Spring naar bijdragen

GSAK start niet


huapalupa

Aanbevolen berichten

Goed, dan ben je dus zover dat je GSAK wilt gaan gebruiken, je wilt tenslotte verder met je geocachen :lol1:

Premium member geworden, GSAK gedownload, GSAK geïnstalleerd, vinkje bij startup GSAK, en vol verwachting klopt ons hart...

Helaas, het komt niet verder dan het introscherm...

Verwijderen, opnieuw installeren, weer verwijderen, opnieuw opstarten, oudere versie proberen, met virusscan, zonder virusscan, niets helpt...

Nu heb ik dit draadje wel gevonden, maar daar staat geen antwoord in...

Zie ik iets over het hoofd???

 

Wie o wie kan mij verder helpen???

 

Edit: Versie 7.2.2.23 met WinXP.

bewerkt door huapalupa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Goed, dan ben je dus zover dat je GSAK wilt gaan gebruiken, je wilt tenslotte verder met je geocachen :lol1:

Premium member geworden, GSAK gedownload, GSAK geïnstalleerd, vinkje bij startup GSAK, en vol verwachting klopt ons hart...

Helaas, het komt niet verder dan het introscherm...

Verwijderen, opnieuw installeren, weer verwijderen, opnieuw opstarten, oudere versie proberen, met virusscan, zonder virusscan, niets helpt...

Nu heb ik dit draadje wel gevonden, maar daar staat geen antwoord in...

Zie ik iets over het hoofd???

 

Wie o wie kan mij verder helpen???

 

Edit: Versie 7.2.2.23 met WinXP.

Komt me wel bekend voor, en dan was het toch iets met de virusscanner of zo. Heb je wel eens gezocht op het GSAK forum? http://gsak.net/board/

 

Tijdens installeren moet je trouwens administrator rechten hebben.

bewerkt door Mars Express
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krijg je ook een foutmelding? Als dat het geval is dan is er maar een oplossing:

 

Backup maken van de databases

Backup maken van de GSAK map

GSAK map geheel verwijderen

GSAK opnieuw installeren

Backup database terug zetten

 

Opstarten.

Als de foutmelding terug komt

Opnieuw beginnen en ipv bovenstaande backup terug zetten eerst opstartenen

Eerder backup van de dataterug zetten (ik hoop dat je die hebt)

 

Pas als GSAK weer draait kan je de macro's en andere instellingen terugzetten. Een voor een en iedere keer

weer opnieuw testen tussendoor. Bij fout.... je raadt het al..... opnieuw....

 

Ik heb deze al zo'n X keer gehad, nu niet meer, afkloppen.

 

Als dit helemaal niet werkt. Helaas de database heb je waarschijnlijk wel als backup.

Dan moet je verder zonder je eerder ingestelde opties, macro's en andere instellingen.

 

Clyde kon me hier ook niet mee helpen en ik ben door schade en schande uiteindelijk (na veel verlies van cache gegevens) tot deze oplossing gekomen.

Ik heb nu elfs standaard een autosyc opdemap staan zodat ik altijd een spiegel heb.

 

Succes ermee, (eventueel een PM voor verdere hulp)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog niet eens een database, laat staan een backup...

Ik wilde GSAK graag gaan gebruiken, want ik zie hier allemaal positieve verhaaltjes :lol1:

Maar helaas, ik heb geen idee hoe het eruit ziet, want ik kom niet verder dan het introscherm :lol1:

bewerkt door huapalupa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog niet eens een database, laat staan een backup...

Ik wilde GSAK graag gaan gebruiken, want ik zie hier allemaal positieve verhaaltjes :lol1:

Maar helaas, ik heb geen idee hoe het eruit ziet, want ik kom niet verder dan het introscherm :lol1:

En dan? kan je GSAK dan wel weer afsluiten?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het andere draadje wat je zelf eerder al aanhaalde gaf ik al aan dat het kan zitten in de path settings.

 

Kijk en vergelijk eens de instellingen op je laptop en de andere computer waar GSAK niet werkt.

Je kunt het bekijken door in een dos scherm (uitvoeren, cmd) het commando set te geven gevolgd door een enter.

Je zult dan een overzicht krijgen met instellingen.

Ik verwacht dat je problemen hebt met de PATH settings.

 

Onder XP kun je dingen aanpassen via de eigenschappen van deze computer, kies vervolgens op het tabblad uitgebreid of advanced onderaan naar de knop omgevings variabelen.

Je komt vervolgens in het schermpje waar je algemene instellingen voor de dan aangemeldde gebruiker kunt aanpassen of de systeemvariabelen.

Aan de opbouw kun je zien wat de bedoeling is, GSAK zal zichzelf aan het einde toevoegen, mocht er dus halverwege een fout staan dan zal e.e.a. niet werken. :)

 

Je hebt het nu op de laptop in ieder geval werkend, dus je kunt weer vooruit.

 

Groeten Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...