mlvdburg Geplaatst 31 augustus 2008 Geplaatst 31 augustus 2008 Even een vraagje misschien zie ik wat over het hoofd. Ik heb vandaag een multi geprobeerd op mijn oragon 300 bij het eerste punt was ik beland maar hoe gaat hij dan door naar het volgende punt met een multi. Ik heb uiteindelijk steeds maar een punt op de kaart aangeklikt. Denk niet dat het de goede mannier is erg omslachtig. Heeft iemand hier ervaring me. alvast dank. Je kan via het pijltje terug naar je menu en dan via waypoint een nieuw waypoint aanmaken of een bestaande aanpassen. Daarna druk je op waarheen en je selecteert het volgende waypoint
GeoSkrapers Geplaatst 31 augustus 2008 Geplaatst 31 augustus 2008 Wij hebben ook een Oregon en hadden ook de vraag over van Waypoint naar Waypoint. Wij vinden het vreemd dat je niet van de een naar de andere kan gaan bij een multi. Verder weten wij ook niet hoe je een geocache kan wissen uit de Oregon? Wie weet dit wel?
smeule Geplaatst 31 augustus 2008 Auteur Geplaatst 31 augustus 2008 Wij hebben ook een Oregon en hadden ook de vraag over van Waypoint naar Waypoint. Wij vinden het vreemd dat je niet van de een naar de andere kan gaan bij een multi. Hoe bedoel je "niet van de een naar de andere kan gaan". Verder weten wij ook niet hoe je een geocache kan wissen uit de Oregon? Wie weet dit wel? Om de geocache's uit de oregon te halen moet je de oregon aansluiten op de computer. Via verkenner ga je naar de orgeon/Garmin/GPX en haal daar het hele gpx bestand met alle caches weg.
GeoSkrapers Geplaatst 31 augustus 2008 Geplaatst 31 augustus 2008 Smeule, bedankt voor het uitleggen over het deleten van de geocaches. Over van waypoint naar waypoint: als wij bij 1 waypoint zijn, moeten wij dan eerst naar waypointmanager, waypoint weer ingeven en dan naar koers? Het leek ons zo omslachtig en wij dachten dat wij zoiets op konden geven als : ga naar volgende.
vogelen Geplaatst 31 augustus 2008 Geplaatst 31 augustus 2008 ook niet de mooiste oplosing om geocache's te verwijderen ben je wel alles in een keer kwijd. de vraag die ik stelde was als ik een multie via geocaching inlaat zie je op de kaart de begin wp en alle andere als vlagje staan op de kaart. maar hij gaat niet zelf toe naar de volgende vlagje je kunt ze wel op de kaart aanklikken en dan ga naar doen. is dan wel gokken als je de goede wp nr hebt want al die vlagjes hebben de zelfde naam. zou makelijk zijn als je een wp hebt gedaan, bij een multie dat ie vraagt of je met de volgde wp verder wil.
Vasc0 Geplaatst 31 augustus 2008 Geplaatst 31 augustus 2008 Dat zou inderdaad makkelijk zijn, maar dat kan niet. De waypoints staan los van de cache zelf.
vogelen Geplaatst 31 augustus 2008 Geplaatst 31 augustus 2008 (bewerkt) ze hebben per cach wel de zelde naam. zal nog wel met ubdates worden opgelost denk ik dan. wand een wherigo doet dat wel mooi. 31 augustus 2008 bewerkt door vogelen
Vasc0 Geplaatst 31 augustus 2008 Geplaatst 31 augustus 2008 Bij een Wherigo is dat altijd zo ongeacht op wat voor toestel je hem draai. Mits het een toestel is waar je een Wherigo op kan draaien.
vogelen Geplaatst 31 augustus 2008 Geplaatst 31 augustus 2008 heeft het paperless cachen ook weinig zin zo. zou heel handig zijn als er een menutje kwam als je bij de wp aan kwam dat je een volgende kon kiezen.
D_Jakke Geplaatst 31 augustus 2008 Geplaatst 31 augustus 2008 heeft het paperless cachen ook weinig zin zo. zou heel handig zijn als er een menutje kwam als je bij de wp aan kwam dat je een volgende kon kiezen. kan je in gsak niet de childwp's hernoemen naar wp1 wp2 enz enz ? en deze dan pas naar de oregon sturen . mijne komt deze week aan hoop ik :-)
Vasc0 Geplaatst 31 augustus 2008 Geplaatst 31 augustus 2008 Op zich is dat wel te zien, dan moet de eigenaar wp1 wel wp1 noemen en wp5 ook wp5 in de additional waypoints. Maar het jammere is dat de waypoints niet aan een cache gekoppeld zitten maar er los van staan. Ook zie je helaas de 'NOTE' niet staan in een waypoint beschrijving. Maar dit komt omdat dit niet meergestuurd wordt met een GPX bestand.
