Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik zit momenteel op Aruba en moet mensen met jeeps over het eiland laten rijden. Zij krijgen daarvoor GPSmap 60's mee. Er is een kaart van Aruba ingeladen.

Volgens mij staan alle instellingen goed, maar wanneer ik naar een plaats wil navigeren zegt het ding altijd dat er geen wegen in de buurt zijn waardoor het geen route kan aanmaken. Ik wil dus dat het ding zegt waar je links en rechts moet; niet hemelsbreed.

Waarom vind het ding geen wegen? Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Geplaatst (bewerkt)

In het algemeen zijn er 2 soorten kaarten.

- met route informatie

- zonder route informatie

Vraag is welke kaart zit er in de GPS.

Meeste topografische kaarten zijn zonder route informatie.

Waarschijnlijk zijn het kaarten in de GPS zonder route informatie.

En dan gaat hij nooit zeggen dat je links of rechts af moet.

Als de kaarten wel route informatie bevatten dan moet je eens kijken bij

Menu

Menu

Instellingen

Routering

Begeleidingsmethode

Deze moet dan staan op “Volg wegen”

bewerkt door deBruineBeren
Geplaatst

Hij staat inderdaad wel goed ingesteld op 'volg wegen'. Ik ga er dus van uit dat er geen kaarten met route-informatie in zitten.

Hoe kan ik deze kaarten krijgen en op het apparaat zetten? Ik ben best bereid er voor te betalen wanneer dit moet om te kunnen downloaden o.i.d. Ik ben erg dankbaar wanneer u nog even kan helpen!

Geplaatst

Het probleem is, ik weet niet of die wel bestaan.

Ik heb in de verzameling maar twee kaarten van Aruba:

Mapcenter en Caribbean Map Project beide zonder route info.

De software om kaarten met route informatie te maken kost nog al wat geld :eek:

Maar als iemand het weet of deze kaarten bestaan dan zou het toch de lokale verkoper/importeur van Garmin moeten zijn.

Geplaatst (bewerkt)

Op www.gps-info.nl vond ik dit pakketje. Ik heb het even getest in Mapsource en het lijkt precies wat je zoekt. Het routeert in ieder geval in Mapsource. :eek:

bewerkt door Peetee
Geplaatst

Het bovenstaande 'pakketje' waar Petee het over heeft werkt in zoverre, dat ik nu in Mapsource 2 punten kan selecteren, waar vervolgens keurig via wegen een route naartoe wordt gelegd.

Echter, wanneer ik deze inlaad in de GPSmap 60 en de route selecteer, zegt het apparaat 'Route calculation Error: no roads near starting point. Vervolgens wordt wederom een rechte lijn getrokken naar het eindpunt (hemelsbreed).

Er zit dus geen 'leesbare' kaart in: kan ik de kaart die in dat 'pakketje' zit (Aruba_Routable V1.02) niet in de GPS laden o.i.d.? (Ik weet eigenlijk uberhaupt niet hoe ik een kaart in de GPS moet laden). Want de GPSmap60 kan toch wel deglijk over wegen navigeren? Alvast bedankt!

Geplaatst
Er zit dus geen 'leesbare' kaart in: kan ik de kaart die in dat 'pakketje' zit (Aruba_Routable V1.02) niet in de GPS laden o.i.d.? (Ik weet eigenlijk uberhaupt niet hoe ik een kaart in de GPS moet laden). Want de GPSmap60 kan toch wel deglijk over wegen navigeren? Alvast bedankt!

Ja, dat moet kunnen lijkt mij. Ik vermoed toch dat het gaat zoals met alle andere kaarten.

Je klikt op de kaartknop (bij de rechter pijl). Vervolgens klik je op de kaart van Aruba (die wordt dan rose/rood) en vervolgens klik op de verzend-knop (bij de linker pijl).

Aruba.jpg

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...