Spring naar bijdragen

Cachelocaties van een land downloaden; Hoe?


Gast WandererNL

Aanbevolen berichten

Gast WandererNL

Hi,

Hoewel ik al een tijdje meelees was ik tot nu toe niet geregistreerd. Nu ik dat wel ben wil ik meteen van de gelegenheid gebruik maken om van de kennis binnen het forum te profiteren.

 

Ik ga over een weekje of vijf op vakantie naar Portugal. Hoewel ik binnen het geocaching gebeuren een volkomen newbie ben wil ik tijdens die vakantie proberen wat stashes op te sporen.

Met name in Portugal, maar dat zal wel duidelijk zijn.

 

Omdat ik niet weet waar ik terecht kom heb ik via .com alle stashes van Portugal opgezocht en die gedownload naar mijn laptop die ik meeneem op vakantie. Een tijdrovend karwei omdat het off-line beschikbaar maken van een "stashpagina" om de een of andere reden niet werkt. Daarnaast heb ik diverse .LOC-files gedownload.

 

Concrete vraag: Is het mogelijk om dit anders aan te pakken. Ik weet door te zoeken en te lezen dat er bijv. complete .loc-files voor Belgie en Duitsland zijn, maar is dit voor andere landen ook mogelijk en is er een eenvoudiger manier om de info per stash op de pc/laptop op te slaan?

 

Met vriendelijke groet, WandererNL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Even er van uitgaande dat je geen Premium Member van .com bent:

Ik zou als ik jou was uitgaan van GarTrax. Je zult wel van Portugal zelf de nodige .loc files moeten downloaden (bijvoorbeeld in brokken van max 20 per file, waarbij je caches toont vanaf een zeker coördinaat) waarin alles staat wat van je gading is en inlezen in GarTrax. Daarmee kun je dan alles off-line in een gestripte versie ter beschikking hebben: inclusief wat logjes en (spoiler)foto's.

Let wel op dat je niet in één keer alle caches die je wilt hebben gaat downloaden. Dan leg je een veel te grote belasting op .com aan en krijg je vanzelf een IP-ban.

Het is wel verstandig op tijd te gaan downloaden, want door de overgang van .com naar de nieuwe website zijn er soms caches waar het indexfile genereren op fout gaat. Dan valt dit wel op te lossen met andere config files, maar daar gaat natuurlijk even wat tijd en zoek- plus vraagwerk in zitten. Soms wordt er ook een cache bij het downloaden overgeslagen die je dan later nog even over moet doen. (Dat zie je aan het simpele feit dat de download dir van die cache leeg is, of aan de errorlog :thumbup: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, die is er. Je zou Premium Member kunnen worden. Met Pocket Queries kun je dan een lijst met caches van een bepaald land/regio kunnen opvragen in GPX formaat. Zo'n GPX bestand kun je dan weer in andere software inlezen, bijv. CacheMaps, en dan heb je meteen de omschrijving en de laatste paar logs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast WandererNL

Sjees,

jullie zitter er wel bovenop zeg... :D

 

Ik begrijp dat er meer mogelijkheden zijn als je premium lid bent. Eens verder kijken wat dat precies inhoudt.

 

Ik gebruik voornamelijk OziEplorer voor het registreren van mijn ritten (zo "hier en daar" een beetje ;) terreinrijden). Ik heb nu ook EasyGPS om de .loc-files te uploaden naar de GPS.

Mogelijk kan ik die loc-files ook direct in OziE verwerken, maar dat heb ik nog niet uitgevonden.

 

Ik heb nu beetje bij beetje, eigenlijk stuk voor stuk (een andere manier heb ik nog niet gevonden, vandaar mijn vraag: hoe doe ik dat in één klap, of een paar kleine klapjes :yes: ) de info gedownload.

Ik denk (hoop) dus dat ik .com niet in de problemen heb gebracht.

 

Overigens, kennelijk hebben jullie ook geen verklaring voor het feit dat de functie "web-pagina off-line beschikbaar maken" (MS-Explorer) ? :thumbup:

 

Al vast bedankt, WandererNL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik de volgende methode:

- Als premium member alle caches van een land in GPX formaat opvragen.

- Deze inlezen in CacheMaps

- Overzichtskaart van het land genereren

- Met GPXSpinner offline HTML genereren van de cacheinfo

Alle caches staan nu op een offline clickable kaart. Als je een cache aanklikt krijg je de info als HTML op je scherm, ook als je offline bent. Alleen de foto's en de oudere logs heb je niet beschikbaar.

 

Op deze manier heb ik afgelopen weken een aantal Deense caches gedaan. Op dit voorbeeldkaartje voert een click op een cache je naar gc.com, maar het kan ook naar offline info.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogelijk kan ik die loc-files ook direct in OziE verwerken, maar dat heb ik nog niet uitgevonden.

Nee, dat kan niet. Vandaar dat ik het over GarTrax had want daar kun je van diverse bronnen inlezen en dan uitschrijven naar een ander formaat (keuze uit vele), waaronder .wpt van Ozi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast WandererNL

Allemaal bedankt voor de gegeven aanwijzingen.

Zo gauw ik de tijd heb ga ik er eens mee experimenteren.

Inmiddels inderdaad vastgesteld dat ik de loc files niet in OziExplorer kwijt kan.

Zou het wel via een kleine omweg kunnen doen:

Loc-file -->EasyGPS --> GPS --> OziExplorer :thumbup:

 

Misschien toch maar eens naar Gartrex kijken? :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien toch maar eens naar Gartrex kijken? :thumbup:

Lijkt me ook geen rotte... Ben er zeer content mee!!

Mooi stukje software (P-Terminator, bedankt!! :cry: )

 

In dat geval kun jij de stap EasyGPS overslaan, lijkt me...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien toch maar eens naar Gartrex kijken? :thumbup:

Naar GarTrax moet je niet kijken, gewoon gebruiken :P

 

EasyGPS heb je inderdaad niet meer nodig met GarTrax als je over een Etrex compatible GPS beschikt.

Naast de handige conversie heeft GarTrax ook nog een heel handige functie voor het off-line beschikbaar maken van caches.

 

Let wel effe op dat je niet tegen een IP-ban aanloopt :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar GarTrax moet je niet kijken, gewoon gebruiken  :thumbup:

Sorry voor de verkeerde woordkeus!! Je hebt helemaal gelijk, gewoon gebruiken!!

Doe ik natuurlijk ook naar volle tevredenheid!!!

 

["Okay guys, rij die pluim het podium maar op" :cry: ]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...