Spring naar bijdragen

Toestemming voor een cache


robenada

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Wij zijn van plan een cache te gaan plaatsen in de gemeente Utrecht. Weet iemand ook bij wie ik bij de gemeente Utrecht moet zijn voor het vragen van toestemming?

Op wat voor soort plek komt de cache te liggen?

In het algemeen is er voor een openbare plek (befaamde lantarenpaal) geen toestemming nodig.

Je meldt dat de cache aan de openbare weg ligt en dan heb je geen probleem.

Maar mocht je hem in een park willen leggen, dan kan het handig zijn dat de gemeente op de hoogte is en zou ik zeker toestemming vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn van plan een cache te gaan plaatsen in de gemeente Utrecht. Weet iemand ook bij wie ik bij de gemeente Utrecht moet zijn voor het vragen van toestemming?

Op wat voor soort plek komt de cache te liggen?

In het algemeen is er voor een openbare plek (befaamde lantarenpaal) geen toestemming nodig.

Je meldt dat de cache aan de openbare weg ligt en dan heb je geen probleem.

Maar mocht je hem in een park willen leggen, dan kan het handig zijn dat de gemeente op de hoogte is en zou ik zeker toestemming vragen.

 

Ahum, niet helemaal terecht....

 

In principe moet OVERAL toestemming voor worden gevraagd, dus ook voor openbaar groen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In principe moet OVERAL toestemming voor worden gevraagd, dus ook voor openbaar groen !

Voor natuurmonumenten moest ik contactgegevens melden etc, maar voor een cache naast doodlopende weg niet. Het enige wat ik vermeldde was: ligt langs openbare weg.

 

Dus als het waar is wat je zegt (wat zou kunnen), dan ligt het in het woord 'principe', want het wordt niet afgedwongen. Volgens mij zijn er ook maar heel weinig plaatsers die toestemming vragen aan gemeente als de cache (en waypoints) langs de openbare weg ligt.

 

Maar dit is dus typisch een vraag die Kruimel moet beantwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet overal, je maakt een niets zeggent puzzeltje, zet daar een slechte hint bij en plaats de filmkoker in je tuin, ga dan achter de geraniums zitten te verkneukelen aan al die sukkels die over elkaar heen struikelen voor de zogenaamde metaaljacht.

Wil je het echt leuk maken, laat dan een kennis twee dagen voor het uitkomen van je cache de cache ontmaagden, dan weet je zeker dat er weer vele pagina’s volgeschreven worden op dit sprankelende forum. :thumbup:

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In principe moet OVERAL toestemming voor worden gevraagd, dus ook voor openbaar groen !

Voor natuurmonumenten moest ik contactgegevens melden etc, maar voor een cache naast doodlopende weg niet. Het enige wat ik vermeldde was: ligt langs openbare weg.

 

Dus als het waar is wat je zegt (wat zou kunnen), dan ligt het in het woord 'principe', want het wordt niet afgedwongen. Volgens mij zijn er ook maar heel weinig plaatsers die toestemming vragen aan gemeente als de cache (en waypoints) langs de openbare weg ligt.

 

Maar dit is dus typisch een vraag die Kruimel moet beantwoorden.

 

Dat je "slechts" de gegevens vermeld waar je cache ligt, wil nog niet zeggen dat het daarmee ok is dat er geen toestemming is/wordt gevraagd.

 

Wellicht dat er een reactie van Kruimel volgt, maar ik weet uit ervaring dat je OVERAL toestemming voor moet vragen, waardoor sommigen caches nog even op zich laten wachten .....

 

Ik gebruik het woord "in principe" omdat ik ook wel weet dat niet iedere cachelegger het daar zo nauw mee neemt, maar het MOET dus wel.

 

Dus een antwoord dat op eenopenbare plek GEEn teostemming nodig is is dus niet correct, en geeft voor evt. nieuwe cacheleggers ook niet de juiste manier van cache leggen aan.

 

Kijk eens op de CHECKLIST zou ik zeggen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier heb ik dus helemaal niets aan. Ik ben alleen benieuwd of iemand weet bij wie je bij de gemeente Utrecht toestemming moet vragen voor het plaatsen van een cache. Graag een naam of een telefoonnummer van iemand bij de gemeente dus.

