famwolters Geplaatst 18 april 2008 Geplaatst 18 april 2008 Ik heb een etrex H gekocht, en heb vandaag 1e cache gevonden, ik had echter een afwijking van 100 meter, andere caches nog niet kunnen vinden, waarschijnlijk door de grote afwijking. waar moet ik de instellingen op doen, om hem kloppend te krijgen, of kan het zijn dat het apparaat niet goed is, of goed werkt
Peetee Geplaatst 18 april 2008 Geplaatst 18 april 2008 (bewerkt) Ik heb een etrex H gekocht, en heb vandaag 1e cache gevonden, ik had echter een afwijking van 100 meter, andere caches nog niet kunnen vinden, waarschijnlijk door de grote afwijking. waar moet ik de instellingen op doen, om hem kloppend te krijgen, of kan het zijn dat het apparaat niet goed is, of goed werkt Het is een verkeerde instelling, je gps is goed. Waar je even in je gps naar moet zoeken is de mapdatum instelling, ook wel kaartdatum genoemd. Die moet voor het geocachen op WGS84 staan; dit is een van de regels/afspraken bij het geocachen. Bij jou staat hij vrijwel zeker op 'Dutch', een vaak gemaakt foutje. 18 april 2008 bewerkt door Peetee
Blauwvinger Geplaatst 18 april 2008 Geplaatst 18 april 2008 Zou eigenlijk in één keer goed moeten zijn. Wij hebben 2 stuks Vista Hcx en die gaven direct de goede positie aan. Wel duurt het bij een eerste opstart vrij lang voordat een goede fix is gevonden.
Aanbevolen berichten