madman Geplaatst 6 september 2008 Geplaatst 6 september 2008 Ik had begrepen dat de OREGON een combinatie was van de Garmin Nuovo serie (auto-navigatie met gesproken stem etc.) en de COLORADO (het veelbesproken nieuwe speeltje). Nu lees ik in dit topic vooral veel vragen/uitleg over de geocaching features m.b.t. tot andere GPS apparaten (zoals de 60C en de COLORADO) maar hoe zit het met de Nuovo features? Of is auto-navigatie gewoon ongeveer hetzelfde als bij een COLORADO, dus met een piepje en niet in de trand van een TomTom? Ik ben namelijk een van de PDA cachers en vind het zo handig dat je op 1 apparaat kunt overstappen van een volwaardige auto-navigatie (TomTom), naar een navigatie-programma met een pijltje (VitoNavigator) en naar een navigatie-programma met een kaartje (OziExplorer). Nu ben ik eigenlijk wel op zoek naar een degelijkere oplossing zoals een GARMIN, maar dan liefst wel eentje waar je dus alles op kan doen. Is de OREGON wat ik zoek?
Dallas10 Geplaatst 8 september 2008 Geplaatst 8 september 2008 Ik had begrepen dat de OREGON een combinatie was van de Garmin Nuovo serie (auto-navigatie met gesproken stem etc.) en de COLORADO (het veelbesproken nieuwe speeltje). Nu lees ik in dit topic vooral veel vragen/uitleg over de geocaching features m.b.t. tot andere GPS apparaten (zoals de 60C en de COLORADO) maar hoe zit het met de Nuovo features? Of is auto-navigatie gewoon ongeveer hetzelfde als bij een COLORADO, dus met een piepje en niet in de trand van een TomTom? Ik ben namelijk een van de PDA cachers en vind het zo handig dat je op 1 apparaat kunt overstappen van een volwaardige auto-navigatie (TomTom), naar een navigatie-programma met een pijltje (VitoNavigator) en naar een navigatie-programma met een kaartje (OziExplorer). Nu ben ik eigenlijk wel op zoek naar een degelijkere oplossing zoals een GARMIN, maar dan liefst wel eentje waar je dus alles op kan doen. Is de OREGON wat ik zoek? En daar ben ik ook benieuwd naar. Wat zijn de mogelijkheden van de Oregon voor wat betreft autonavigatie in NL en de rest van Europa. Welke kaart/software is er minimaal nodig? City Navigator? Stel dat je bijv. ook een Nuvi 760 (o.i.d.) hebt/wilt aanschaffen als voorwaardig autonavigatiepakket inclusief bluetooth carkit. Kun je dan de City Navigator kaarten op beide devices gebruiken? Is dat toegestaan? Heb je er wat aan? Groet, Dallas10
smeule Geplaatst 9 september 2008 Auteur Geplaatst 9 september 2008 (bewerkt) Ik had begrepen dat de OREGON een combinatie was van de Garmin Nuovo serie (auto-navigatie met gesproken stem etc.) en de COLORADO (het veelbesproken nieuwe speeltje). Nu lees ik in dit topic vooral veel vragen/uitleg over de geocaching features m.b.t. tot andere GPS apparaten (zoals de 60C en de COLORADO) maar hoe zit het met de Nuovo features? Of is auto-navigatie gewoon ongeveer hetzelfde als bij een COLORADO, dus met een piepje en niet in de trand van een TomTom? Ik ben namelijk een van de PDA cachers en vind het zo handig dat je op 1 apparaat kunt overstappen van een volwaardige auto-navigatie (TomTom), naar een navigatie-programma met een pijltje (VitoNavigator) en naar een navigatie-programma met een kaartje (OziExplorer). Nu ben ik eigenlijk wel op zoek naar een degelijkere oplossing zoals een GARMIN, maar dan liefst wel eentje waar je dus alles op kan doen. Is de OREGON wat ik zoek? De colorado en oregon zijn vrijwel identiek. Het ziet er net anders uit. De oregon heeft geen "gesproken stem". Het enige grote verschil in dat oregon touch screen heeft, en de colorado niet. 9 september 2008 bewerkt door smeule
Tornado Bram Geplaatst 9 september 2008 Geplaatst 9 september 2008 Reej , Als je nu een keuze zou moeten maken tussen Collorado of een Oregon welke lijkt jou dan de beste keuze? en als in de keus de map60 csx ook nog meedoet? Zijn er duidelijke verschillen? Ik lees in de forums over afwijkingen bij de collorado, de omslachtige bedieningen bij collorado en oregon om naar een volgend waypoint van een multi te gaan. Ben enorm aan het dubben tussen de map60 csx en de oregon.
Aanbevolen berichten