 

Niet overal, je maakt een niets zeggent puzzeltje, zet daar een slechte hint bij en plaats de filmkoker in je tuin, ga dan achter de geraniums zitten te verkneukelen aan al die sukkels die over elkaar heen struikelen voor de zogenaamde metaaljacht.

Wil je het echt leuk maken, laat dan een kennis twee dagen voor het uitkomen van je cache de cache ontmaagden, dan weet je zeker dat er weer vele pagina’s volgeschreven worden op dit sprankelende forum. :thumbup:

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet overal, je maakt een niets zeggent puzzeltje, zet daar een slechte hint bij en plaats de filmkoker in je tuin, ga dan achter de geraniums zitten te verkneukelen aan al die sukkels die over elkaar heen struikelen voor de zogenaamde metaaljacht.

Wil je het echt leuk maken, laat dan een kennis twee dagen voor het uitkomen van je cache de cache ontmaagden, dan weet je zeker dat er weer vele pagina’s volgeschreven worden op dit sprankelende forum. :thumbup:

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Waarom, waarom, waarom... wil je ook deze topic kapen en deze richting in duwen.

Lees gewoon de vraag van de topic starter en houd het bij de topic.

 

Volgens mij schiet de topic starter niets op met jouw opmerking. Natuurlijk ook niet met mijn reactie daarop weer. Eigenlijk ook een taak voor de moderator.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om bij de les te blijven - gemeente Utrecht, afdeling vrije tijd en toerisme lijkt mij een goed begin? Op de website van de gemeente kan je een formulier downloaden waarop je je vraag/verzoek kan stellen.(via het linkje contact)

 

Misschien kan je ook een cacher vragen die al een cache in de gemeente heeft liggen, wie hun contactpersoon is geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier heb ik dus helemaal niets aan. Ik ben alleen benieuwd of iemand weet bij wie je bij de gemeente Utrecht toestemming moet vragen voor het plaatsen van een cache. Graag een naam of een telefoonnummer van iemand bij de gemeente dus.

 

Niet overal, je maakt een niets zeggent puzzeltje, zet daar een slechte hint bij en plaats de filmkoker in je tuin, ga dan achter de geraniums zitten te verkneukelen aan al die sukkels die over elkaar heen struikelen voor de zogenaamde metaaljacht.

Wil je het echt leuk maken, laat dan een kennis twee dagen voor het uitkomen van je cache de cache ontmaagden, dan weet je zeker dat er weer vele pagina’s volgeschreven worden op dit sprankelende forum. :thumbup:

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

pffff ik bedoelde op het berichtje van Mama,

 

hoe moeilijk is het om te gogelen op utrecht http://www.utrecht.nl/

en een paar muisklikken verder kom je op een heel hoop info

anders gewoon de gemeente bellen 030 - 286 00 00

een beetje zelfonderzoek zal niet mistaan en je krijgt meesteal ook een hele hoop info van de gemeente

 

moet nu echt alles voorgekauwt worden tegenwoordig

 

 

@ motjes, sorry voor deze reaktie als het jullie niet aanstaan haal het maar weg,ik ben het in iedergeval even kwijt........

 

 

 

Barnyb50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk kan ik zelf op de website van de gemeente zelf kijken, een formulier downloaden en aan een schriftelijke aanvraag indienen. Maar de ervaring leert dat het meestal een paar weken duurt voor je antwoord krijgt. Daarom is het veel handiger om een naam of een telefoonnummer van iemand binnen de gemeente te hebben. Meestal is het dan met één telefoontje geregeld. Gewoon een naam of een telefoonnummer. Dat is de vraag....

 

Hier heb ik dus helemaal niets aan. Ik ben alleen benieuwd of iemand weet bij wie je bij de gemeente Utrecht toestemming moet vragen voor het plaatsen van een cache. Graag een naam of een telefoonnummer van iemand bij de gemeente dus.

 

Niet overal, je maakt een niets zeggent puzzeltje, zet daar een slechte hint bij en plaats de filmkoker in je tuin, ga dan achter de geraniums zitten te verkneukelen aan al die sukkels die over elkaar heen struikelen voor de zogenaamde metaaljacht.

