Crankyhenkie Geplaatst 26 oktober 2008 Geplaatst 26 oktober 2008 Vandaag mijn kersverse Oregon 400T (gisteren gekocht in Notter) uitgeprobeerd. De leesbaarheid van het scherm is inderdaad slecht maar met de achtergrondverlichting aan gaat dat verder prima. Vergeleken met mijn 60CS is de Oregon een heel stuk sneller en nauwkeuriger. Het bedieningsgemak is groot maar ik moet nog diverse opties "ontdekken". Wat me opviel is dat ik bij het uitlezen geen tracks had! Dat is voor mij onaanvaarbaar! Ik heb een eigen profiel aangemaakt. Heeft het daar soms iets mee te maken? Want gisteren had ik wel tracks die in het bestand current.gpx staan.
FRLK Geplaatst 26 oktober 2008 Geplaatst 26 oktober 2008 Ook wij hebben nu onze eerste 400t in huis Vandaag nog niet mee gecached maar dat komt komend weekeinde zeker goed. Deze week eerst maar even alle mogelijkheden uitproberen.
smeule Geplaatst 26 oktober 2008 Auteur Geplaatst 26 oktober 2008 Wat me opviel is dat ik bij het uitlezen geen tracks had! Dat is voor mij onaanvaarbaar! Ik heb een eigen profiel aangemaakt. Heeft het daar soms iets mee te maken? Want gisteren had ik wel tracks die in het bestand current.gpx staan. Je moet de tracks wel zichtbaar zetten.
Crankyhenkie Geplaatst 26 oktober 2008 Geplaatst 26 oktober 2008 Wat me opviel is dat ik bij het uitlezen geen tracks had! Dat is voor mij onaanvaarbaar! Ik heb een eigen profiel aangemaakt. Heeft het daar soms iets mee te maken? Want gisteren had ik wel tracks die in het bestand current.gpx staan. Je moet de tracks wel zichtbaar zetten. Hoi Smeule, bedoel je dat als ik de tracks op zichtbaar zet, dus dat ze zichtbaar worden op het scherm, ze dan pas worden bewaard?
smeule Geplaatst 26 oktober 2008 Auteur Geplaatst 26 oktober 2008 Hoi Smeule, bedoel je dat als ik de tracks op zichtbaar zet, dus dat ze zichtbaar worden op het scherm, ze dan pas worden bewaard? Je kan de tracks onder 2 verschillende menu's instellen. Bij "stel in" kan je bij "tracks" aangeven of je track-log aan wil zetten of niet en of de tracks zichtbaar mogen wezen. Vervolgens kan je onder het hoofdmenu bij "track beheer" aangeven welke track-log je zichtbaar wilt hebben en in welke kleur. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is ander hoor ik het wel.
Crankyhenkie Geplaatst 26 oktober 2008 Geplaatst 26 oktober 2008 Dat was inderdaad het probleem. Bij het aanmaken van een nieuw profiel staan de tracks standaard op "niet opslaan". Nog bedankt voor de uitleg. De verschillende profielen zijn trouwens ideaal als je de gps ook nog voor andere zaken gebruikt of als iemand anders hem gebruikt en andere voorkeuren heeft.
eureka-! Geplaatst 26 oktober 2008 Geplaatst 26 oktober 2008 Sinds gisteren hebben wij nu ook de oregon 400T in huis. Al diverse profielen, topo en fietskaart erin gezet. Ziet er mooi uit. Wel een vraag. Bij het inladen van een gpx file zijn de html tags van de cache omschrijvingen op het scherm zichtbaar. Is dat normaal of is er ergens een instelling zodat deze text als html code geinterpreteerd wordt ??
Vasc0 Geplaatst 27 oktober 2008 Geplaatst 27 oktober 2008 Nee helaas, dit is niet te verhelpen! Tenzij er iemand is die een filter weet te ontwikkelen die deze html tags eruit filtert!
smeule jr Geplaatst 27 oktober 2008 Geplaatst 27 oktober 2008 Als je gebruik maakt van GSAK zijn de html codes niet zichtbaar.
Crankyhenkie Geplaatst 28 oktober 2008 Geplaatst 28 oktober 2008 Wat me opvalt is dat, als je een beschrijving van een Geocache opent, je alleen kunt scrollen door met je vinger het scherm te verschuiven. Dit is niet wenselijk. Vaak zijn het heel wat pagina's en dan wordt het risico op krassen groter. Beter zou het zijn als er, net als in veel andere menu's, een pijltje omhoog en omlaag zou zijn. Bovendien werkt dat ook een stuk sneller.
Remunj Geplaatst 28 oktober 2008 Geplaatst 28 oktober 2008 Wie weet, misschien zit dat al in de volgende update, hopelijk ook de gevaren zone.
smeule Geplaatst 28 oktober 2008 Auteur Geplaatst 28 oktober 2008 Wie weet, misschien zit dat al in de volgende update, hopelijk ook de gevaren zone. Moet je wel je wensen kenbaar maken op het Forum van Garmin.
Vasc0 Geplaatst 28 oktober 2008 Geplaatst 28 oktober 2008 Wie weet, misschien zit dat al in de volgende update, hopelijk ook de gevaren zone. Heb je die gevaren zone functie nou echt zo hard nodig?
Remunj Geplaatst 28 oktober 2008 Geplaatst 28 oktober 2008 Wie weet, misschien zit dat al in de volgende update, hopelijk ook de gevaren zone. Heb je die gevaren zone functie nou echt zo hard nodig? Veel caches hebben inderdaad geen gevaren zone nodig, maar hier in de regio liggen er toch een paar waar je zonder echt niet veel verder komt. Wat de toekomst brengt weet ik ook niet.
smeule Geplaatst 28 oktober 2008 Auteur Geplaatst 28 oktober 2008 Wie weet, misschien zit dat al in de volgende update, hopelijk ook de gevaren zone. Hier kan je lezen wat anderen ervan vinden en eventueel kan je er je wensen kwijt. Als voldoende mensen reageren komt Garmin misschien wel met een update 2.7
Aanbevolen berichten