technetium Geplaatst 28 juni 2008 Geplaatst 28 juni 2008 Ik fiets dagelijks langs de spoorlijn naar Tilburg. Dan kom ik langs een aantal plaatsen waarvan ik denk: "Dit zou een mooie cachelocatie zijn". Nu is er een regel die zegt dat caches niet binnen 50 meter van een spoorlijn geplaatst mogen worden. Ik neem aan dat die regel bedoeld is om te voorkomen dat mensen tijdens het cachen onder een trein terecht komen. Op de plaats waar ik de cache wil plaatsen zit tussen het spoor en de cache nog een fietspad, geluidswerking en een hek. Het gevaar dat daar een cacher per ongeluk door een trein geschept wordt is op die plek niet aanwezig. Hoe wordt op zo'n plaats met de 50m regel omgegaan? Persoonlijk vind ik dat het bij regels vooral van belang is dat het doel wat met een regel beoogd wordt gehaald wordt. Regels handhandhaven omdat het nu eenmaal de regel is, regel zijn regels, doet mij te veel aan "Befehl ist Befehl" denken. De reden dat ik deze vraag hier stel en niet aan Kruimeldief is omdat ik vermoed dat dit forum daar ook best iets zinning over kan zeggen en dat Kuimeldief in de tijd dat het hem kost om deze vraag te beantwoorden ook een cache had kunnen goedkeuren. Tc
Malyenki Geplaatst 28 juni 2008 Geplaatst 28 juni 2008 Als je in een reviewersnote aangeeft dat er een hek/sloot/... tussen zit, dan zal er niet zo'n heel groot probleem van gemaakt worden. Tenminste, dat is mijn ervaring. Maar je moet het dus wel aangeven bij het aanmelden van een cache.
Track_leader Geplaatst 28 juni 2008 Geplaatst 28 juni 2008 hmm zo lang het ammo kistje de trein niet hindert is het wel okay denk ik ff serieus.. als er een hooghek tussen een weg (fietspad ed) en spoorlijn is dan zou het best kunnen. Echter er zijn altijd mensen die aan de verkeerde kant van het spoor uitkomen en dan over het spoor hobbelen... Ik heb al een aantal caches gedaan die echt aan de rand van het spoor lagen maar altijd met een hek er tusssen!
Kruimeldief Geplaatst 28 juni 2008 Geplaatst 28 juni 2008 En Kruimel is nooit zwart/wit Dus befehl ist befehl zoals jij het omschrijft ken ik niet, of het moet nadrukkelijk door de overheid verzocht zijn. Zoals de 500 meter die nu geldt bij vliegvelden. Als je helemaal niets uitlegt is het een nee. Als je me duidelijk kunt maken dat bij wijze van spreken jouw "maar" 10 meter geen gevaar oplevert ivm, bebossing, sloten, hekken en dergelijke, maak ik geen problemen. Het moet wel duidelijk zijn voor me. Dat geldt in feite bij iedere cache. Een note aan de reviewer wordt te vaak vergeten. Evenens een reactie op mijn reviewernotes. Het is alsof ik soms tegen mezelf zit te "kleppen". Nooit iets uitleggen in email, altijd in reviewernotes. Er zijn immers meer reviewers en ze kunnen allemaal de reviewernotes lezen, maar natuurlijk niet mijn mail. Regels handhaven omdat het eenmaal de regels zijn is wel gemakkelijker. Het voorkomt alle discussies later met anderen die eenzelfde cache willen plaatsen en ook geen 50 meter afstand bewaren en er helemaal niets tussen zit en dus wel gevaal oplevert. geheid krijg ik dan als antwoord op mijn nee, altijd weer een "ja, maar zij en zij en zij mogen het wel... En voordat we dan de lucht geklaard hebben zijn we maar zo weer 3 a 4 reviewernotes en een week verder. Als de lucht dan ook nog maar geklaard wordt en de andere kant niet stoicijns doorgaat met zijn/haar gezever.
technetium Geplaatst 28 juni 2008 Auteur Geplaatst 28 juni 2008 En Kruimel is nooit zwart/wit (...) Als je me duidelijk kunt maken dat bij wijze van spreken jouw "maar" 10 meter geen gevaar oplevert ivm, bebossing, sloten, hekken en dergelijke, maak ik geen problemen. Het moet wel duidelijk zijn voor me. Dank je wel Kruimel. Heel duidelijk. Meer kan ik niet vragen. Ik ga e.e.a. uitwerken. Bedankt Moderators, volgens mij valt er niets meer toe te voegen, dus kan het draadje gesloten worden. Tc
Aanbevolen berichten