Spring naar bijdragen

Probleempje met kabel aansluiten. Graag hulp.


Fientje

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een GPS met kabel voor aansluiting op pc. Die kabel moet in de seriele poort. Maar die is bij mij al in gebruik door de muis.

Heb ik de muis er even afgehaald (wel ondhandig zo zonder muis) want ik wilde toch graag testen. En met easy gps contact willen maken tussen pc en gps maar mijn pc-beeld slaat op hol: over het pc beeld schieten menu's. Het lijkt wel of dat wat er over het kabeltje gaat beschouwd wordt als muisinstructies. Als ik de gps uit zet stopt het.

 

Wie weet wat ik moet doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De kortste klap lijkt mij: koop een ps/2 muis, sluit die aan op de ps/2 poort van jouw pc en maak zo de seriele poort vrij voor je gps.

Moet werken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...in gebruik door de muis...easy gps contact...pc-beeld slaat op hol...beschouwd wordt als muisinstructies...

Dit is idd het geval...

De hierboven genoemde oplossing is een goede...ps2 muis.

Wel moet je dan zorgen dat je je seriele poort loskoppelt van het opstarten van je muis.

Dan verder aan de slag.

 

Wat ook kan (mits usb in je pc zit) een usb converter kopen (vanaf 22 euro te koop) (zie ook dit draadje en dan ongeveer het 13e bericht (poster is sinterklaas) die heeft in zijn postje een hoop linkjes staan naar usb converters.

 

Hopelijk het je er wat aan,

Groeten remco

 

:crybaby:B):thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmmm, als ik dit zo lees zijn er twee mogelijkheden:

 

1: De PC van Fientje is dusdanig oud dat er geen ps/2 muis bijgeleverd is.

2: Fientje gebruikt de muis van haar oude pc.

 

In beide gevallen ga ik uit van geen USB aansluitingen.

 

In geval 1: Er zit een 21 pins serieele aansluiting op de pc (com 2) -> Koop een 21 pins naar 9 pins serieele convertor en sluit je GPS daarop aan. Stel daarna de GPS software in op com 2

In geval 2: Zie antwoord Hawkeyes :crybaby:

 

Zo niet: PM de specificaties van je hardware ff.

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee,

Bedankt allen voor jullie reactie.

Ik heb geen usb maar ik kan eventueel wel een ps/2 muis aansluiten dus dat ga ik dan maar doen. Mmm... vreemd dat ik die niet al had als dat de standaard is. Mijn PC is helemaal niet zo oud een Pentium II.

Groetjes,

Fientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, USB zit inderdaad niet op alle Pentium 2 PC's. Is pas echt standaard vanaf de Pentium 3 (en dan nog niet eens alle modellen). Je muis vervangen voor een PS/2 muis en de Com 1 poort gebruiken is dan een goede oplossing. Succes ermee!

 

Ps. Als je in deze handel zit is alles ouder dan drie maanden verouderd, sorry :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...