huapalupa Geplaatst 3 juli 2008 Geplaatst 3 juli 2008 (bewerkt) Goed, dan ben je dus zover dat je GSAK wilt gaan gebruiken, je wilt tenslotte verder met je geocachen Premium member geworden, GSAK gedownload, GSAK geïnstalleerd, vinkje bij startup GSAK, en vol verwachting klopt ons hart... Helaas, het komt niet verder dan het introscherm... Verwijderen, opnieuw installeren, weer verwijderen, opnieuw opstarten, oudere versie proberen, met virusscan, zonder virusscan, niets helpt... Nu heb ik dit draadje wel gevonden, maar daar staat geen antwoord in... Zie ik iets over het hoofd??? Wie o wie kan mij verder helpen??? Edit: Versie 7.2.2.23 met WinXP. 3 juli 2008 bewerkt door huapalupa
Mars Express Geplaatst 3 juli 2008 Geplaatst 3 juli 2008 (bewerkt) Goed, dan ben je dus zover dat je GSAK wilt gaan gebruiken, je wilt tenslotte verder met je geocachen Premium member geworden, GSAK gedownload, GSAK geïnstalleerd, vinkje bij startup GSAK, en vol verwachting klopt ons hart... Helaas, het komt niet verder dan het introscherm... Verwijderen, opnieuw installeren, weer verwijderen, opnieuw opstarten, oudere versie proberen, met virusscan, zonder virusscan, niets helpt... Nu heb ik dit draadje wel gevonden, maar daar staat geen antwoord in... Zie ik iets over het hoofd??? Wie o wie kan mij verder helpen??? Edit: Versie 7.2.2.23 met WinXP. Komt me wel bekend voor, en dan was het toch iets met de virusscanner of zo. Heb je wel eens gezocht op het GSAK forum? http://gsak.net/board/ Tijdens installeren moet je trouwens administrator rechten hebben. 3 juli 2008 bewerkt door Mars Express
huapalupa Geplaatst 3 juli 2008 Auteur Geplaatst 3 juli 2008 Yep, op dat forum heb ik ook al gezocht...
Mars Express Geplaatst 3 juli 2008 Geplaatst 3 juli 2008 Yep, op dat forum heb ik ook al gezocht...Gebruik je Norton anti virus soms?
LTeunis Geplaatst 3 juli 2008 Geplaatst 3 juli 2008 Krijg je ook een foutmelding? Als dat het geval is dan is er maar een oplossing: Backup maken van de databases Backup maken van de GSAK map GSAK map geheel verwijderen GSAK opnieuw installeren Backup database terug zetten Opstarten. Als de foutmelding terug komt Opnieuw beginnen en ipv bovenstaande backup terug zetten eerst opstartenen Eerder backup van de dataterug zetten (ik hoop dat je die hebt) Pas als GSAK weer draait kan je de macro's en andere instellingen terugzetten. Een voor een en iedere keer weer opnieuw testen tussendoor. Bij fout.... je raadt het al..... opnieuw.... Ik heb deze al zo'n X keer gehad, nu niet meer, afkloppen. Als dit helemaal niet werkt. Helaas de database heb je waarschijnlijk wel als backup. Dan moet je verder zonder je eerder ingestelde opties, macro's en andere instellingen. Clyde kon me hier ook niet mee helpen en ik ben door schade en schande uiteindelijk (na veel verlies van cache gegevens) tot deze oplossing gekomen. Ik heb nu elfs standaard een autosyc opdemap staan zodat ik altijd een spiegel heb. Succes ermee, (eventueel een PM voor verdere hulp)
huapalupa Geplaatst 4 juli 2008 Auteur Geplaatst 4 juli 2008 (bewerkt) Ik heb nog niet eens een database, laat staan een backup... Ik wilde GSAK graag gaan gebruiken, want ik zie hier allemaal positieve verhaaltjes Maar helaas, ik heb geen idee hoe het eruit ziet, want ik kom niet verder dan het introscherm 4 juli 2008 bewerkt door huapalupa
@rend Geplaatst 4 juli 2008 Geplaatst 4 juli 2008 Stuur eens een e-mail naar de Clyde, de geestelijk vader van GSAK en het is waarschijnlijk binnen 24 uur opgelost. Succes
Mars Express Geplaatst 4 juli 2008 Geplaatst 4 juli 2008 Ik heb nog niet eens een database, laat staan een backup...Ik wilde GSAK graag gaan gebruiken, want ik zie hier allemaal positieve verhaaltjes Maar helaas, ik heb geen idee hoe het eruit ziet, want ik kom niet verder dan het introscherm En dan? kan je GSAK dan wel weer afsluiten?
huapalupa Geplaatst 4 juli 2008 Auteur Geplaatst 4 juli 2008 Ik kan hem wel afsluiten, maar dan geeft windows de melding dat het programma niet reageert... Mischien dat een mailtje naar Clyde idd de beste oplossing is...
huapalupa Geplaatst 11 juli 2008 Auteur Geplaatst 11 juli 2008 Ik heb het maar op mijn laptop met een schone winXP installatie gezet, draait als een zonnetje... Grote voordeel is dat ik het dan ook nog eens mee kan nemen, dus ik laat het maar zo...
pa3fus Geplaatst 11 juli 2008 Geplaatst 11 juli 2008 In het andere draadje wat je zelf eerder al aanhaalde gaf ik al aan dat het kan zitten in de path settings. Kijk en vergelijk eens de instellingen op je laptop en de andere computer waar GSAK niet werkt. Je kunt het bekijken door in een dos scherm (uitvoeren, cmd) het commando set te geven gevolgd door een enter. Je zult dan een overzicht krijgen met instellingen. Ik verwacht dat je problemen hebt met de PATH settings. Onder XP kun je dingen aanpassen via de eigenschappen van deze computer, kies vervolgens op het tabblad uitgebreid of advanced onderaan naar de knop omgevings variabelen. Je komt vervolgens in het schermpje waar je algemene instellingen voor de dan aangemeldde gebruiker kunt aanpassen of de systeemvariabelen. Aan de opbouw kun je zien wat de bedoeling is, GSAK zal zichzelf aan het einde toevoegen, mocht er dus halverwege een fout staan dan zal e.e.a. niet werken. Je hebt het nu op de laptop in ieder geval werkend, dus je kunt weer vooruit. Groeten Jan-Willem.
gammo_team Geplaatst 11 juli 2008 Geplaatst 11 juli 2008 Zeker weten dat het antwoord hierop op de GSAK site te vinden is. Ik had hetzelfde probleem en via de GSAK site opgelost. (Maar ik weet niet meer hoe? Gammo Dit was um voor mij: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...amp;#entry13949 Suc6 Gammo
huapalupa Geplaatst 14 juli 2008 Auteur Geplaatst 14 juli 2008 Eeehm, laten we het erop houden dat het niet de meest tradionele manier is om een programma werkend te krijgen Maar het werkt wel!!! Thnx
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden