Spring naar bijdragen

De eerste virtuele travel bug


Gast 108-1012845392

Aanbevolen berichten

mag ie ook zes keer de wereld rond?! :D

Want dat gaat wel snel zo, als ie er tachtig dagen over moet doen.

 

Trouwens, Jules verne deed in het echt 79 dagen over zijn reis, omdat ie nog niet wist (of geen rekening hield met) dat er verschillende tijdzone's waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Trouwens, Jules verne deed in het echt 79 dagen over zijn reis, omdat ie nog niet wist (of geen rekening hield met) dat er verschillende tijdzone's waren.

 

En dan de huiskamer vraag. Misschien iets voor Lupardi. Reisde Jules naar het oosten of westen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier moet ik natuurlijk op inhappen.

 

De aarde draait 80 maal om zijn as. Welke kant draait hij op? Naar de zon toe dus naar het oosten.

Ik moet het in 1 dag minder doen dat wil zeggen ik moet de zon 1 keer minder zien opkomen. Dus ik moet van de zon weglopen: naar het westen.

 

Dit lijkt een prachtig logisch antwoord nietwaar?....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij loopt voor op schema.. hij is zojuist aangekomen in de virtuele cache: Castle view

 

Hij mag pas verder als iemand (zinnig lijkende) antwoorden op de vraag heeft gegeven....Jules moet dus nog denken ook!

 

Hij gaat weer naar het westen! Foute windrichting of een GPS error?

 

Leuke onzin dit.... Heeeeeerlijk!!!!! Helemaal GOED

 

Rob en Anke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet het in 1 dag minder doen dat wil zeggen ik moet de zon 1 keer minder zien opkomen. Dus ik moet van de zon weglopen: naar het westen.

 

Dit lijkt een prachtig logisch antwoord nietwaar?.... 

 

Prof....prof....

 

Dat valt me een klein beetje tegen, denkt u toch eens goed na. Jules dacht de reis in 80 dagen te hebben gedaan, maar deed er in werkelijkheid 79 dagen over. Dat betekent dat iedere dag 1/80 deel korter was voor Jules. Als de dagen korter zijn, moet de zon eerder onder gaan (18 minuten). Jules zag de zon 1x meer ondergaan dan de thuisblijvers. Daarvoor moet je naar het [b:post_uid0]oosten[/b:post_uid0] reizen en niet naar het westen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit lijkt een prachtig logisch antwoord nietwaar?.... 

 

Prof....prof....

 

Dat valt me een klein beetje tegen, denkt u toch eens goed na.

[...]

Daarvoor moet je naar het [b:post_uid0]oosten[/b:post_uid0] reizen en niet naar het westen.

Toen ik het schreef (het was laat in de avond, )dacht ik, wie trappen er niet in? Ik kwam niemand en in ben gaan slapen. Maar er was nog iemand wakker zie ik vanochtend. Mijn redenering heeft een goede 1 1/2 uur stand gehouden voordat die gecorrigeerd werd.

Gelukkig is hier in dit forum een gezond wantrouwen tegen 'autoriteiten' aanwezig en gebruikt men zijn eigen verstand. Hulde!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha! VanLinde jij snapt het!!!

 

Als je naar het oosten vliegt/reist, reis je tegen de tijd in, daarom heb je ook ontzettende last van een jetlag (als je snel een grote afstand overbrugt)! Als je naar het westen vliegt heb je daar meestal veel minder last van.

 

Nog meer vragen? Misschien dat het dan wat leuker word om en te verplaatsen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ligt de oorsprong van internet?

In cyberspace.

 

Maar om konkreet te blijven: het allereerste dat de naam Internet verdient (meer dan 2 computers met elkaar) is:"

1969

ARPANET commissioned by DoD for research into networking Nodes are stood up as BBN builds each IMP [Honeywell DDP-516 mini computer with 12K of memory]; AT&T provides 50kbps lines

Node 1: UCLA (30 August, hooked up 2 September)

Function: Network Measurement Center

System,OS: SDS SIGMA 7, SEX

Node 2: Stanford Research Institute (SRI) (1 October)

Network Information Center (NIC)

SDS940/Genie

Node 3: University of California Santa Barbara (UCSB) (1 November)

Culler-Fried Interactive Mathematics

IBM 360/75, OS/MVT

Node 4: University of Utah (December)

Graphics

DEC PDP-10, Tenex "

 

Er komen dus vier plaatsen in aanmerking voor 'het begin van...'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 73-1011035307

hey. dat antwoord wist ik ook! Staat allemaal in dat dikke boek "hackerproof".

Aanradertje trouwens als je interesse hebt in netwerkbeveiliging.  :D

 

 

De situatie die de prof schetst (hierboven) lijkt op de huidige infrastruktuur van UPC.

 

Amsterdam node 1: 386 met 4 Mb ram.

Amsterdam node 2: pentium 75 met 8! mb (SERVER)

3 telefoonlijntjes van 1200 baud die het alleen maar doen als jij ligt te slapen.

 

Ik heb trouwens nog mijn twijfels welke theorie de juiste is in het 80 dagen vraagstuk. Op het moment voel ik nog meer voor de oorspronkelijke theorie van de prof. De truuk zit hem in de definitie van een "dag". Is dat van 6 am tot 6 pm of kijken we naar de zon?? In dat laatste geval is de eerste stelling juist. In het eerste geval klopt het jet-lag verhaal natuurlijk weer beter maar dat komt omdat je in dat geval (een stuk) nachtrust [b:post_uid2]overslaat[/b:post_uid2] en niet omdat je dagen langer worden.

 

Mijn conclusie:

Als Jules naar het westen is gegaan heeft hij bij elke dag een stukje extra tijd gekregen waardoor hij uiteindelijk de laatste dag niet nodig had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de tijd van Jules Verne hadden ze nog niet zoveel klokjes :D

 

Als je naar het oosten reist, zit je in verschillende tijdzones steeds een uurtje later, naar het westem, zit je dus een uurtje vroeger.

 

Jules Verne zat op zijn boot, of wat dan ook, naar het oosten en toen hij het 's avonds donker zag worden, dacht hij: Weer een dag voorbij! Maar eigenlijk was het in zijn vertrek plaats bij wijs van spreken een uur vroeger... Zo ging dat een tijd je door, en gingen er een aantal uren (ongeveer 24) 'verloren'. Omdat Jules dacht, dat er steeds een dag voorbij was, terwijl hij nog wel een paar uur had. Hij had dus kortere dagen.

 

Was hij naar het westen gereisd, had hij langere dagen gehad, en dus zijn reis niet in 80 dagen kunnen doen, maar in 81.

 

Het zou trouwens bij allebei de richtingen nog steeds 'reis om de wereld in 80 dagen' heetten, omdat ze in die tijd nog niet zo slim waen als wij  :D  :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dit is het verhaal over de oorsprong van Internet.

 

De geschiedenis van internet is vooral een Amerikaans verhaal. Met name

door forse investeringen in militair onderzoek naar

informatietechnologie in de jaren vijftig en zestig, bereikten de VS een

grote voorsprong op het gebied van computer- en netwerktechnologie. De

Amerikaanse defensieafdeling ARPA, die verantwoordelijk was voor dit

onderzoek, wilde een netwerk dat het mogelijk zou maken om op afstand te

werken op supercomputers. Daarnaast moest dit netwerk zodanig zijn

ingericht dat het een nucleaire aanval zou overleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...