches in de buurt van Graves park en omgeving en goed idee. Het zou wat lastig om te doen met openbaar vervoer maar je heb een onwijs mooi plek net buiten Sheffield de Peak Distict met dorpen zoals Calver, Bakewell, Frogget en Curbar.

 

De caches in de buurt van Tinsley kon je beter laten zitten want dat is groeten deels industrie terrain, misschien wel te doen met een bezoek naar Meadowhall shopping center.

 

Genieten van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen zomer o.a. in The Peak district (zuid van sheffield) gecached, vooral The Tissington Trail is leuk met langs het Trail verschillende tradi's maar je moet er wel voor lopen zoals al eerder word aangegeven. Zorg voor behoorlijk kaart materiaal en neem een verrekijker mee, de trails lopen inderdaad vaak door weilanden enz en soms is het nog lastig om vast te stellen waar de volgende steps zijn om er weer uit te klauteren. Zijn overal van die stenen muurtjes en op sommige plaatsen zijn step stones aangebracht om er overheen te klimmen. Langs het trail liggen oa "Crake Low" "Eton Wall Game" "Remember Wallbrook""In a Tiss" en nog veel meer. Typ op .com de postcode in waar je zit en je kan via de kaart zoeken. Hard shoulder is een ding, maar echt leuk is een Ford oftewel een doorwaadbare plaats in een rivier. Splish Splash Tissington is bij zo'n Ford en de weg gaat inderdaad dwars door de rivier!

Ook Wales is leuk, maar Exmoor Nat. Park is ook erg leuk (Somerset)

 

Veel plezier in the UK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen zomer o.a. in The Peak district (zuid van sheffield) gecached, vooral The Tissington Trail is leuk met langs het Trail verschillende tradi's maar je moet er wel voor lopen zoals al eerder word aangegeven. Zorg voor behoorlijk kaart materiaal en neem een verrekijker mee, de trails lopen inderdaad vaak door weilanden enz en soms is het nog lastig om vast te stellen waar de volgende steps zijn om er weer uit te klauteren. Zijn overal van die stenen muurtjes en op sommige plaatsen zijn step stones aangebracht om er overheen te klimmen. Langs het trail liggen oa "Crake Low" "Eton Wall Game" "Remember Wallbrook""In a Tiss" en nog veel meer. Typ op .com de postcode in waar je zit en je kan via de kaart zoeken. Hard shoulder is een ding, maar echt leuk is een Ford oftewel een doorwaadbare plaats in een rivier. Splish Splash Tissington is bij zo'n Ford en de weg gaat inderdaad dwars door de rivier!

Ook Wales is leuk, maar Exmoor Nat. Park is ook erg leuk (Somerset)

 

Veel plezier in the UK

IK heb leuke herinneringen aan de caches in de North York moors waar ik op dit moment niet ver vanaf zit.

Robin Hoods bay is een prachtig stuk wandelgebied. aanrader!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...