superstein Geplaatst 7 juli 2008 Geplaatst 7 juli 2008 Wij zijn op vakantie op de kanaaleilanden en pikken daar wat puntjes mee. Op alles eilanden liggen caches behalve op Herm. Wij zijn daar vandaag geweest en op de boot kwam het idee op om daar een virtueele cache te maken. We hebben al een idee hoe en waar. De vraag is nu, mag dit en als nee waarom niet? Gr , Superstein.
superstein Geplaatst 7 juli 2008 Auteur Geplaatst 7 juli 2008 Nee dat mag niet En waarom: virtuele caches bestaan niet meer, er moet een fysieke cache liggen (met uitzondering van de EarthCache). Alleen bestaande caches worden getolereerd ('grandfathered' in het Engels, in de officiele guidelines), met dien verstande dat als ze offline gaan ze niet meer terug kunnen komen Ok, snap het. Maar het gaat hier inderdaad om een bijzondere plek. Het eiland is gehuurd van de britse regering voor 100 jaar. (1949-2049) De toenmalige huurders , Peter en Janny Wood zijn inmiddels overleden maar hebben het eiland (3 km2) tot volle bloei laten komen. Hun dochter en schoonzoon beheren sinds 1998 het eiland. Dit lijkt me dus wel een earthcache waard.
Ridder Tiuri Geplaatst 7 juli 2008 Geplaatst 7 juli 2008 (bewerkt) Tsja, daar gelden allerlei regels weer niet voor, hoe onzinnig het ook moge zijn. Het wordt zelfs 'aangemoedigd' om maar vooral ver van huis earthcaches te bouwen voor een zooitje onzinnige speldjes. Een earthcache is wel bedoeld als een educatief iets, en met een link met geografie/geologie hebben. 'Gewoon een mooie plek' lijkt me daar niet onder te vallen. Al moet gezegd worden dat ik een flink aantal earthcaches daar weinig mee te maken vind hebben :-) Dus ongetwijfeld wordt dat direct goedgekeurd in Amerika Ik heb nog wel een idee voor geocache 854 sinds vandaag op de werelderfgoedlijst. Iemand gaat dit vast een mooi plekje vinden Educatief? rare jongens die Amerikanen Ook ik heb mijn twijfels over sommige locaties, er is nu zelfs een Dino park in Neder Saksen in de buurt van Hannover die een earthcache is geworden! Dus advies maak er een geo-cache van, je hebt iets unieks en misschien trekt het dan meer bezoekers 7 juli 2008 bewerkt door Ridder Tiuri
Team Professor X Geplaatst 7 juli 2008 Geplaatst 7 juli 2008 Tsja, daar gelden allerlei regels weer niet voor, hoe onzinnig het ook moge zijn. Het wordt zelfs 'aangemoedigd' om maar vooral ver van huis earthcaches te bouwen voor een zooitje onzinnige speldjes. Een earthcache is wel bedoeld als een educatief iets, en met een link met geografie/geologie hebben. 'Gewoon een mooie plek' lijkt me daar niet onder te vallen. Al moet gezegd worden dat ik een flink aantal earthcaches daar weinig mee te maken vind hebben :-) Dus ongetwijfeld wordt dat direct goedgekeurd in Amerika Xaa, dit is geen objectieve reactie. Wat moet Superstein nu wel niet denken Dus advies maak er een geo-cache van, je hebt iets unieks en misschien trekt het dan meer bezoekers 1. Kan en wil je regelmatig onderhoud plegen aan de cache? Zo nee, niet aan beginnen. 2. Krijg je toestemming van de eigenaars om wat te mogen verstoppen? Zo nee, ook niet aan beginnen. 3. Wil je daarom een virtuele cache leggen? Zo ja, pech, mag niet meer.
Aanbevolen berichten