Wil je het echt leuk maken, laat dan een kennis twee dagen voor het uitkomen van je cache de cache ontmaagden, dan weet je zeker dat er weer vele pagina’s volgeschreven worden op dit sprankelende forum. :thumbup:

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

pffff ik bedoelde op het berichtje van Mama,

 

hoe moeilijk is het om te gogelen op utrecht http://www.utrecht.nl/

en een paar muisklikken verder kom je op een heel hoop info

anders gewoon de gemeente bellen 030 - 286 00 00

een beetje zelfonderzoek zal niet mistaan en je krijgt meesteal ook een hele hoop info van de gemeente

 

moet nu echt alles voorgekauwt worden tegenwoordig

 

 

@ motjes, sorry voor deze reaktie als het jullie niet aanstaan haal het maar weg,ik ben het in iedergeval even kwijt........

 

 

 

Barnyb50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk kan ik zelf op de website van de gemeente zelf kijken, een formulier downloaden en aan een schriftelijke aanvraag indienen. Maar de ervaring leert dat het meestal een paar weken duurt voor je antwoord krijgt. Daarom is het veel handiger om een naam of een telefoonnummer van iemand binnen de gemeente te hebben. Meestal is het dan met één telefoontje geregeld. Gewoon een naam of een telefoonnummer. Dat is de vraag....

 

anders gewoon de gemeente bellen 030 - 286 00 00 een beetje zelfonderzoek zal niet mistaan en je krijgt meesteal ook een hele hoop info van de gemeente

 

moet nu echt alles voorgekauwt worden tegenwoordig

 

 

@ motjes, sorry voor deze reaktie als het jullie niet aanstaan haal het maar weg,ik ben het in iedergeval even kwijt........

dat antwoord was niet goed genoeg voorgekauwt dus :thumbup:

 

 

Barnyb50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om bij de les te blijven - gemeente Utrecht, afdeling vrije tijd en toerisme lijkt mij een goed begin? Op de website van de gemeente kan je een formulier downloaden waarop je je vraag/verzoek kan stellen.(via het linkje contact)

 

Misschien kan je ook een cacher vragen die al een cache in de gemeente heeft liggen, wie hun contactpersoon is geweest.

 

Mij lijkt het beter om contact op te nemen met het wijkbureau waar je de Cache wil plaatsen

(bijv.http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=49753)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een goede tip, ik zal het direct doen! :thumbup:

 

Om bij de les te blijven - gemeente Utrecht, afdeling vrije tijd en toerisme lijkt mij een goed begin? Op de website van de gemeente kan je een formulier downloaden waarop je je vraag/verzoek kan stellen.(via het linkje contact)

 

Misschien kan je ook een cacher vragen die al een cache in de gemeente heeft liggen, wie hun contactpersoon is geweest.

 

Mij lijkt het beter om contact op te nemen met het wijkbureau waar je de Cache wil plaatsen

(bijv.http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=49753)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het s in Nederland inderdaad voor IEDER stukje grond verplicht om toestemming te vragen. (behalve eigen tuin, daar geef je immers jezelf toestemming voor)

 

Ik heb met een gemeente vlakbij (woon zelf in een andere gemeente) afspraken gemaakt over het plaatsen van caches. In eerste instantie had ik geen idee hoe ik dat ging aanpakken, bij wie ik moest zijn, etcetera.

 

Op een gegeven moment heb ik de stoute schoenen aangetrokken, en gewoon het standaard informatienummer van de gemeente gebeld. Ik heb kort uitgelegd wat ik wou, en gevraagd wie ik daarvoor moest hebben. Ik werd netjes doorgeschakeld naar de betreffende persoon. Die mij nog doorverwees naar iemand anders waarvan hij vond dat die dat beter kon behandelen.

Weer doorverbonden. En toen een heel leuk gesprek gehad, waarin ik uitlegde wat ik wilde. Ook eerlijk verteld wat de voor en nadelen waren voor de gemeente. (wel een beetje meer positief natuurlijk)

Ik had binnen een half-uurtje de toestemming voor wat ik wou, en goede afspraken daarover.

 

Soms is het dus eenvoudiger dan je denkt, en het aantrekken van stoute schoenen kan beslist helpen.

 

Ik geef uiteraard geen garantie dat het bij andere gemeentes net zo gaat.

Ik ben wel heel blij met de afspraken zoals ik die heb gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...