lauya Geplaatst 18 april 2002 Share Geplaatst 18 april 2002 At your service! :0 :devil: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kapper Geplaatst 18 april 2002 Share Geplaatst 18 april 2002 als je de dagen en nachten even lang wil houden, zou je dan niet een koers evenwijdig aan de aardas moeten aanhouden ? dus 66.5 of 246.5 graad ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kapper Geplaatst 18 april 2002 Share Geplaatst 18 april 2002 ja, ik slaap er ook slecht van .......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lauya Geplaatst 18 april 2002 Share Geplaatst 18 april 2002 HAHA, hou op hoor!! Ik geloof niet dat mijn boek daar antwoord op heeft... Ik weet wel dat de vrouw waar de Prof. het over had 'Aouda' heette... en dat mijn boek plaatjes heeft!! Jee!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lauya Geplaatst 18 april 2002 Share Geplaatst 18 april 2002 Nou, ik heb wel genoeg aandacht aan dit beestje besteed.. Hij gaat vanuit Stoned, Canada, naar Great Wall Treasure at Simatai , in China! Jaja, bij de Chineze Muur! Kijk alsjeblieft ff naar de foto's bij het logje... WAUWIE! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
broek Geplaatst 18 april 2002 Share Geplaatst 18 april 2002 als je de dagen en nachten even lang wil houden, zou je dan niet een koers evenwijdig aan de aardas moeten aanhouden ?dus 66.5 of 246.5 graad ? Volgens mij zou je evenwijdig aan de evenaar moeten gaan, maar die twee graden, zijn de twee keerkringen. Dat betekent dat dat twee uiterste posities zijn. De graad waarbij de dag evenlang is als de nacht verschuift elke dag. In een half jaar is de uiterste posite bereikt vanaf de andere uiterste positie. Als die op N 23 30.000 en Z 23 30.000 graden liggen (niet 66.5 en 264.5) verschuift de positie van de gelijke dag/nacht verhouding dus elke dag (47 graad / (0.5*365.2422) = 0.25736 graad per dag => 0 15.442 per dag verschuift het evenwicht [b:post_uid0]gemiddeld[/b:post_uid0] naar het zuiden of noorden. (Aangenomen dat de aarde perfect rond is.) Nu weet ik al dat dit verhaal niet klopt, het is alleen geldig op de dag dat de zon precies over de evenaar gaat. Heeft iemand een meer info? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kapper Geplaatst 19 april 2002 Share Geplaatst 19 april 2002 Ja Broek ik weet het weer. Tussen de keerkringen !! maar ook elders op 21 maart en 21 september ..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden