Dopey1311 Geplaatst 3 juni 2008 Geplaatst 3 juni 2008 Ik heb een leuke multicache gevonden die ik graag wil doen, alleen weet ik niet of mijn gps dit kan. Er staat een aanwijzing: "maak een peiling van 14° en 237meter", kan dit wel met een gps zonder magnetisch kompas en zo ja, hoe doe ik dat? Uit de handleiding wordt ik niet echt wijzer.
kalkendotters Geplaatst 3 juni 2008 Geplaatst 3 juni 2008 Ik heb een leuke multicache gevonden die ik graag wil doen, alleen weet ik niet of mijn gps dit kan.Er staat een aanwijzing: "maak een peiling van 14° en 237meter", kan dit wel met een gps zonder magnetisch kompas en zo ja, hoe doe ik dat? Uit de handleiding wordt ik niet echt wijzer. Wat hier staat kun je niet.... (niemand trouwens) Wat je wel kunt doen is een projectie maken van 237m over 14°. Dat vindt je in het menu als je een waypoint hebt geselecteerd.
Krijgertjes Geplaatst 3 juni 2008 Geplaatst 3 juni 2008 Ik heb een leuke multicache gevonden die ik graag wil doen, alleen weet ik niet of mijn gps dit kan.Er staat een aanwijzing: "maak een peiling van 14° en 237meter", kan dit wel met een gps zonder magnetisch kompas en zo ja, hoe doe ik dat? Uit de handleiding wordt ik niet echt wijzer. Projecteren kan heel goed met een 60cx. Selecteer eerst een waypoint van waaraf je wilt projecteren. Kies dan via menu de optie project waypoint. Daar kun je graden en afstand invullen maar kijk eerst of je de eenheid km kunt vervangen door m (naar km navigeren en dan enter). Succes.
Dopey1311 Geplaatst 4 juni 2008 Auteur Geplaatst 4 juni 2008 Wat hier staat kun je niet.... (niemand trouwens) Het is toch een zeer ervaren geocacher die diverse leuke routes heeft uitgezet, misschien hoorde dit bij het puzzelen Ik had gisteravond in de pdf handleiding en even snel op Google gezocht op "peiling" en vond alleen uitleg waar boven stond dat het alleen voor de uitvoeringen met magnetisch kompas gold, ik kreeg al bijna spijt toch nog op die laatste 50 euro (meerprijs) te hebben beknibbeld. Als "projecteren" staat het er wel in, dat was me niet opgevallen. Bedankt, hier kan ik verder mee.
De Roode Loper Geplaatst 4 juni 2008 Geplaatst 4 juni 2008 Sterker nog, het kan zelfs met de "basis" GPS60 en daar kun je bijv. deze cache mee lopen.
Dopey1311 Geplaatst 4 juni 2008 Auteur Geplaatst 4 juni 2008 Sterker nog, het kan zelfs met de "basis" GPS60 en daar kun je bijv. deze cache mee lopen. Reclame maken?? We zijn nog maar net begonnen met geocachen, maar ik ben er wel achter dat we dit soort caches het leukste vinden, je auto ergens neer zetten (en die voorlopig even vergeten), lekker een poosje bezig zijn met wandelen, een puzzeltje en leuke dingen zien. Ik heb je cache in mijn bookmarks gezet, naar Hattem wilden we toch nog een keer deze zomer. * staat voor keer (of maal) en / staat voor gedeeld door? Voor iemand die tot vorige week nog nooit met GPS'en te maken heeft gehad is de hele materie wel even wennen, ik zal voorlopig nog wel blijven leren denk ik. Zo bracht de term "true" in jouw cache me weer even aan het zoeken, en via via kwam ik er ook weer achter dat je i.p.v. een windstreek aanduiding je ook een gradenaanduiding kunt instellen, waarmee je via de aanwijzer op de kaart ook een projectie kan maken, maar die schijnt iets minder nauwkeurig te zijn?
De Roode Loper Geplaatst 4 juni 2008 Geplaatst 4 juni 2008 * staat voor keer (of maal) en / staat voor gedeeld door? Zo bracht de term "true" in jouw cache me weer even aan het zoeken, en via via kwam ik er ook weer achter dat je i.p.v. een windstreek aanduiding je ook een gradenaanduiding kunt instellen, waarmee je via de aanwijzer op de kaart ook een projectie kan maken, maar die schijnt iets minder nauwkeurig te zijn? Zorg dat je de GPSr op "true" hebt ingesteld.
Dopey1311 Geplaatst 4 juni 2008 Auteur Geplaatst 4 juni 2008 Zorg dat je de GPSr op "true" hebt ingesteld. Dat bleek hij al te staan. Grappig hoe je een vraag beantwoord krijgt met een antwoord wat weer drie nieuwe vragen oproept. Ik ben me net een beetje aan het verdiepen in de materie ware en magnetische noorden, het is nu eenmaal leuk als je ergens mee bezig bent ook een beetje te weten waar het nu eigenlijk over gaat. Vroeger, ik wordt ook al een jaartje ouder en heb het steeds vaker over vroeger :-), moesten we daarvoor naar de bibliotheek, hopen dat er een boek over bestond en dat dat niet uitgeleend was, wel een verschil met nu, je rammelt een paar zoekwoorden in bij Google of stelt een vraag op een forum en je bent weer op de hoogte. (en ongemerkt vaak vele uren en een stijve rug verder) Vroeger was alles beter gaat niet altijd op
Aanbevolen berichten