Spring naar bijdragen

verschil tussen handgps en autogps


Elmer1978

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

 

Hier weer een newbie (pas 2 gevonden caches) met een vraag.

Ik heb een garmin extrex gps. Dat ding heb ik al een heeeeeele tijd (ooit eens gewonnen) maar ik heb nu pas het geocachen ontdekt! Aangezien ik nog niet helemaal thuis ben wat betreft de gps heb ik ook mijn autonavigatie ingeschakeld. En wat blijkt? Sta ik vanavond bij een cache (gereden volgens mij autogps) en mijn extrex geeft aan dat ik nog 160 meter verder moet. Rarara hoe kan dat? Volgens de foto's die bij de cachepagina staan heb ik gezien bij thuiskomst dat mijn autogps exact goed zat.

Waar kan dit verschil in zitten? Want op deze manier is mijn etrex natuurlijk onbruikbaar...

Is het trouwens ''legaal" om je autogps te gebruiken?

 

Groeten,

 

Elmer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Elmer,

 

Welkom op het forum. :thumbdown:

 

Je moet even kijken naar het mapdatum, ook wel kaartdatum genoemd. Waarschijnlijk staat die bij jou op 'Dutch', maar die moet voor het geocachen op 'WGS84' staan. Dat is een afspraak bij het geocachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een autonavigatiesysteem werkt prima om naar de parkeerplaats van de cache te komen. Maar in het veld is een handheld makkelijker. Een TomTom stuurt je dan steeds weer naar wegen. Had je de cache waar je 160 meter "afwijking had nog wel gevonden? Een spoilerfoto kan ook als hint worden bedoeld, en dan is een afwijking niet vreemd. De foto laat alleen zien dat je in de buurt bent.

 

Zoals Peetee al zei: controleer je kaartdatum. En ook de notatie van de graden.

 

Welkom en succes bij het vinden van je volgende cache

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tips. Hij stond inderdaad op dutch. Heb het nu veranderd en dat ga ik dan van de week maar eens uitproberen. De cache heb ik overigens niet gevonden, omdat ik niet wist op welke locatie ik moest zoeken (de gps locatie of de autogps locatie). Mooie cache is dus om van de week revanch te behalen!

 

Groet,

 

Elmer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...